Op zoek naar een inspirerende spreker voor jouw (online) bijeenkomst?

Richard van Houten
Bewaar als favoriet

Drs. Richard van Houten

Tariefindicatie: 2000 - 3000 Euro

Richard van Houten heeft marketing- en commerciële managementfuncties bekleedt bij Praxis, Nestlé, Bols Int. en Holmen. Hij kocht een consulting-managementeducatie- en interim-bureau en verkocht deze na 15 jaar. Richard deelt ervaringen over ondernemerschap, leidinggeven anno nu, samenwerken- en communicatie tops/flops en succesvolle commercie. Hij vertelt beeldend, confronterend en volop humor wat wél en niet werkt.

NCTWW

"Goede spreker. Veel succesvolle sales theorieën in een korte tijd, dynamische en sympathieke spreker. Goede beheersing Engels."

Richard van Houten

Drs. Richard van Houten is is sinds 2003 een begenadigde enthousiaste spreker en trainer over onderwerpen zoals samenwerken, leiderschap en werkefficiency.  Na 10 jaar managementfuncties bij multinationals te hebben vervuld heeft hij bijna 20 jaar zijn eigen consultancy- en trainingsbedrijf gerund. Vervolgens maakte hij een switch naar het werken met circulaire business cases in een (soms activistische) startup. Hij deelt zijn enerverende ervaringen over zijn switch en doet dat op basis van storytelling. Hij vertelt beeldend, confronterend en met veel humor wat wél en niet werkt.

Op onnavolgbare wijze laat hij je nadenken over je eigen situatie en welke aanpassingen in houding, gedrag en communicatie je effectiever maakt.

Keynote: Duurzaamheid en circulaire business modellen

Een informatieve, motiverende en cabareske keynote over de draai die Richard van Houten heeft gemaakt: van werken op basis van een economie van aandeelhouderswaarde creatie, naar circulaire business modellen. De gebeurtenissen die hij ervaart in een ‘activistische vega’-wereld zijn komisch én belangrijk tegelijk. Hij laat het publiek ook kritisch naar zichzelf kijken en hoe zij in de wereld van vandaag staan.

Keynote: SpeedManagement – verbeter de werkefficiency van jouw team

Deze speech is een cabaretachtig flitsend optreden (tussen de 30 minuten en 3 uur) waarin de toehoorder continue wordt verrast met nuttige wetenswaardigheden die direct gelinkt zijn aan effectiviteitverbetering. De manier waarop de toehoorder wordt gegrepen is de manier waarop het verteld/ gebracht wordt.

Speech onderdelen zijn:
– Van chaos… naar kalmte en controle
– Omgaan met moeilijke mensen
– Gebruik uw brein 3x beter
– Energymanagement
– Slim beïnvloeden van uw omgeving.

Deelnemers gaan volledig ‘energized’ weer aan het werk. Prettig volgeblazen met een karrenvracht ludieke en nuttige tips over hoe men meer uit zichzelf en uit anderen haalt. Beoordelingen hierover liggen altijd tussen de 8,5 en 10.

Keynote: samenwerken tussen de oudere- en jongere generaties

Richard van Houten heeft het in zijn speech specifiek over de do’s en absolute dont’s in het samenwerken tussen de oudere- en jongere Y en Z generaties. Hoe verhouden zich de duidelijke cultuurverschillen tot elkaar, de verschillende kijk op commercie en ook het (commerciële) taalgebruik (pas op voor het woord ‘moeten’).

Andere mogelijke thema’s

1. Klantgerichtheid, gastvrijheid, succesvol zakelijk samenwerken
2. Prettig Samenwerken met Moeilijke Mensen
3. De top 10 positieve beïnvloeders in zaken doen
4. Succesvol internationaal zakendoen & samenwerken
5. Speed-en Energymanagement
6. Storytelling
7. Strategisch beïnvloeden
8. De Turbo-secretaresse
9. Het creëren van de GUN-factor
10. Leiding geven aan eigenwijze, betweterige professionals
11. Versterk je persoonlijk leiderschap en invloed
13. Commerciële optimalisatie van de organisatie:
  • Trainen & Ontwikkelen van commerciële collega’s
  • Leren onderhandelen
  • Commerciële activiteiten initiëren, coördineren en toetsen

Over Richard van Houten

Richard heeft een achtergrond in de horeca en als topmarketeer bij verschillende multinationals. Hij werkte bij het Zweedse Holmen Packaging, het Zwitserse Nestlé (Nescafé/KitKat/Buitoni/Nestea/Nespresso) en de Nederlandse grootbedrijven KBB-Vendex en Bols International (jenevers en likeuren). Daarna werd hij succesvol ondernemer, die jaarlijks zijn omzet fors verhoogt.

Hij is auteur van 100+ artikelen over ‘Verkopen’ en ‘Beïnvloeden’ op Verkopersonline.nl.

Richard nam in 2005 een opleidingsinstituut over en adviseert en traint organisaties op het gebied van management, communicatie en commercie.

Geïnteresseerd in een lezing van Richard van Houten?

Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of voor een offerte. Gebruik hiervoor het contactformulier op deze pagina of bel ons op 072 – 750 74 22. Wij helpen je graag verder.

Bewaar als favoriet

Meer videos

Beoordelingen

Beschikbaarheid en informatie

Drs. Richard van Houten

Toegewijd advies team

Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur

Sprekers binnen elk budget

8,9 op basis van +1200 reviews

Logo van De Spreker

© 2024 deSpreker.nl | Cookiebeleid | Privacybeleid