Tonny Loorbach

“Het is mijn missie om ondernemers te faciliteren in hun vrijheid. Ze te laten zien hoe zij met minder moeite meer resultaat kunnen behalen. Ik geef ze daarvoor de kennis, software, begeleiding en omgeving (community) die zij nodig hebben.” – Tonny Loorbach

Tonny zit al meer dan 12 jaar in het vak online marketing en spreekt altijd over zijn eigen ervaringen uit de praktijk. Hierdoor kan hij ondernemers precies vertellen wat er op het gebied van online marketing werkt (kennis), hoe dit werkt (praktijk) en ook waarom het werkt (psychologie).

Ondernemers komen vaak bij Tonny omdat ze meer resultaat met hun website willen behalen. Zij willen beter gevonden worden in Google en met name meer conversie (leads, klanten en omzet) uit hun bezoekers halen. Ook vragen zij hem onder andere hoe zij een community rondom hun merk kunnen bouwen. Het resultaat van zijn bijdrage is dat ondernemers beter gaan scoren in Google (wanneer hij over SEO spreekt)en meer leads en klanten zullen halen uit hun website bezoekers (wanneer hij over conversie en neuromarketing spreekt). Ook zullen zij een online community rondom hun merk of persoon activeren (wanneer hij over community building spreekt).

Onderwerpen waar Tonny Loorbach over spreekt:

  • Conversie optimalisatie
  • Online verleiding en Neuromarketing
  • Community building
  • SEO (zoekmachine optimalisatie)
  • Content marketing
  • Ondernemerschap

In de kern houdt Tonny zich bezig met online ondernemerschap en online gedragspsychologie. Hij leert ondernemers hoe zij zich moeten bewegen in een snel veranderende online wereld waarin zij veelal door de bomen het bos niet meer zien. Hij leert ze hoe ze de juiste bezoekers aantrekken, hoe deze bezoekers zich vervolgens op hun websites gedragen en hoe zij deze moeten prikkelen / verleiden om de hoogste conversie te behalen. Samengevat leert Tonny Loorbach zijn bezoekers hoe zij een succesvolle online business kunnen creëren en kunnen uitbouwen.

Persoonlijke achtergrond

Sinds 2007 is Tonny Loorbach actief als online marketing specialist. Hij helpt ondernemers bij hun websites en online marketing activiteiten. In 2010 heeft hij hiervoor zijn bedrijf IMU BV opgezet en is hij naast online marketing cursussen ook zijn eigen website software gaan verkopen. Inmiddels is IMU BV uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf met 12 FTE.

Daarnaast is hij nog 5 andere bedrijven gestart: Huddle BV (community software) en Switch Online Marketing Bv (Facebook marketing). Hij heeft zich als trainer altijd gefocust op SEO en daar ook een e-book over uitgebracht (Winnen in Google). Dat boek is inmiddels meer dan 65.000 keer gedownload en daardoor is het in Nederland een van de meest bekende online marketing boeken.

De laatste jaren focust Tonny zich echter meer op online gedragspsychologie en conversie optimalisatie. Ook over community building schreef hij een boek (De Marketing Zandloper). Door de jaren heen heeft hij 100+ trainingen gegeven voor 100.000+ deelnemers, geeft hij gastcolleges aan Hogescholen, spreekt hij op bedrijfscongressen en organiseert hij meerdere malen per jaar mijn eigen online marketing seminars.

Daarnaast heeft hij 6 vakcursussen, 600+ artikelen en 150+ video’s met online marketing tips gepubliceerd.

Interesse in een lezing van Tonny Loorbach of heeft u een vraag?

Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier of telefonisch via 072 750 74 22.

Tariefindicatie: 3000 - 4000 Euro

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Tonny Loorbach SKU UPC Model

Tonny Loorbach heeft voor ons een korte presentatie verzorgd voor (startende ondernemers). Dit was een plenaire sessie als aftrap van onze thema-avond

Nov 10, 2017 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Kamer van Koophandel Gooi-, Eem- en Flevoland 

Tonny Loorbach heeft voor ons een korte presentatie verzorgd voor (startende ondernemers). Dit was een plenaire sessie als aftrap van onze thema-avond Slim geld verdienen. En een goed begin van de avond want Tonny is een goede enthousiaste spreker en de reacties van de deelnemers waren dan ook zeer positief. Het was een uitdaging om in het korte tijdsbestek van een half uur de deelnemers wat mee te geven, maar dat is zeker gelukt!

Mirjam Boode


Tijdens de DartGroup Greenspot was Tonny de gids in het ontrafelen van we de werking van de hersenen op (koop)gedrag van klanten(Neuromarketing). To

Nov 10, 2017 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Dart Group Nederland 

Tijdens de DartGroup Greenspot was Tonny de gids in het ontrafelen van we de werking van de hersenen op (koop)gedrag van klanten(Neuromarketing).
Tonny wist met veel enthousiasme duidelijk te maken hoe de ontdekkingen van de hersenwetenschap kunnen bijdragen aan goede en slimme communicatie. Tonny gebruikte zijn eigen leerervaringen als voorbeeld. Dit droeg absoluut bij aan het begrijpen van de materie. Door te snappen hoe wij informatie opnemen en wat het effect vervolgens is op ons gedrag is het mogelijk een hogere conversie te realiseren. Het was een hele interessante sessie met nuttige informatie en diepgang. De sessie leverde vele eyeopeners op voor zelfs de meest doorgewinterde marketeers en communicatiespecialisten. Tonny gaf een inleiding over de wonderlijke wereld van de werking van ons brein. Daarna was er volop ruimte voor discussie en het behandelen van voorbeelden uit de (eigen) praktijk.

Inge Aerts


5.0 5.0 2 2 Tonny Loorbach heeft voor ons een korte presentatie verzorgd voor (startende ondernemers). Dit was een plenaire sessie als aftrap van onze thema-avond Slim geld verdienen. En een g Tonny Loorbach