Marald Mens

“Het is mijn missie om de inzichten vanuit de (neuro)psychologie op heldere wijze te vertalen naar de werkvloer, zodat het de expertise van iedere professional vergroot.” – Marald Mens

Wat Marald Mens uniek maakt is dat hij op bevlogen en humoristische wijze breinkennis combineert met praktische inzichten voor de werkvloer, of het nu gaat om een klaslokaal of de bedrijfsvloer.

De meeste klanten van Marald wensen graag antwoord op de vraag ‘hoe functioneert het brein precies?’. Dat kan zijn het kinder- of puberbrein, maar ook het brein van de professional op de werkvloer. Vaak is dit gekoppeld aan specifiek gedrag waar je als professional tegenaan loopt, bijvoorbeeld: “Hoe kan het dat de leerlingen in mijn klas wel slim zijn, maar toch van alles vergeten?” Of: “Hoe kan het dat ik als ervaren professional toch zaken over het hoofd kan zien in mijn werk?”

Deze vraag gaat meestal hand in hand met een volgende vraag: ‘wat kan ik morgen met deze breinkennis doen?’. De oplossing die Marald biedt, is inzicht in het functioneren van het brein en wat de klant praktisch kan doen met deze informatie om de expertise in zijn of haar werk te versterken.

Onderwerpen

Kapstok van alle lezingen en workshops is de neuropsychologie, met als deelonderwerpen:

  • Het kinder- en puberbrein (bijvoorbeeld executieve functies, het versterken van het didactisch handelen, bijzonder gedrag)
  • Het feilbare denken van de professional (zelfs de beste experts maken iedere dag nog fouten. Kun je dat voorkomen?)
  • Werken aan je eigen expertise, hoe doe je dat zo optimaal mogelijk?

Achtergrond

Marald Mens (1973) studeerde in 1997 af als klinisch neuropsycholoog. Na een jaar in die hoedanigheid te hebben gewerkt, ontdekte hij dat zijn hart eigenlijk bij het onderwijs lag. Hij besloot meester te worden en ging naar de PABO, waarna hij tot 2007 werkzaam was op een basisschool in Rotterdam-Zuid. Na enige tijd ook avondcolleges Neuropsychologie te hebben verzorgd aan de Fontys Hogeschool, besloot hij zijn onderwijservaring te combineren met zijn psychologie-achtergrond. Hij kwam terecht bij de CED-Groep in Rotterdam, waar hij zich in het bijzonder richtte op leerlingbegeleiding, opbrengstgericht werken en – hoe kan het ook anders met zo’n achtergrond – de neuropsychologie. Dit resulteerde in 2013 in het boek ‘Breinsleutels’, waarin de link wordt gelegd tussen het lerende brein en het didactisch handelen van de leerkracht.

Inmiddels verzorgt Marald Mens vanuit zijn eigen bedrijf ‘Mens op School’ door het hele land lezingen en trainingen over het lerende brein. Ook ligt zijn focus nog altijd op leerlingenzorg, coaching en het schrijven van boeken.

Interesse in een lezing van Marald Mens?

Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier. Of telefonisch via 072 750 7422.

Tariefindicatie: 1250 - 2000 Euro

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Marald Mens SKU UPC Model

It was an inspiring session which opened the eyes of a group of international maritime industry inspectors. It was very interesting to be taught on th

Oct 28, 2019 by Anonymous
Bedrijfsnaam: International Registries (Netherlands) BV 

It was an inspiring session which opened the eyes of a group of international maritime industry inspectors. It was very interesting to be taught on the limitations of our brain so we can trust on the knowledge and expertise we have. It was a good experience for us as Maritime Inspectors. Marald was able to apply his expertise in an understandable and interactive way, based on a short preparational conversation in advance.

Mark Rijsdijk regarding ‘Brain & decision-making’; the Inspectors Seminar for International Registries.


Zo’n 70 sprekers verzorgden het programma van Hét Congres te Papendal. Uit de top 3 van de best gewaardeerde presentaties: de workshop Breinsleutel

Sep 12, 2019 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Organisatie hét congres Papendal 

Zo’n 70 sprekers verzorgden het programma van Hét Congres te Papendal. Uit de top 3 van de best gewaardeerde presentaties: de workshop Breinsleutels door Marald Mens, Een greep uit de vele positieve reacties: “Goede presentatie en een genot om bij te wonen!” “Helder, duidelijk en een goede uitbreiding van kennis.” “Leerzame workshop, goed gebracht. Super.” “Heldere uitleg, pakkend gebracht waardoor het blijft hangen.”


De reacties op je lezing waren erg positief. Wat vooral werd genoemd was: ‘goede, boeiende spreker, interactief, de inhoud zet aan tot denken, prakt

Sep 12, 2019 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Berkenbrein 

De reacties op je lezing waren erg positief. Wat vooral werd genoemd was: ‘goede, boeiende spreker, interactief, de inhoud zet aan tot denken, praktisch toepasbaar, met een fijne afwisseling in ‘werkvorm’. Je kreeg als gemiddelde cijfer een 8,7 (hoogste cijfer tot nu toe gemeten op een Berkenbrein seminar!).

Mevr. Jacobs, naar aanleiding van de lezing ‘Brein en emotie in de klas’ op het seminar ‘Berkenbrein’ van De Berkenschutse


5.0 5.0 4 4 It was an inspiring session which opened the eyes of a group of international maritime industry inspectors. It was very interesting to be taught on the limitations of our brain so Marald Mens
Page:
12