Roy Klaassen – expert bij transformaties waarbij de commerciële afdeling centraal staat – helpt zijn klanten dagelijks bij vragen als: “Alle KPI’s staan op groen, maar de klant is niet ‘happy’- wat doe je dan?” En de klanten en markt veranderen, maar hoe blijf je als B2B organisatie 100% relevant?
Roy Klaassen: expert bij transformaties, waarbij de klant centraal staat
Roy Klaassen (1976) is Managing Partner bij Kirkman Company. Roy geeft lezingen op het gebied van Customer Excellence, waarin hij laat zien wat de toegevoegde waarde is voor je klant wanneer niet alleen de voorkant van de organisatie, maar juist de hele organisatie zijn klant centraal zet.
Onderwerpen die Roy Klaassen behandeld
“Alle KPI’s staan op groen, maar de klant is niet ‘happy’- Hoe komt dat en wat doe je dan?” De klant heeft bepaalde (onuitgesproken) verwachtingen over bijvoorbeeld innovatie en partnerships. Te vaak speelt een organisatie maar weinig actief in op verwachtingen van klanten die niet altijd in het contract staan of zijn uitgesproken. Ook kan het zijn dat de levering niet consistent is met de belofte, of dat er juist meer gevraagd wordt dan afgesproken en haalbaar is. Daarbij zetten organisaties nog weinig stappen om in alle lagen – van de organisatie – de klant centraal te zetten.
Hoe word je als B2B organisatie 100% relevant voor jouw klant volgens Roy Klaassen?
In deze transformatie heeft de commerciële afdeling een belangrijke voorbeeldfunctie. De driver om de klant centraal te stellen in al het denken en handelen moet niet alleen op de commerciële afdeling terug te vinden zijn, maar door de hele organisatie. Om dat te bereiken kun je als organisatie aan “meerdere knoppen draaien”. Dit vraagt bijvoorbeeld om een verandering onder medewerkers. Zij moeten allen weten wie de klant is. Zij die de klant ook daadwerkelijk zien moeten een relatie opbouwen met de klant die voorbij de eigen producten en diensten gaat. Daarnaast kunnen bedrijfsprocessen en organisatie-inrichting op de klant worden gericht in plaats van (alleen maar) op efficiëntie. Een klantgerichte organisatie heeft meerdere facetten in zich: zowel de harde, inhoudelijk kant, als de zachte, relationele kant.
Interesse in een lezing of workshop van Roy Klaassen?
Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier. Wij zijn ook telefonisch te bereiken, 072 750 7422.
Wij gebruiken cookies om jou de beste beleving van onze website te geven. Daarnaast gebruiken wij cookies om het verkeer op onze website te analyseren en om jou af en toe een gerichte advertentie te versturen. Accepteer alle cookies, pas jouw instellingen aan of bekijk ons privacybeleid
Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd in uw browser opgeslagen, omdat ze essentieel zijn voor de werking van basisfunctionaliteiten van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe je deze website gebruikt en dit eventueel ook te gebruiken voor marketingdoeleinden. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om je af te melden voor deze cookies. Maar als je je afmeldt voor sommige van deze cookies, kan dit een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk om de website goed te laten functioneren. Deze categorie bevat alleen cookies die zorgen voor basisfunctionaliteiten en beveiligingsfuncties van de website. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.
Alle cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van gebruikers te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingesloten inhoud, worden niet-noodzakelijke cookies genoemd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op jouw website worden geplaatst.