Carlijn Postma

“Het is mijn missie om grote nieuwe ontwikkelingen op het gebied van marketing en communicatie te vertalen naar een praktisch toepasbare werkwijze.” – Carlijn Postma

Zelfs de meest ervaren marketeers en communicatieprofessionals doen nieuwe inzichten op wanneer Carlijn Postma spreekt over contentmarketing. Ze is niet voor niets uitgeroepen tot Content Marketing Vrouw van het jaar!

Met haar scherpe, frisse kijk op het vakgebied, ontwikkelt ze handige instrumenten en methodieken voor contentmarketing. Daarbij laat ze zich graag inspireren door Netflix en Hollywood. Zo vertelt Carlijn op energieke wijze over Bingemarketing, tevens de titel van haar nieuwste boek, waarbij ze het publiek naar de eigen organisatie laat kijken alsof het een steengoede televisieserie is. Waar gaan de afleveringen dan over? Hoe zorg je dat je relevant bent en hoe bouw je aan een loyaal en betrokken publiek. Dat laat ze onder meer zien met de Publieksreis, een instrument dat inzichtelijk maakt met welke content een organisatie publiek vindt, bindt en activeert.

Een presentatie van Carlijn over contentmarketing vormt ter plekke een boeiende ervaring. Maar geeft ook inspiratie die de toehoorders na afloop van een training of seminar direct in de praktijk kunnen brengen.

Mogelijke onderwerpen van lezingen en workshops

Behoefte aan een frisse en professionele kijk op het gebied van (content)marketing? Of heeft je team een verfrissende kijk nodig op hun dagelijkse werk? Carlijn is te boeken voor presentaties en workshops over:

  • Contentmarketing
  • Bingemarketing
  • Storytelling
  • Marketing
  • Communicatie

Over Carlijn

Carlijn Postma is eigenaar van The Post, een vooraanstaand bureau voor contentmarketing en voorzitter van de kennisvereniging Platform Content. In 2017 werd ze uitgeroepen tot Content Marketing Vrouw van het jaar. Ze schreef eerder Zakelijk twitteren voor beginners(2010); en Contentmarketing in 60 minuten (2014). Daarnaast publiceerde ze artikelen bij het Amerikaanse Content Marketing Institute en spreekt ze wereldwijd op diverse congressen.

Neem ook eens een kijkje op Frankwatching en Frank.News bij een van haar vele inspirerende blogs. Of op Adformatie voor een interview met Carlijn over Bingemarketing. Tot slot nog een leuk weetje: Haar prominente online aanwezigheid droeg eraan bij dat ze in 2014 op plaats 27 stond in de lijst van 200 meest invloedrijke personen op gebied van contentmarketing.

Bingemarketing

Hoe lukt het seriemakers wél om mensen lange tijd naar hun content te laten kijken? En waarom hebben we in marketing de grootste moeite om continu publiek te vinden voor ons verhaal? Bingemarketing biedt een verfrissende kijk op marketing in de eenentwintigste eeuw.

Hoe bouw je een merk in een tijd waarin de hoeveelheid informatie groter is dan ooit en waarin de media zo versnipperd zijn dat je je publiek amper nog kunt bereiken? Carlijn Postma neemt je mee naar dé plek waar content het product is en waar men wéét hoe je een publiek bouwt en behoudt: Hollywood.

Vertel je verhaal als een steengoede televisieserie, en maak van elke uiting een aflevering voor je publiek. Met
bingemarketing zorg je ervoor dat mensen jouw verhalen wél willen consumeren, als loyale en betrokken lezers, kijkers of luisteraars.

Bingemarketing presenteert een praktisch scenario dat je kunt volgen voor de ontwikkeling van je eigen merk of organisatie. Een leidraad waarmee je bouwt aan je merk, onderbouwd met voorbeelden en theorieën uit Hollywood.

Interesse in een lezing van Carlijn Postma of heeft u een vraag?

Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier of telefonisch via 072 750 74 22.

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Carlijn Postma SKU UPC Model

“Carlijn was more than great presenter… she became really one of the stars of this year POMP FORUM conference.”Igor Savic

Oct 10, 2019 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Pomp Forum 

“Carlijn was more than great presenter… she became really one of the stars of this year POMP FORUM conference.”
Igor Savic


Carlijn was amazing! She was able to translate a story everyone knew (Finding Nemo), show us theHero’s Journey, and how we can apply that to story

Oct 10, 2019 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Content Marketing World 

Carlijn was amazing! She was able to translate a story everyone knew (Finding Nemo), show us the
Hero’s Journey, and how we can apply that to storytelling in marketing. Especially coming from a small
organization, she gave helpful ideas along the journey of what people can do to tell the story. She gave
us all the ingredients to be successful. I hope her Binge Marketing book will be translated to English to
learn more.


5.0 5.0 2 2 “Carlijn was more than great presenter… she became really one of the stars of this year POMP FORUM conference.”Igor Savic Carlijn Postma