Marc van Eck
Het succes van Internal Branding

“Bedrijven zijn bewezen succesvoller als ze werken vanuit dát wat ze uniek maakt: hun identiteit en overtuiging, ofwel hun merk. Door het merk als kompas te gebruiken werk je niet alleen aan een sterk merk, maar ook aan een sterke en leuke organisatie!”

Sterke merken bouwen
Marc van Eck is internationaal een veelgevraagd topspreker die snel tot de kern komt en je raakt. Van Eck heeft de gave om groepen tot 1000 man van de eerste tot de laatste minuut te boeien met een lezing over Internal Branding. Hij gebruikt hierbij beeldende voorbeelden die iedereen aanspreken en beklijven. Inspirator Marc van Eck is een kritische visionair. Hij is scherpzinnig en authentiek. In zijn lezingen en workshops gebeurt echt wat. Na een lezing van Marc hebben mensen een mening. Hij geeft energie om aan de slag te gaan en samen of individueel te bouwen aan een sterk merk. Inhoudelijk is hij bijzonder sterk. Geen boekenwijsheid, maar eigen-wijsheid. Zijn persoonlijke merkwaarden zijn: oplossingsgericht, impulsief, creatief, gedreven en eigenwijs.

Marc van Eck is sinds 2001 ondernemer en medeoprichter van Business Openers. Hij werkte als marketeer 8 jaar bij Procter & Gamble en als strategieconsultant bij Bain & Company. Afgestudeerd Bedrijfseconoom (Groningen). Hij is initiatiefnemer en voorzitter van de Internal Branding Groepering van het NIMA. Marc is vanaf 2005 Register Marketeer. Ondernemer Van Eck weet intussen ook nog het eigen koffiemerk Medellín Secret tot een succes te brengen (genomineerd voor NIMA Marketingjaarprijs 2007).

Het succes van Internal Branding
Marc van Eck is auteur van onder andere ‘Business Plan op 1 A4; word succesvol met OGSM’ en het boek ‘Internal Branding in de praktijk, het merk als kompas’ dat door het Tijdschrift van Marketing uitgeroepen is tot het beste marketingboek van 2008. In zijn boek ‘Internal Branding in de praktijk’ wordt duidelijk hoe een brug te slaan tussen marketing en HRM, “zodat werknemers intensief betrokken zijn bij het laden van het merk en het verankeren van het merk binnen de organisatie” (quote: Tijdschrift voor Marketing die het boek aanraadt als “een absolute must” voor iedere marketeer). Een vervolg op het boek is in de maak, ‘Het succes van Internal Branding’.

Workshops
Business Plan op 1 A4
Marc heeft van zijn boeken ook workshops gemaakt. Tijdens deze interactieve workshop ‘Businessplan op 1 A4 met OGSM’ maak je kennis met de OGSM methodiek. Je wordt geïnspireerd aan de hand van aansprekende voorbeelden om jouw onderneming of team vooruit te helpen. Lees Meer

Internal Branding
In deze workshop geeft Marc van Eck het denken over merken een nieuwe impuls door het belang van het merk aan te tonen voor de dagelijkse praktijk van directies, managers en medewerkers van zowel profit als non-profit organisaties. Hij inspireert de deelnemers door te laten zien wat er kan gebeuren als je het merk als kompas gebruikt in alle facetten van de organisatie. Lees Meer

Merkpositionering
In deze workshop doet Marc van Eck niet alleen de geheimen van het archetypisch positioneren van merken uit de doeken, maar ook hoe je jouw merk vervolgens op een onderscheidende en niet kopieerbare manier kan activeren. Lees meer

Het merk als kompas
Door zijn adviezen functioneert bij veel profit en ook non-profit organisaties het merk als richtinggever voor communicatie, businessstrategie, innovatie en klantgericht handelen. Hierbij gebruikt hij de zogeheten BrandPositioner© en BrandHouse©; modellen die door hemzelf zijn ontwikkeld om ook echt het merk als kompas te kunnen gebruiken. Marc van Eck spreekt -letterlijk- aan met zijn pragmatische visie op merken. Van Eck geeft het denken over merken een nieuwe impuls door het belang van het merk aan te tonen voor de dagelijkse praktijk. Hij inspireert door te laten zien wat er kan gebeuren als je het merk als kompas gebruikt binnen alle marketingdisciplines, en ook er buiten. Want zo stelt hij: “buiten winnen, begint binnen.”

Business Openers, pionier in Internal Branding
Business Openers helpt klanten bij het veroveren van een unieke en authentieke positie in de markt met het merk als kompas. Business Openers adviseert bedrijven over merkpositionering, strategie, innovatie en activatie in de markt. Business Openers is pionier op het gebied van Internal Branding. Klanten van Business Openers o.a.: ABN AMRO Bank, Albert Heijn, APG, Etos, Heineken, Hi, Hogeschhol Zuyd, KPN, NS, ONVZ, PwC, Raet, ROC van Amsterdam.

Marc van Eck inhuren of boeken voor een lezing of workshop?
Marc van Eck inhuren of boeken voor een lezing of workshop? Neem contact op via het contactformulier aan de rechterzijde van de pagina.

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Gerelateerde sprekers

  • Paul Moers

    Paul Moers is een inspirerende spreker die toehoorders écht aan het denken zet. Zijn veelgevraagde lezingen gaan over dienstbaarheid, merken, ondernemen en passie. Alle lezingen zijn op bestsellers gebaseerd.

     

  • Mike Hoogveld MSc RM

    Mike Hoogveld behoort tot de meest gevraagde sprekers over marketing en sales. Als promovendus verricht Mike ook onderzoek naar succesfactoren in omnichannel management. Tevens heeft hij enkele bestsellers die werden genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs en Managementboek van het Jaar.

     

  • Drs. Erik Schoppen MFA

    In de lezingen van Erik Schoppen toont hij hoe je duurzaam (merk)vertrouwen opbouwt en leert in te zetten. Ontdek hoe vertrouwen werkt in ons brein. Wat is de functie van vertrouwen bij leiderschap? Welke oeroude evolutionaire mechanismen zitten er achter vertrouwen, en hoe kun je deze beïnvloeden? Deze vragen worden beantwoord in zijn lezingen.

     

  • Paul Postma

    Paul Postma is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de benadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen. Hij is auteur van onder meer “Het Nieuwe Marketing Tijdperk”, waarmee hij als eerste het verband legde tussen koopgedrag en ons brein: neuromarketing.