Niek van den Adel

Op zijn achtentwintigste ging Niek van den Adel zwaar onderuit met zijn motor. Het gevolg: een dwarslaesie die hem vanaf zijn borst verlamt. Maar bij hem komt daar nog een zeldzaam extraatje bij: een syrinx, een holte in zijn ruggenmerg die ook zijn resterende lichaamsfuncties voortdurend bedreigt.

Inspiratie spreker

Een dwarslaesie en een syrinx: die twee wens je niemand toe. Maar daar denkt Niek toch anders over. Volgens hem is dit juist de ideale combinatie voor echte bikkels. Zijn idee: zolang er mee te leven valt, moet je dat doen. En dan ook goed. Dus is hij acht jaar na zijn ongeluk, getrouwd met zijn ergotherapeute, vader geworden van drie prachtige dochters, heeft hij een fijn energie-arm huis laten bouwen en spreekt hij als inspiratie spreker (internationaal) duizenden mensen toe.

Ook schrijft hij zijn eerste bestseller; Crash. Met zijn boek leert hij mensen dat wellicht de sleutel van geluk in het omarmen van pijn zit. Zijn motto: geluk zit niet in je benen. Geluk is een keuze. De volgende thema’s komen aan bod: Persoonlijk leiderschap, Omgaan met verandering, Klantgerichtheid en Inspiratie.

Lang zal ze Laesie!

Nieks verhaal live van hemzelf horen in jouw organisatie? Zit je in een reorganisatie, neemt de werkdruk toe, onzeker over de toekomst, of juist een feestje te vieren?. Alles mag en alles kan. Neem vooral contact op. Op het puntje van je stoel, verwonderend en een ‘once in a lifetime experience‘. We beloven je dat iedere toehoorder met nieuwe inspiratie weggaat.

Onderwerpen:

-Omgaan met verandering

“Reorganisatie, nieuwe technologie, nieuwe medewerkers, werkdruk en zo kan ik nog wel even doorgaan. Feit is dat de wereld om ons heen verandert. En snel ook!” Dat is helemaal niet erg. Niek vertelt in een bevlogen betoog hoe op 28 jarige leeftijd alles veranderde.

Hoe geef je vorm aan een nieuwe werkelijkheid waarin alles anders is. “Ik weet nog dat ik boos was, verdrietig was, mij afzette tegen alles en iedereen en alles bij het oude wilde houden.” Die strategie bracht mij echter niet zo veel. Enkel meer boosheid en verdriet. Maar waarom is het mij en vele anderen dan wel gelukt? Waarom fietsen sommige mensen en sommige organisaties door verandering heen alsof het niets is?

Stel je eens voor. Alle verandering omarm je, omdat je weet dat het je plezier oplevert. Elke tegenslag verander je in een kans. Weerstand ken je niet meer, want je snapt dat het niet het bedrijf, niet de verandering is die jouw geluk bepaalt. Nee, dat ben je zelf!

-Leiderschap

Wat is een ‘inspirerend leider’? Is die er alleen om medewerkers gelukkig te maken? Niek neemt, als spreker leiderschap, je organisatie graag mee in dé nieuwe manier van leidinggeven. Minder managers en meer leiders!

De term ‘inspirerend leiderschap’ lijkt erop te duiden dat een leider bedoeld is om de individuele medewerkers te inspireren, maar is dat dan de enige toegevoegde waarde van die leider in het grotere geheel? En waarom kunnen medewerkers zichzelf niet inspireren? Hoe vul je je rol als inspirerend leider goed in?

Niek van den Adel neemt jou en je organisatie graag mee in dé nieuwe manier van leidinggeven. Hoe zorg je voor zelfsturende teams, waarbij jij je als inspirator en aanjager gedraagt? Wat kun je dan beter wel en juist niet doen? Wat werkt voor de nieuwe generatie (generatie Y) dat nog niet toepasbaar was op de vorige (generatie X)? En als belangrijkste: Wat vergt dit allemaal van jou als leider?

– Inspiratie

Zijn inspiratiesessies gaan over hoe hij na verlamd tot aan zijn nek raken terug is gekomen en weer een gelukkig man geworden is. Over als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Omgaan met verandering. Over groei, over sex, over durf en over lef! Over relativeren, over dat geluk een keuze is. Maar ook over zijn diepste angsten, overwinnen en accepteren. Over schaamte, over wat wij kunnen leren van Joep, zijn hulphond en over zoveel meer.

– Klantgerichtheid

Als echte horecaman, is klantgericht werken hem met de paplepel ingegoten. Klantgerichtheid is van enorm belang voor elke organisatie. Het maakt eigenlijk niet eens uit in welke branche je actief bent. Bij een bank, in een supermarkt, in het onderwijs of in de zorg: we weten gewoon niet meer zo goed hoe we met elkaar, met onze klanten en onze bezoekers om moeten gaan. Het geldt eigenlijk voor situaties in ons hele leven.

– Spreker zorg

Hoe is het om als gastheer ineens als gast in zorginstellingen te liggen? Niek inspireert meer dan 50 instellingen per jaar over hoe de zorg in Nederland nog beter kan. De werkdruk neemt toe in de zorg en het werkplezier dreigt nog weleens naar de achtergrond te verdwijnen, tijd om weer terug te gaan naar de bedoeling. Niet alleen aardig zijn voor die patiënten, maar weer investeren in gelukkige medewerkers.

Achtergrond Niek van den Adel

Niek van den Adel leert snel dat geld maar op één manier verdiend kan worden, door keihard te werken. Op zijn 15de de afwas in van de plaatselijke kroeg. Doorgroeien naar oberkelner, kok, gastheer en bedrijfsleider. Van café tot snackbar, van grand-café tot sterrenzaak. Het vermaken en verrassen van mensen wordt een sport.
Elk jaar je dwarslaesie vieren mag voor u gek klinken. Voor Niek anders niet.

Interesse in een lezing of dagvoorzitterschap van Niek van den Adel?
Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of telefonisch via 072 750 74 22.

Tariefindicatie: 2000 - 3000 Euro

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Niek van den Adel SKU UPC Model

Geweldige afsluiting van Niek van den Adel op ons evenement gehad.Perfecte ervaring, voor herhaling vatbaar.

Nov 13, 2018 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Zorggroep ZGWA/Regioalen Huisartsenpost Drechtsteden 

Geweldige afsluiting van Niek van den Adel op ons evenement gehad.
Perfecte ervaring, voor herhaling vatbaar.


Dienstverlening vanuit deSpreker prima. Bewuste spreker (Niek van den Adel) had voortreffelijk verhaal wat heel goed aansloot bij doelgroep en event.

Oct 22, 2018 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Gelre Ziekenhuizen 

Dienstverlening vanuit deSpreker prima. Bewuste spreker (Niek van den Adel) had voortreffelijk verhaal wat heel goed aansloot bij doelgroep en event. De voorbereiding van Niek was gedegen en het was zeer prettig samenwerken. De lezing en Niek's aanwezigheid heeft veel waarde toegevoegd aan het event.


Niek weet als geen ander gastvrijheid onder woorden te brengen, met humor en pakkende voorbeelden waarbij herkenbaarheid de hoofdrol speelt!

Oct 23, 2017 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Coloplast 

Niek weet als geen ander gastvrijheid onder woorden te brengen, met humor en pakkende voorbeelden waarbij herkenbaarheid de hoofdrol speelt!


5.0 5.0 3 3 Geweldige afsluiting van Niek van den Adel op ons evenement gehad.Perfecte ervaring, voor herhaling vatbaar. Niek van den Adel

Gerelateerde sprekers