Marc van Eck

“Het is mijn missie om mensen en organisaties te helpen om hun dromen te realiseren.” – Marc van Eck

Marc van Eck is internationaal een veelgevraagd topspreker die snel tot de kern komt en je raakt. Marc heeft de gave om groepen tot 1000 man van de eerste tot de laatste minuut te boeien met een lezing over de kracht van merken, bedrijfsstrategie, ondernemerschap, merkpositionering of Internal Branding. Hij gebruikt hierbij beeldende voorbeelden die iedereen aanspreken en beklijven.

Onderwerpen waar Marc van Eck over spreekt:

  • De kracht van merken
  • Bedrijfsstrategie
  • Ondernemerschap
  • Merkpositionering
  • Internal Branding

Marc van Eck is een kritische visionair. Hij is scherpzinnig en authentiek. In zijn lezingen gebeurt echt wat. Na een lezing van Marc hebben mensen een mening. Hij geeft energie om aan de slag te gaan en samen of individueel te bouwen aan een sterk merk. Hij heeft geen boekenwijsheid, maar eigen-wijsheid. Zijn persoonlijke merkwaarden zijn: oplossingsgericht, impulsief, creatief, gedreven en eigenwijs.

Over Marc van Eck

Marc van Eck is CEO en co-founder van New Growth Strategies, een business strategy & consultancy dochter van het wereldwijde reclame netwerk TBWA. Hij werkte in het verleden als marketeer bij Procter & Gamble en als strategieconsultant bij Bain & Company, waarna hij 18 jaar leiding gaf aan het door  hem zelf opgerichte strategische marketing adviesbureau Business Openers.

Marc is afgestudeerd Bedrijfseconoom (Groningen). Hij is initiatiefnemer en voorzitter van de Internal Branding Groepering van het NIMA. Daarnaast is Marc vanaf 2005 Register Marketeer en sinds 2017 voorzitter van college van Register Marketeers. Tevens is hij voorzitter van de hoofdjury van de Dutch Marketing Awards. Ondernemer Van Eck weet intussen ook nog het eigen koffiemerk ‘Medellín Secret’, boxershortmerk ‘IAMTORO’ en tassenmerk ‘spikes & Sparrow’ uit te bouwen tot een succes.

Ervaring van Marc van Eck

Marc van Eck heeft bijna 20 jaar ervaring als merk- en strategieadviseur en heeft reeds vele organisaties geholpen bij hun merkpositionering en bedrijfsstrategie en het waarmaken hiervan. Marc weet organisaties op een lijn te krijgen en dit ook echt te realiseren. Door zijn adviezen functioneert bij veel profit en ook non-profit organisaties het merk als richtinggever voor strategie, communicatie en klantgericht handelen. Hierbij gebruikt hij de zogeheten BrandPositioner© en BrandHouse©; modellen die door hemelf zijn ontwikkeld om tot een karaktervolle en aantrekkelijke positionering te komen en ook echt het merk als kompas te kunnen gebruiken. Hiermee helpt NewGrowth-Strategies klanten bij het veroveren van een unieke en authentieke positie in de markt met het merk als kompas.

Klanten van NewGrowth-Strategies zijn onder andere: Achmea, Air France-KLM, ANWB, Holland Casino, Karwei, T-Mobile, Eneco, Gamma, FitForFree, Etos, NS, de Bijenkorf en HMSHost.

Boeken van Marc van Eck

In februari 2008 kwam Marc zijn boek ‘Internal Branding in de praktijk’ uit dat door het Tijdschrift van Marketing werd verkozen tot boek van het jaar. In 2013 volgde de bestseller ‘Businessplan op 1A4’ dat ook in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten is uitgegeven en inmiddels is vertaald in het Grieks, Taiwanees en Chinees. Inmiddels staat het boek al meer dan 2500 dagen achter elkaar in de top 100 van bestverkopende managementboeken. Verder schreef Marc de boeken ‘het succes van internal branding’, ‘karaktervol positioneren’ en ‘bij twijfel doen’. ‘Groeiversnellers’ uit 2019 is zijn meest recente boek.

Workshops van Marc van Eck

  • Businessplan op 1 A4 met OGSM
  • Merkpositionering
  • Internal Branding

Marc heeft van zijn boeken ook workshops gemaakt. Tijdens de workshop ‘Businessplan op 1 A4 met OGSM’ maak je kennis met de OGSM-methodiek. Je wordt geïnspireerd aan de hand van aansprekende voorbeelden om jouw onderneming of team vooruit te helpen.

In de workshop ‘Merkpositionering’ doet Marc van Eck niet alleen de geheimen van het archetypisch positioneren van merken uit de doeken, maar ook hoe je jouw merk vervolgens op een onderscheidende en niet kopieerbare manier kan activeren.

Tijdens de workshop ‘Internal Branding’ geeft Marc het denken over merken een nieuwe impuls door het belang van het merk aan te tonen voor de dagelijkse praktijk van directies, managers en medewerkers van zowel profit als non-profit organisaties. Hij inspireert de deelnemers door te laten zien wat er kan gebeuren als je het merk als kompas gebruikt in alle facetten van de organisatie.

Marc van Eck boeken

Als je interesse hebt om Marc van Eck te boeken, dan kun je contact opnemen via het contactformulier of via 072 – 750 74 22. Wij helpen je graag verder.

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field