HomeCommunicatie en samenwerken Rogier van Kralingen

Rogier van Kralingen

Tariefindicatie: 2000 - 3000 Euro , 3000 - 4000 Euro

“Het is mijn missie om de belangrijkste lessen van Storytelling door de eeuwen heen te delen én dit vervolgens direct door te vertalen naar jouw hedendaagse praktijk.” – Rogier van Kralingen

Vraag vrijblijvend informatie

Rogier van Kralingen

Schrijver, spreker en muzikant Rogier van Kralingen maakt, publiceert en verspreidt al sinds jongs af aan verhalen in allerlei verschijningsvormen, waaronder ook organisatieverhalen voor het bedrijfsleven en de publieke en culturele sector als basis voor positioneringen en strategieën.

Hij is oprichter van productiebedrijf The Whole Story, die films, interviews, artikelen, presentaties, boeken, documentaires en muziek creëert. Daarnaast is Rogier communicatiewetenschapper, geboren verhalenverteller, veelgelezen marketingblogger, heeft een eigen podcast en theatershow, is gepubliceerd in alle grote dagbladen en heeft les gehad van scriptgoeroe Robert McKee. Rogier is meermalen genomineerd en winnaar van de PIM-Literatuurprijs met boeken over innovatie, crowdsourcing, marketing, emoties, technologie en media.

Rogier geldt als een zeldzaam begenadigd spreker, met zowel humor als relativeringsvermogen, veel zelfspot en altijd indrukwekkende presentaties.

Mogelijke lezingen Rogier van Kralingen

1) Storytelling met moderne technologie
Wat zijn verhalen? Waarom vertellen we ze aan elkaar? Hoe worden ze opgebouwd? En verspreidt? En wat is er uniek aan uw eigen verhaal?

Storytelling en contentmarketing zijn trends waar organisaties nu massaal op inspringen. Maar het goed vertellen van een verhaal is lastig.  Vandaar dat schrijver, muzikant en wetenschapper Rogier van Kralingen zijn publiek meeneemt in het hele verhaal over storytelling. Hij gaat voorbij aan de trends en de hypes en vertelt hoe de beste verhalen – vroeger, nu en in de toekomst – het beste tot hun recht komen.

Want niet alleen kent Rogier de ijzeren wetten van storytelling uit de literatuur, muziek, merk, film en televisiewereld, hij koppelt wetenschappelijke kennis aan zijn ruime ervaring met de honderden verschillende verhalen. Hij maakt daarnaast live met de zaal een nieuw verhaal. Zijn presentatie is daarmee uniek in Nederland en kan zowel als lezing en als workshop worden ingevuld.

2) Masterclass – Meaningful Merken, Marketing en Media (i.s.m. Havas)
Bouw in een dag tijd met jouw team aan een sterker merk op de onderwerpen Storytelling, Purpose Marketing, Meaningful Brands & Media, Branded Content, Data Interpretatie en Sociale Betekenis. Onder leiding van Rogier en ondersteunt door best-in-class experts uit zijn netwerk werk je aan jouw merkverhaal, nieuwe functionele en emotionele voordelen, frisse branded content, een betere sociale rol en een nieuwe mediastrategie.

3) Lezing – The Outerweb en De Vrouwen tegen de Robots
De toekomst van het internet is een directe versmelting tussen mens, natuur en machine. Zij gaat ‘naar buiten’, vandaar dat schrijver Rogier van Kralingen zijn met vijf sterren bekroonde boek de naam The Outerweb© heeft gegeven. Maar… hoe moeten we hier eigenlijk mee omgaan? De lezing gaat nadrukkelijk ook over de vraag wat we over onszelf als emotioneel gedreven mensen moeten weten om het beste te maken van technologie.

Achtergrond Rogier van Kralingen

Schrijver, spreker en muzikant Rogier van Kralingen is oprichter van productiebedrijf The Whole Story. Hij is meermalen genomineerd en winnaar van de PIM-Literatuurprijs met boeken over innovatie, crowdsourcing, marketing, emoties, technologie en media. Hij is daarnaast communicatiewetenschapper, veelgelezen marketingblogger, heeft een eigen podcast en theatershow, is gepubliceerd in alle grote dagbladen en heeft les gehad van scriptgoeroe Robert McKee. Daarnaast is hij de meest gelezen blogger van Marketing Tribune, gastcolumnist van BNR en Frankwatching en is gepubliceerd in alle grote dagbladen.

Gepubliceerd werk:
Mediastorm (2020)
– Restart (2018)
– The Outerweb (2015) – Auteur (5 sterren MT, Managementboek, Bol)
– De C2B Revolutie (2011) – Redacteur (winnaar PIM Literatuurprijs)
– Emotionele Innovatie (2009) – Co auteur (nominatie PIM Literatuurprijs)
– Recessie Marketing (2008) – Co auteur (nominatie PIM Literatuurprijs)
– De Groeimotor (2007) – Co auteur (nominatie PIM Literatuurprijs)

Interesse om een lezing of workshop van Rogier van Kralingen te boeken?

Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of telefonisch via 072 750 74 22.

Meer video’s

Recensies

Schrijf nu een recensie


Verstuur jouw review
* Verplicht veld

Rogier van Kralingen SKU UPC Model

"Rogier heeft ons van binnenuit weer helemaal op de kaart gezet!"

Mar 05, 2020 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Havas Media 

"Rogier heeft ons van binnenuit weer helemaal op de kaart gezet!"


De sessie ‘storytelling’ van Rogier heeft op meerdere fronten onze ogen geopend. Doordat de sessie interactief is en Rogier herkenbare voorbee

Jul 31, 2019 by Anonymous
Bedrijfsnaam: De Speld 

De sessie ‘storytelling’ van Rogier heeft op meerdere fronten onze ogen geopend.

Doordat de sessie interactief is en Rogier herkenbare voorbeelden gebruikt waar hij op enthousiaste wijze een boeiend verhaal bij vertelt voel je je zeer betrokken bij de training. De training biedt niet alleen inzicht in hoe je jouw verhaal het beste vertelt, maar ook waarom dit zo van belang is. Rogier heeft met zijn doortastende manier van werken ons uit onze eigen bubbel gehaald en laten inzien hoe wij ons verhaal het beste aan de wereld kunnen vertellen.


Roos Lust - De Speld


Steekt echt het vuur aan!-Annemarie Roozenboom

Apr 10, 2019 by Anonymous
Bedrijfsnaam: De Postcode Loterij 

Steekt echt het vuur aan!
-Annemarie Roozenboom


5.0 5.0 5 5 "Rogier heeft ons van binnenuit weer helemaal op de kaart gezet!" Rogier van Kralingen
Page:
12

Havas Media

"Rogier heeft ons van binnenuit weer helemaal op de kaart gezet!"

De Speld

De sessie ‘storytelling’ van Rogier heeft op meerdere fronten onze ogen geopend. Doordat de sessie interactief is en Rogier herkenbare voorbeelden gebruikt waar hij op enthousiaste wijze een boeiend verhaal bij vertelt voel je je zeer betrokken bij de training. De training biedt niet alleen inzicht in hoe je jouw verhaal het beste vertelt, maar ook waarom dit zo van belang is. Rogier heeft met zijn doortastende manier van werken ons uit onze eigen bubbel gehaald en laten inzien hoe wij ons verhaal het beste aan de wereld kunnen vertellen. Roos Lust - De Speld

De Postcode Loterij

Steekt echt het vuur aan! -Annemarie Roozenboom



Beschikbaarheid en informatie Rogier van Kralingen

  • 8,9 op basis van +620 reviews
  • Vrijblijvende offerte binnen 1 werkdag
  • Corona annulering = kosteloos verzetten
  • Snel direct contact met deze spreker