Vrijblijvend advies
Filters

Sprekers

Tarief

Taal

Geslacht

Klanten vertellen:

Ik heb Bart leren kennen als executive coach en trainer in leadership opleidingen. Bart heeft een bijzonder originele, doordachte én doorleefde kijk op leiderschap. Hij combineert hierbij zijn eigen ervaringen als CEO van ING Verzekeringen, met veel kennis uit de literatuur en zelfs uit de leer van mindfulness. Bart beschikt over een heel scherp analysevermogen om situaties en gevoelens te doorgronden. Hij kan snel de vinger op de wonde leggen door heel gerichte vraagstelling. Hij beschikt over de kracht om iemand een duidelijke spiegel voor te houden. Een spiegel waar we anders niet altijd in willen of durven kijken.
KBC Bank & Verzekering

Sprekers Crowdsourcing

HomeSprekers/Marketing en Sales/Online marketing/Crowdsourcing

Wil jij ook crowdsourcing inzetten voor jouw onderneming? Onze deskundige sprekers en workshopleiders bieden een helpende hand. Laat nu de crowd jouw werk makkelijker maken en begin met een lezing over crowdsourcing.

0 Sprekers gevonden

Boek een lezing of een workshop over Crowdsourcing

Crowdsourcen is een term die in 2006 voor het eerst is gebruikt door Jeff Howe. Howe stelt dat de meeste kennis en ideeën niet binnen, maar juist buiten de eigen organisatie te vinden zijn. Bij crowdsourcing benut je online de kennis, kunde en creativiteit van een grote groep mensen. Je brengt met crowdsourcing diensten, ideeën en content bij elkaar en bouwt voort op eerder werk. Een mooi voorbeeld van crowdsourcing is een project van de Universiteit van Washington. Jarenlang zochten wetenschappers naar een medicijn voor het afremmen van het hiv virus dat aids veroorzaakt. Daarvoor moesten ze de structuur ontrafelen van het eiwit waarmee het virus zich kan vermenigvuldigen. Omdat er miljoenen opties zijn, zou dit tientallen jaren kunnen duren. Om dit te ondervangen, besloten wetenschappers van de universiteit van Washington ‘gewone’ mensen mee te laten denken. Dat deden ze met een online game, Fold-it. Via de game kwamen ruim 57.000 gamers in tien dagen tot de oplossing van het raadsel. Iets wat de wetenschap in tien jaar niet was gelukt. Maar ook als ondernemer kun je gebruikmaken van de crowdsourcing methodiek. Hiermee kun je mogelijk beter en goedkoper je bedrijfsdoelstellingen behalen. Een leuk voorbeeld van crowdsourcing bij een commercieel bedrijf, is de keuze van een nieuwe M&M kleur. De schattingen gaan uit van meer dan 10 miljoen mensen die gestemd hebben op hun favoriete nieuwe kleur. Blauw won uiteindelijk van paars en roze met meer dan 50% van de stemmen. M&M voegde zo op een goedkope en efficiënte manier de favoriete kleur van hun doelgroep toe aan hun assortiment. Wil jij ook crowdsourcing inzetten voor jouw onderneming? Neem dan nu contact op met het team van DeSpreker.nl en boek een spreker of workshopleider. Of vul het formulier in voor een vrijblijvende offerte.