Jan-Willem Seip: Oefenmeester in Klantcontact
Acquisitie, nieuwe opdrachten binnenhalen bij nieuwe klanten of juist bij bestaande klanten. Relatiemanagement, cold calling of ‘warm netwerken’. Klantgerichtheid en klantvriendelijkheid. Allemaal thema’s waar menig verkoper, sales manager of ondernemer of niet-verkoper mee te maken kan krijgen. Ook als verkopen niet tot zijn of haar favoriete werkzaamheden behoort en ‘moet’.

Jan-Willem Seip heeft als spreker/ trainer meer dan 5.000 vakprofessionals, ondernemers en zelfstandigen geleerd om méér te halen uit hun acquisitie, klantgerichtheid en relatiebehoud. Meer succes en meer plezier. Jan-Willem heeft 11 boeken en ruim 250 artikelen geschreven over verkoop.

Jan-Willem Seip (1968) is Oefenmeester in Klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”. Dit laat hij professionals ook ervaren: met aanstekelijk enthousiasme een écht contact en chemie bij een ander laten ontstaan. Boek hem en ervaar hoe u en uw mensen de volgende dag met nieuwe ideeën en energie aan de slag gaan!

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Jan-Willem Seip SKU UPC Model

De Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA) organiseerde Hèt Accountancy Event. Het NIVRA en de NOvAA gaan fuseren en worden samen de NBA

Aug 21, 2012 by Anonymous
Bedrijfsnaam: De Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA) 

De Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA) organiseerde Hèt Accountancy Event. Het NIVRA en de NOvAA gaan fuseren en worden samen de NBA. Hèt Accountancy Event richt zich op middelbare scholieren die zich bevinden in de periode dat zij een studiekeuze moeten maken. Het event is bedoeld voor scholieren die al een zekere interesse in het beroep hebben, maar van de gelegenheid gebruik willen maken om van het beroep te ‘proeven’ en zo nog meer beeld van het vak krijgen. Dit proeven gebeurde op de Hogeschool Utrecht, die de HBO-opleiding Accountancy aanbiedt.

Opdracht
Aan Jan-Willem Seip is gevraagd om de aftrap te doen in de vorm van een opwarmer/energizer. In 30 minuten heeft hij de zaal met aspirant HBO-studenten contact met elkaar laten maken. Want dat was de opdracht: de studenten enthousiasmeren, ze in staat stellen gemakkelijk met elkaar en hun begeleiders in contact te komen en het moet vooral leuk zijn! Door bingo met mensen te spelen kwam de hele zaal in beweging en ging een van de studenten er met de hoofdprijs vandoor.

Reactie
Dit is de reactie van de organisator:
“Op zaterdag 7 maart 2009, 20 maart 2010 en 16 april 2011 vond Hèt Accountancy Event plaats. Dit evenement werd georganiseerd door het NBA in samenwerking met de Hogeschool Utrecht voor middelbare scholieren die geïnteresseerd zijn in het accountancy beroep.

Heel veel enthousiaste accountants in de dop ervoeren tijdens het evenement wat een accountant doet. Zij kropen voor een dag in de huid van een accountant. Aan hen werd een casus voorgelegd die zij in teamverband moesten oplossen. In vijf workshops kregen zij gereedschap om het ‘probleem’ op te lossen. Vijftien teams streden om een prachtige prijs. De tien scholieren uit het beste team gingen met een minilaptop naar huis.

Jan-Willem Seip verzorgde voor ons de kick-off in de vorm van een energizer. Hij reikte de scholieren handvatten, zodat zij op deze dag gemakkelijk contact met elkaar konden maken. Door middel van een aantal oefeningen, zoals bijvoorbeeld een levende bingo, kwamen de scholieren in beweging. Jan-Willem zijn enthousiasme draagt hij goed over op anderen. Voor een volgend evenement zal ik zeker weer aan Jan-Willem denken.”


Kamer van Koophandel Midden-Nederland en gemeente Utrecht organiseerden op 15 februari een startbijeenkomst voor zzp’ers in Zuidwest-Utrecht. In Kan

Aug 21, 2012 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Kamer van Koophandel Midden-Nederland en gemeente Utrecht 

Kamer van Koophandel Midden-Nederland en gemeente Utrecht organiseerden op 15 februari een startbijeenkomst voor zzp’ers in Zuidwest-Utrecht. In Kanaleneiland, Transwijk, Dichterwijk en Rivierenwijk zijn 1.500 geregistreerde zzp’ers werkzaam (meting januari 2011). Deze avond was een start van een blijvend netwerk tussen ondernemers die elkaar zo leren kennen en voortaan een beroep op elkaar kunnen doen. Jan-Willem Seip werd ingezet als dagvoorzitter en workshopbegeleider.

Ook op 2 november 2011 was er zo een startbijeenkomst, nu voor zzp’ers in Utrecht Centrum.

Opdracht
Breng vanavond als dagvoorzitter een groep ondernemers met elkaar in contact en geef onderwijl netwerktips.

Reactie
De zzp’ers beoordeelden de inhoud van de bijeenkomst op 15 februari 2011 met een 7,5 en de presentatiewijze met een 8,1. De zzp’ers gaven de gehele bijeenkomst op 2 november 2011 het cijfer 7,5 en de presentatiewijze van Jan-Willem Seip een 7,7.


Stichting4Life is een stichting waarmee vrouwen (HIV-positief) en kinderen in de sloppenwijk in Kibera in Nairobi geholpen worden. Zij doen dit via vi

Aug 21, 2012 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Stichting4Life in samenwerking met Rabobank 

Stichting4Life is een stichting waarmee vrouwen (HIV-positief) en kinderen in de sloppenwijk in Kibera in Nairobi geholpen worden. Zij doen dit via vier pijlers: scholing voor kinderen; werkgelegenheid voor de moeders; opvang en ondersteuning van weeskinderen; export van producten naar Nederland (www.sieraden4life.nl). Om fondsen te werven voor deze projecten organiseert Stichting4Life onder andere evenementen zoals benefietdiners met voetbalverenigingen, spinningmarathons en business evenementen. Voor deze laatste werkt Stichting4Life samen met de Rabobank en organiseerde zij op 24 november 2011 voor de tweede keer Date4Business, een netwerkevenement waarbij new business centraal staat. Hiervoor worden ondernemers uit de regio uitgenodigd om op deze middag te komen deelnemen aan workshops en te ‘daten’ met andere ondernemers. De opbrengst van deze middag komt ten goede aan de projecten in Kenia.

Date4Business is het grootste netwerkevent in de regio Woerden-Bodegraven-Mijdrecht. Het is een middag waar honderden ondernemers in staat worden gesteld om nieuwe kennis en kennissen op te doen en met kansen naar huis gaan. Jan-Willem Seip was de dagvoorzitter, verzorgde een van de workshops die er gegeven werden en hij begeleidde een intensieve speednetwork-sessie.

Opdracht
Wil je dagvoorzitter zijn, een acquisitieworkshop verzorgen en 245 ondernemers laten speeddaten met elkaar?

Reactie
Dit is de reactie van de organisator:
Jan-Willem heeft deze middag als dagvoorzitter van het evenement opgetreden. Door zijn enthousiasme en creativiteit werd de aandacht van de deelnemers getrokken en deden de mensen actief mee. Aan de start van de middag werd er door Jan-Willem energie in de zaal gebracht en deze hebben de mensen tot aan het einde vast gehouden. Precies zoals wij dit graag wilden. De totale beoordeling van het event is een 8,1.

Reactie deelnemers:
Leuk je ontmoet te hebben gisteren (en je aan het werk gezien). Je doet het echt goed!
Bedankt voor de interessante lezingen gisteren bij Date4Business, ga je zeker volgen!
Dank voor je goede werk gisteren bij Date4Business.
Ik vond het erg leerzaam en inspirerend gisteren. Ik kreeg direct zin en energie om met dingen aan de slag te gaan. Wat betreft de speeddates vond ik het wel erg jammer dat de groep zo groot was. […] Maar goed, de andere kant is wel dat je binnen korte tijd veel leuke mensen spreekt.
Ik heb je gisteravond geen hand meer gegeven, maar wilde je nog even complimenteren met je geslaagde ‘optreden’ bij de opening, tijdens de parallelsessie en tenslotte bij het speeddaten.
Allereerst dank voor alle input die je ons hebt meegegeven bij Date 4 Business. Je hebt mij aan het denken gezet en daar houd ik van. Luisteren en leren :-)
Bedankt voor de inspirerende workshop bij Date4business afgelopen donderdag!


4.7 5.0 3 3 De Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA) organiseerde Hèt Accountancy Event. Het NIVRA en de NOvAA gaan fuseren en worden samen de NBA. Hèt Accountancy Event richt Jan-Willem Seip

Gerelateerde sprekers

  • Rob Tol

    Ondernemer en Netwerker van het jaar Rob Tol neemt je mee naar de wereld van het off- en online netwerken. Het gaat niet alleen om het kennen van mensen, maar vooral om te weten welke kennis zij bij zich hebben. Met zijn presentaties, workshops en masterclasses toont hij op een verrassende wijze dat netwerken begint met geven; dan komt gunnen vanzelf.

     

  • Jan Willem van den Brink en Maarten van Os

    Jan Willem van den Brink en Maarten van Os zijn specialist in commercie voor inhoudelijk deskundige professionals. Meestal zijn deze professionals weinig enthousiast over een rol in sales. Hun workshops en lezingen zijn interactief, en de deelnemers geven als feedback dat de bijeenkomst zowel inspirerend als zeer nuchter en praktisch is.

     

  • Rikkert Walbeek

    Rikkert Walbeek (1970) is een salesman pur sang. Hij spreekt op een levendige manier over sales en sales 2.0, waarbij hij zijn eigen achtergrond en dagelijkse ervaringen ruimschoots deelt. Met een dosis humor en barstensvol energie brengt hij enthousiast zijn boodschap.

     

  • Feike Cats

    Klantgerichtheidexpert Feike Cats is directeur van ‘Houden van Klanten’ en schrijver van het boek ‘Theorie bestaat niet!’. Het boek gaat over Klantgerichtheid in de praktijk. Uitgangspunt van Cats is dat de Klant zó enthousiast moet zijn dat hij of zij het leuk vindt om anderen naar de organisatie te verwijzen.