Nienke Strikwerda: (interactieve) lezingen over gastvrijheid ofwel hospitality
Gastvrijheid of Hospitality is de grote passie van Nienke Strikwerda. Ze geeft al weer ruim 7 jaar trainingen en workshops in Gastvrijheid. Ook het ‘spreken op een podium’ is al weer sinds enige tijd aan haar arsenaal toegevoegd. Deze stap was klein omdat ze tijdens haar trainingen al vaak een cabaretière werd genoemd.

Met veel energie, enthousiasme en interactie bereikt Nienke dat uw klanten/gasten/bezoekers/cliënten/patiënten (ben ik een ‘soort’ vergeten?) ook dat prettige welkome gevoel gaan ervaren. In ieder geval verhoogt ze uw bewustzijn op dit onderwerp en wat voor goeds het u kan brengen. Uit welke branche u komt, maakt niets uit, daar verdiept ze zich in. In de basis gaat het om uw gastvrije cultuur.

Nienke Strikwerda – Nu ook uw Dagvoorzitter?
Uw branche maakt niet uit want ze zoekt alles uit. Dát gaat wel lukken na haar 2 studies aan de Hoge Hotelschool en Bedrijfswetenschappen aan de Radboud Universiteit Nijmegen. En aan ervaring op het podium en voor groepen staan, zit het ook meer dan snor.

Niet lang geleden heeft ze haar training ‘Leren Modereren’ afgerond. Daar is ze erachter gekomen dat modereren echt een vak is! Van de deelnemers ‘aan zetten’ en ‘laten verteren’ tot interviewen en panel en lager huis debatten leiden. Haar begeleiders en ouwe rotten in het vak omschrijven haar stijl als “Levendig, Openhartig en Vrolijk”.

Gastvrijheid: de positieve effecten zijn talloos
Je kent dat wel. Dat gevoel dat je je ergens prettig voelt. Dat je merkt dat je continue een smile op je gezicht hebt. Dat je vrolijk bent. Dat het je geen moeite kost om een leuke opmerking te plaatsen. Dat je je op je gemak voelt. Waar wordt dat toch door veroorzaakt? Het kan zijn dat het Koningsdag is en dat we met 17 miljoen mensen naar elkaar lachen en vrolijk doen. Het kan zijn dat het vrijdagmiddag is en we allemaal zin hebben in het weekend en dat aardig doen tegen elkaar ineens geen enkele moeite kost. Of dat het zo’n lekkere dag in de vakantie is. Dat bijna heel Nederland vrij is en jij en jouw klant of jouw collega, toevallig niet. Dan ineens gaat het vrolijk doen, het aardig doen en het rustig naar elkaar luisteren veel gemakkelijker dan ‘normaal’(= een hele gewone door-de-weekse-werkdag).

Wat dat is, mensen? Dat is gastvrijheid ofwel hospitality: het welkom zijn bij elkaar.

U kunt zich gemakkelijk voorstellen wat gastvrijheid voor uw bedrijf doet. De positieve effecten zijn talloos. Nienke Strikwerda noemt er aan paar: een stevig onderscheid in de markt (want een gastvrije cultuur is niet makkelijk te kopiëren!), makkelijke mond-op-mond reclame, een goed imago, een hoge naamsbekendheid, positief in het nieuws, aantrekken van talent, verhogen van vertrouwen. Kortom: iedereen zou wel bij u willen werken en klant van uw organisatie willen zijn.

Achtergrond Nienke Strikwerda
Nienke Strikwerda heeft de Hoge Hotelschool Maastricht gevolgd, waar de gastvrijheid er met de paplepel is in gegoten. Wilde daarna persé een Drs.-titel behalen en heeft dat gedaan in de Bedrijfskunde.
Ze heeft in het bedrijfsleven gewerkt, heeft geacteerd en is daarna het trainers -en sprekers vak binnen getreden met de wil dat elke klant/gast/bezoeker/cliënt/patiënt zich welkom voelt, waar ze ook maar zijn. Omdat Nienke van blije mensen houdt.

Tariefindicatie: 1250 - 2000 Euro

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Gerelateerde sprekers

  • Jan van Setten

    Jan van Setten is een veelgevraagd expert in gedragsverandering, klantgerichtheid en persoonlijk leiderschap. Jan heeft een grote impact als spreker door zijn ‘aangenaam confronterende’ stijl, humor en energie. Jan van Setten inspireert en krijgt via zijn lezingen mensen in beweging op een authentieke manier.

     

  • Judith Wassens-Geerdinck

    Judith heeft een passie voor gastvrijheid en ziet het als haar missie om bedrijven & organisaties gastvrij te laten denken & doen. Gastvrijheid is niet alleen horeca gerelateerd, maar branche overschrijdend! Ondernemers, dienstverleners & winkeliers zouden nog meer kunnen bereiken als ze gastvrijheid toepassen in de dagelijkse praktijk.

     

  • Frank Rekers

    Frank Rekers is veelzijdig met enkele bijzondere en boeiende expertises. O.a. Gastvrijheid en beleving (zorg). Hij is auteur van het boek “Het Mensisme”, de sleutel tot waardenvolle samenwerkingen en ook spreker over de leiderschapsfilosofie Ubuntu “Ik ben omdat wij zijn”. Bewustwordend, interactief, inspirerend, met humor en praktisch.

     

  • Feike Cats

    Feike Cats is Klanthousiasme- en verleuker expert, auteur en directeur van Houden van Klanten. Hij wordt veel gevraagd voor het verzorgen van workshops, presentaties en trainingen. Uitgangspunt van Feike Cats is dat de Klant zó enthousiast moet zijn dat hij of zij het leuk vindt om anderen naar de organisatie te verwijzen.