Willen jullie voortaan gecoördineerde campagnes en sterk gefundeerde strategieën?

Michel Ariens
Bewaar als favoriet

Michel Ariëns

Tariefindicatie: 950 - 1250 Euro

Michel Ariëns is een ondernemer, podcast host, spreker, growth marketeer en digital advertising specialist. Hij heeft meerdere (corporate) startups opgezet en heeft 3 exits gehad. Michel is tevens co-founder van een award-winning startup en actief als gastauteur en podcast-host. Kortom, Michel is de expert in digital marketing, growth en ondernemerschap.

Michel Ariëns

Als digital growth-specialist weet Michel Ariëns alles over de rol van online advertising in succesvolle marketingcampagnes en formuleerde hij vanuit zijn online marketingbureau ‘.CREW’ een unieke, data-driven digital marketingformule. Michel heeft een achtergrond als venture builder (lanceren, ontwikkelen en schalen van digitale startups) voor bedrijven als Unilever en Cargill én hij heeft zelf meerdere startups opgericht. Deze twee werelden combineert hij om zo de beste strategieën te ontwikkelen voor digitale groei.

Digital Driven Growth; drie termen die zowel los als gezamenlijk perfect samenvatten wie Michel Ariëns is en waar hij zich mee bezig houdt. Onder het motto ‘bouwend aan de volgende generatie digital’ wil Michel iedere ondernemer, marketeer en young professional uitdagen om zich klaar te maken, zich te verdiepen en hongerig te zijn en te blijven voor de digitale ontwikkelingen die ons succesvol moeten maken!

Onderwerpen waar Michel Ariëns over spreekt

  • AI in digitale marketing: hoe moeten we omgaan met de nieuwe mogelijkheden en wat betekent dat voor onze marketing strategie en organisatie?
  • Data gedreven (content) strategieën en Growth hacks: hoe kan je als marketeer of organisatie beter gebruik maken van data in jouw strategie?
  • Verrassende digitale ontwikkelingen: hoe ziet de digitale (marketing) wereld er uit over 5-10 jaar en hoe bereiden we ons daar op voor?

Over de lezingen van Michel Ariëns

Wie is mijn doelgroep? Waarom zouden klanten mijn product of dienst moeten afnemen? Waar kan ik die mensen het beste vinden? Hoe kan ik ze dan goed vertellen en overtuigen van mijn propositie? Hoe kan ik mijn merk relevanter maken? Wat is de beste online strategie? Deze vragen zijn een gevolg van hetzelfde probleem: te weinig data, te weinig kennis over de doelgroep en een te grote afhankelijkheid van traditionele en ouderwetse methoden van persona’s.

Michel Ariëns daagt merken en bedrijven uit om anders te denken over deze vragen en op de juiste manier gebruik te gaan maken van de tools en methodes die nieuwe media bieden.

Daarnaast zijn relevantie en effectiviteit de keywords die marketeers nog te weinig waarde toekennen, maar die juist cruciaal zijn voor succes in de huidige marketing revolutie die plaatsvindt. Algoritmes, automatiseringen, optimalisaties en ‘growth hacks‘ geven het gevoel dat alles simpel kan, maar Michel’s blik en unieke focus op relevantie geven inzichten die bedrijven veel sneller resultaat laten boeken dan ooit tevoren.

Deze focus op relevantie hoor je ook terug in zijn gastcolleges en incompany masterclasses; persoonlijk toegespitste voorbeelden en ideeën gecombineerd met actionable inzichten zorgen dat het publiek na het horen van zijn talks geïnspireerd weglopen om direct actie te ondernemen.

Persoonlijke achtergrond Michel Ariëns

Michel studeerde aan de Universiteit van Utrecht en de Technische Universiteit van Eindhoven (TU). Hier behaalde hij zijn Bachelor of Science (BSc) in Science and innovation management en zijn twee Masters in Innovation management en innovation sciences. Deze achtergrond helpt hem om te kunnen switchen tussen harde data en de business beslissingen.

Ook heeft Michel de allereerste startup van Unilever EU opgezet met een co-founder en heeft daarmee een succesvolle ‘exit‘ gehad terug het Unilever portfolio in. Na dit succes heeft hij andere corporate ventures begeleid als growth lead, voor bedrijven als AVON Cosmetics en Cargill.

Daarnaast heeft hij 6 eigen startups opgezet, in subscriptions, e-commerce en marketing. Met vallen en opstaan zijn daar 2 van gesneuveld en heeft hij 3 exits gehad. De successen die hij geboekt heeft kwamen voornamelijk uit een unieke kijk op digitale acquisitie en groei, en deze kijk heeft hij vertaald naar een schaalbaar model wat hij heeft uitgebouwd tot de marketing agency ‘.CREW’ en nu aan het digitaliseren is met een software oplossing ‘.MPRESSIV.’

Sinds 2020 is Michel Ariens tevens de host van de podcastserie ‘Aandachtstrekkers’ waarvoor reeds twee seizoenen zijn gemaakt. Het eerste seizoen maakte Michel samen met Ewoud Uphof, Growth Marketeer en ondernemer. Het tweede seizoen van de podcast maakte Michel vanuit deondernemer.nl (DPG Media) samen met Patrick Wessels, ook wel bekend als de Consumentenpsycholoog.

Interesse in een lezing van Michel Ariëns

Michel is met zijn jarenlange ervaring als geen ander in staat om strategievorming en executie samen te brengen. Geïnteresseerd in zijn lezing? Neem dan vrijblijvend contact op via het contactformulier. Wij zijn ook telefonisch bereikbaar via 072 – 750 74 22. Wij helpen je graag verder.

Bewaar als favoriet

Meer videos

Beoordelingen

Beschikbaarheid en informatie

Michel Ariëns

Toegewijd advies team

Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur

Sprekers binnen elk budget

8,9 op basis van +1200 reviews

Logo van De Spreker

© 2024 deSpreker.nl | Cookiebeleid | Privacybeleid