Rijn Vogelaar: de kracht van enthousiasme
Na het internationale succes van zijn boek “De Superpromoter” besloot Rijn te stoppen als CEO van Blauw Research om zich vanaf mei 2013 volledig toe te leggen op het uitdragen en implementeren van het Superpromoter gedachtegoed en de Enthousiasme Trilogie. Hij is intussen een veelgevraagd spreker in Europa, Azië en Amerika en werkt samen met een netwerk van bedrijven aan implementatie van het gedachtegoed.

Rijn Vogelaar spreekt over de kracht van enthousiasme. Rijn gelooft oprecht dat sturen op enthousiasme een positieve impact heeft op de wijze waarop we met elkaar omgaan. Als we die dynamiek begrijpen, heeft dat grote consequenties voor de manier waarop we organisaties inrichten en aansturen. Werk wordt leuker, geeft meer voldoening en heeft meer waarde voor de omgeving. Bedrijven die sturen op enthousiasme worden niet alleen succesvoller, maar ook klantgerichter en zullen zich maatschappelijk verantwoordelijker gaan gedragen.

Flame, Flow, Flood
Het enthousiasme van het management, medewerkers en klanten wijst de weg naar de Flame, het Olympische vuur van een organisatie. Positieve feedback van leiding, collega’s en klanten zorgen voor Flow. Wanneer het enthousiasme zich ook buiten de organisatie begint te verspreiden ontstaat Flood. Deze dynamiek van enthousiasme is in pure vorm aanwezig in de muziek. Inspiratie (Flame), samenspel (Flow) en het juichende publiek (Flood). Wanneer een organisatie deze dynamiek volgt wordt werken leuker, het geeft veel voldoening en het creëert meerwaarde voor de omgeving.

Mogelijke onderwerpen voor een presentatie of workshop van Rijn Vogelaar:
– Samenwerking tussen teams
– De organisatie in Flow: het vinden van medewerkersmotivatie
– Rationeel en emotioneel beslisgedrag
– Positief leidinggeven
– Omgaan met enthousiasme en negativiteit binnen organisaties
– Strategievorming vanuit klant- en medewerker enthousiasme
– Het gebruik van sociale media vanuit de dynamiek van enthousiasme
– Het gebruiken en effectief inzetten van klantmetingen zoals NPS
– Lessen vanuit de muziek voor organisaties (eventueel met Niels Aalberts en/of James Whelligan):
(of een combinatie van bovenstaande onderwerpen)

De presentaties van Rijn Vogelaar zijn energiek, inspirerend en hebben een duidelijke positieve boodschap. De presentaties zijn prachtig vormgegeven door specialist op dit gebied, Jonas Barre. Het bevat video’s, bedrijfscases, concrete handvatten en soms zelfs (live) muziek. Op verschillende gerenommeerde congressen in binnen- en buitenland is de presentatie beloond met de hoogste score.

Nieuw boek Rijn Vogelaar: Negativiteit Mania
Na ‘De Superpromoter'(2009) en ‘De Enthousiasme Triologie'(2014) is recent Rijns nieuwe boek ‘Negativiteit Mania’ verschenen. Onze samenleving is doordrenkt van negativisme: de media brengen vooral slecht nieuws, het onderwijssysteem is gericht op het vermijden van onvoldoendes en werknemers krijgen vooral te horen wat ze niet goed doen. Het gevolg: een epidemie van burn-out, depressiviteit, intolerantie en narcisme en dat terwijl we leven in de meest veilige en welvarende periode in de menselijk geschiedenis.

Hoe zijn we in deze negativiteitswaan terecht gekomen? Hoe kan het dat we massaal verblind zijn? De oorzaak moet gezocht worden in de beperkingen van het menselijke denken. Recente inzichten uit de hersenwetenschappen en psychologisch onderzoek bieden gelukkig aanknopingspunten om het tij te keren. Innovatieve bewegingen binnen de journalistiek, onderwijs en bedrijfsleven wijzen de weg naar een nieuwe, meer constructieve manier van samenleven. Iets waar iedereen aan kan bijdragen.

Persoonlijke missie – Rijn Vogelaar probeert mensen en organisaties de kracht van enthousiasme te laten ontdekken en te leren hierop te sturen.

“Read — and loved Rijn Vogelaar’s book The Superpromoter
Get the enthusiasm for yourself!

Joe Pine – Best Selling Author (with Jim Gilmore) of “The Experience Economy” & “Authenticity”

Rijn Vogelaar inhuren of boeken voor een lezing of workshop?
Rijn Vogelaar inhuren of boeken voor een lezing of workshop? Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier aan de rechterzijde van de pagina.

Tariefindicatie: 3000 - 4000 Euro

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Rijn Vogelaar SKU UPC Model

Op 8/3 was ik op uitnodiging van mijn collega Carin van den Bliek van Actief Werkt! in Nederland op een seminarie georganiseerd door CYS. Heel inter

Mar 14, 2018 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Actief Interim 

Op 8/3 was ik op uitnodiging van mijn collega Carin van den Bliek van Actief Werkt! in Nederland op een seminarie georganiseerd door CYS. Heel interessant over Customer Experience, NPS, Touchpoints ... maar voor mij DE keynote spreker was Rijn Vogelaar de superpromoter. Als enige Vlaamse van de 250 deelnemers, kende ik hem niet maar vanaf nu ben ik fan. 3 extra boeken om te lezen! En hier bij Actief Interim hebben we al heel veel enthousiasme in huis en gaan we dat naar buiten laten stromen :)

Erna Grosemans, Head Of Administration en Organisation Department / Quality Manager, Vlaanderen


5.0 5.0 1 1 Op 8/3 was ik op uitnodiging van mijn collega Carin van den Bliek van Actief Werkt! in Nederland op een seminarie georganiseerd door CYS. Heel interessant over Customer Experienc Rijn Vogelaar

Gerelateerde sprekers

  • Paul Moers

    Paul Moers is een inspirerende spreker die toehoorders écht aan het denken zet. Zijn veelgevraagde lezingen gaan over dienstbaarheid, merken, ondernemen en passie. Alle lezingen zijn op bestsellers gebaseerd.

     

  • Frans Reichardt

    Frans Reichardt is een enthousiaste en humoristische spreker. Zijn presentaties helpen zijn publiek weer fris en met nieuwe energie te werken aan blije klanten. Hij spreekt over thema’s als klantgerichtheid, klanttevredenheid, klantloyaliteit, klantwaarde, klant centraal, customer experience, customer centricity.

     

  • Feike Cats

    Feike Cats is Klanthousiasme- en verleuker expert, auteur en directeur van Houden van Klanten. Hij wordt veel gevraagd voor het verzorgen van workshops, presentaties en trainingen. Uitgangspunt van Feike Cats is dat de Klant zó enthousiast moet zijn dat hij of zij het leuk vindt om anderen naar de organisatie te verwijzen.

     

  • Guido Thys

    Guido Thys is een van de meest gevraagde zakelijke sprekers van Nederland. Zijn Workshop Klanten Wegjagen en de presentatie “Uw bedrijf heeft geen toekomst” zijn ondertussen legendarisch. In zijn nieuwste lezing analyseert hij, als altijd met de nodige humor, haarscherp de kansen die veel bedrijven laten liggen door niet radicaal vanuit de klant te denken.