Ingmar de Lange

“Het is mijn missie om marketing nuttig in plaats van storend te maken.” – Ingmar de Lange

Ingmar de Lange is innovatief merkstrateeg en voorloper rond merkbouwen in het digitale tijdperk. Met eigenzinnige inzichten en aanstekelijke energie maakt hij merken sterk, succesvoller en sympathieker. Hij helpt merken met de 4 P’s: Purpose, Positionering, Propositie en Promotie.

Onderwerpen waar Ingmar de Lange over spreekt:

1 Merkbouwen

Sterke merken creëren een grotere voorkeur bij klanten en maken hen minder prijsgevoelig. Bedrijven met sterke merken maken meer winst. Maar hoe bouw je een sterk merk? Hoe positioneer je het? En hoe breng je je merk tot leven?

2 Digitaal merkbouwen

Toonaangevende digitale spelers bouwen hun merk met disruptieve innovaties. Dit maakt hun merk sterk onderscheidend. Hoe bouw je een merk met innovatie? En hoe combineer je eigentijdse en klassieke wetten rond merkbouwen?

3 Merkverhalen

Eigentijdse merken vertellen sterke verhalen. Deze verhalen draaien minder om wat ze zeggen en meer om wat ze doen. Hoe bouw je een merkverhaal? Hoe geef je het geloofwaardig gestalte?

4 Gedragsontwerp

In het digitale tijdperk weten merken gedrag effectief te beïnvloeden, zowel heel persoonlijk als extreem schaalbaar. Hoe werkt gedragsontwerp? Hoe kunnen merken helpen om nieuwe gewoontes te maken?

Over Ingmar de Lange

Ingmar de Lange wordt gedreven door het gevoel dat merken beter, mooier, authentieker en scherper kunnen zijn. Als ze zich maar consistent richten op waardecreatie: ze moeten minder beloven en juist meer doen. Hij heeft meer dan twintig jaar ervaring. In deze tijd werkte hij voor zo’n 100 merken, van bekende A-merken en B2B-organisaties tot goede doelen en start-ups.

In 2003 richtte hij Mountview op, een bureau voor merkstrategie. Ook was hij managing-partner bij Beyond The Line/WPP, één van de eerste bureaus die zich structureel op nieuwerwetse marketingtechnieken richtte. Van 2009 tot 2010 was hij hoofd-marketing en MT-lid (interim) bij Hyves.

Ingmar de Lange spreekt en publiceert tegenwoordig frequent, onder andere op zijn weblog Frislicht. Hij doceert op veel marketingopleidingen, zoals EURIB, Beeckestijn, NIMA, SRM, VEA, UvA en Nyenrode. Met passie en enthousiasme vertelt hij over merkbouwen, digitaal merkbouwen, merkverhalen en gedragsontwerp.

Ingmar de Lange boeken

Heeft u interesse in het boeken van Ingmar dan kunt u vrijblijvend contact opnemen via het contactformulier of via 072 – 750 74 22. Wij helpen u graag verder.

Schrijf een recensie

Schrijf nu een recensie


Verstuur jouw review
* Verplicht veld



Beschikbaarheid en informatie Ingmar de Lange

  • Selecteer spreker(s) of vul in bij aanvullende informatie.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.