Paul Hassels Mönning: moderne marketing en sales
Paul Hassels Mönning is een sales-gerichte B2B digitaal strateeg, hands-on programmamanager, auteur van 2 boeken over moderne B2B sales & marketing en spreker. Hij inspireert bedrijven via lezingen en workshops om via moderne, digitale marketing & sales te komen tot betere groei.
In de rol van trainer, spreker en schrijver wordt Paul Hassels Mönning gedwongen om trends en ontwikkelingen aan de ene kant te combineren met inzichten vanuit de dagelijkse praktijk. Door te werken met en voor middelgrote tot grotere ondernemingen – vaak met internationale werkterrein – toetst hij dagelijks wat de echte pijnpunten en worstelingen zijn van commercieel directeuren, ondernemers, hoofden marketing en hun teams.
Lezing of workshop Paul Hassels Mönning
Via een lezing of workshop laat Paul zijn toehoorders een dosis nieuwe inspiratie opdoen als het gaat om een meer moderne sales aanpak. Denk daarbij aan zogenaamde inbound sales, de inzet van slimmere tools in het salesproces of een aantal zogenaamde ‘sales hacks’: slimmer manieren qua proces, tooling en zienswijze om met dezelfde hoeveelheid tijd tenminste hetzelfde of liefst een beter resultaat te bereiken.
Het resultaat van zijn bijdrage is dat opdrachtgevers zelf beter in staat zijn om hun B2B commerciële doelen te behalen. Doordat zij één en het liefst meerdere van de volgende bouwstenen in hun B2B marketing, sales en service aanpak zijn verbeterd: doelen en strategie, proces, content, tools en skills/ vaardigheden.
Onderwerpen waar Paul Hassels Mönning over spreekt:
– B2B Sales
– B2B Marketing
– Inbound Sales & Marketing
– Klantpsychologie in B2B
– Business Development & Sustainability
– Content Marketing & Sales Enablement
Trends in B2B marketing & sales waar Paul over spreekt:
– het optimaal benutten van data, ook in het licht van GDPR
– Social Selling
– Marketing automation & growth hacking: de inzet van tools en korte experimenten in commercie
Deze 3 ontwikkelingen en vereisten aan ‘smarketing’ (sales & marketing gecombineerd) staan niet los van elkaar maar versterken elkaar.
Persoonlijke achtergrond
Al 25 jaar werkt Paul met veel plezier op het snijvlak van marketing, sales en technologie in de zakelijke (B2B) markt. Eerst in loondienst bij verschillende bedrijven zoals HBG, Capgemini en Fujitsu en sinds 2010 als ondernemer. Zijn bedrijfskundige, academische achtergrond (Rijksuniversiteit Groningen en Warwick University, UK) vult hij regelmatig aan met relevante opleidingen, inspiratie en trainingen.
Paul houdt zich vooral bezig met het verbeteren van het leadmanagement van B2B bedrijven. Zijn bijdrage als programmamanager, B2B sales strateeg en trainer zijn erop gericht sales, marketing en service teams beter in staat te stellen hun commerciële doelen te behalen. Zijn rol is daarbij zowel strategisch als tactisch/operationeel van aard.
Zijn voorkeur gaat daarbij uit naar het inspireren en verder helpen van die B2B bedrijven met een goed ontwikkelde antenne voor relevante maatschappelijke trends zoals digitalisering, globalisering en de noodzaak tot verduurzaming en circulariteit.
Zijn vrije tijd besteedt Paul graag tijd aan hobby’s zoals theater (passief en actief), film, muziek, lezen en sporten waaronder tennis, hardlopen en fietsen.
Persoonlijke missie
‘Het is mijn missie om een leven lang te leren en te inspireren’.
Interesse in een lezing van Paul Hassels Mönning of heeft u een vraag?
Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier of telefonisch via 072 750 74 22