Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
“We hebben een zeer enthousiaste webinar gehad van Thijs. Een webinar die zeer interactief was, waarbij de kijkers heel goed betrokken zijn en actief reageerden op de oproepen. Met een deskundige uitleg middels de presentatie. De ervaring met deSpreker.nl is zeer positief, wordt goed meegedacht en komen met ideeën. Fijne samenwerking.”
Onze sprekers over neuropsychologie van het leren bieden diepgaande inzichten in hoe hersenfuncties het leerproces beïnvloeden. Ontdek boeiende lezingen over de neurowetenschappelijke basis van effectief leren en geheugen.
In de lijn van Jean Piaget heeft Ewald Vervaet eigen, vernieuwend onderzoek gedaan naar de ontwikkeling van het kind tussen 0 en 8 jaar. Daarover heeft Ewald Vervaet naast wetenschappelijke artikelen ook twee publieksboeken geschreven: ‘Groeienderwijs; psychologie van 0 tot 3 jaar’ en ‘Naar school; psychologie van 3 tot 8 jaar’.
Jef Staes is een expert op het vlak van innovatieve organisaties. Met zijn flamboyante vertelstijl en confronterende stellingen schetst hij een treffend beeld van de huidige tekortkomingen van organisaties en van het onderwijssysteem. Jef’s verhalen over rode apen en passieloze schapen maken furore in België en Nederland.
Jhr. Bert-Jan van der Mieden is gespecialiseerd in persoonlijk en verdiepend leiderschap. Hij combineert zijn unieke lezingen met klassieke piano-improvisaties. Het resultaat? Vertrouwen, verbondenheid en vitaliteit, meer snelheid en omzet en minder kosten en verzuim.
Victor Lamme is hoogleraar cognitieve neurowetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam, expert op het gebied van perceptie en bewustzijn, auteur van o.a. het boek ‘De vrije wil bestaat niet’ en partner in Europa’s eerste neuromarketing onderzoeks- en adviesbureau Neurensics. Hij was een graag geziene gast bij tv-programma’s als Pauw en Witteman en Brandpunt.
Mark Mieras, die cum laude afstudeerde in de theoretische natuurkunde, specialiseerde zich als wetenschapsjournalist in de ontwikkeling van de hersenen. Hoe worden we wie we zijn? Zijn lezingen zijn persoonlijk, levendig en zitten vol verrassende beelden en kleine experimenten.
Ria van Dinteren vertaalt de inzichten uit de neurowetenschap naar de praktijk. Voor zowel organisaties als het onderwijs. Denk hierbij aan thema’s als: leiderschap, mindset bij verandering en het anders inrichten van leren. Je krijgt concrete tips en tools om direct mee aan de slag te gaan.
Neuropsycholoog Marald Mens neemt je mee op een inspirerende reis door het brein. Of het nu gaat om het brein van de leerlingen die iedere dag voor je neus zitten, of jouw (ook feilbare) brein als professional. Die breinkennis combineert Marald met praktische inzichten voor de werkvloer, zodat je direct met zijn tips en adviezen aan de slag kunt om je expertise verder uit te bouwen.
Als jonge ondernemer en ervaringsdeskundige in het inrichten van effectieve leerprocessen is Emma dé persoon die jou kan helpen leuker, slimmer en duurzamer te groeien. Haar lezingen zijn hands-on, verfrissend en interactief.
Professor Erik Scherder is als hoogleraar Klinische Neuropsychologie verbonden aan de Vrije Universiteit. Hij spreekt over de thema’s: Het brein en breinonderhoud, de relatie tussen beweging, gedrag en mentale gezondheid, werkstress en het geheugen.
Simone Mark weet haar brede kennis van onderwijs en opvoeding te verbinden aan praktijkervaringen. Ze spreekt met name over pedagogisch contact: verbondenheid tussen opvoeder en jeugdige. Simone daagt opvoeders uit om te onderzoeken welke leraar, coach of trainers ze willen zijn.
Prof. dr. Gino Camp is als bijzonder hoogleraar Effectief Leren verbonden aan de Open Universiteit. Hij spreekt over hoe mensen leren, hoe beperkt soms ons inzicht is in ons eigen leerproces en wat je kunt doen om leren effectiever te maken. Hij bespreekt dit vanuit de lerende, maar vertelt ook wat dit betekent voor de docent en hoe je dit toepast in online of blended leren.
Een wereld vol met nieuwsgierige mensen! Dat is de missie van Jason Fredrick van Eunen (1995). Hij wakkert bewustwording aan over het belang van nieuwsgierig zijn voor verhoogde creativiteit, (werk)plezier en aanpassend vermogen en geeft daarnaast praktische handvaten waar zijn publiek direct mee aan de slag kan.
Ontdek de fascinerende wereld van neuropsychologie van het leren met onze deskundige sprekers. Ze bieden diepgaande inzichten in hoe hersenfuncties en neurologische processen het leerproces beïnvloeden. Onze experts bespreken de neurowetenschappelijke basis van leren en geheugen, en hoe deze kennis kan worden toegepast om onderwijsstrategieën te verbeteren en leerresultaten te optimaliseren. Of je nu geïnteresseerd bent in hoe cognitieve functies zoals aandacht en geheugen het leren beïnvloeden, of in de nieuwste onderzoeken naar neuroplasticiteit en leerprocessen, onze sprekers brengen complexe wetenschappelijke concepten op een begrijpelijke en boeiende manier over. Ze delen praktische tips en evidence-based benaderingen die helpen bij het creëren van effectievere leeromgevingen en het ondersteunen van diverse leerbehoeften. Laat je publiek verrijken met waardevolle kennis over de interactie tussen hersenen en leren en ontdek hoe neuropsychologie kan bijdragen aan betere onderwijspraktijken en leerervaringen.
“We hebben een zeer enthousiaste webinar gehad van Thijs. Een webinar die zeer interactief was, waarbij de kijkers heel goed betrokken zijn en actief reageerden op de oproepen. Met een deskundige uitleg middels de presentatie. De ervaring met deSpreker.nl is zeer positief, wordt goed meegedacht en komen met ideeën. Fijne samenwerking.”
Selecteer 1 voorkeur
Selecteer 1 voorkeur
Meerdere opties aanvinken mogelijk
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
8,9 op basis van +1290 reviews
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
8,9 op basis van +1290 reviews