Rogier van Kralingen – Storytelling met nieuwe technologie
Rogier van Kralingen is schrijver, storyteller en muzikant. Rogier geldt als een zeldzaam begenadigd spreker, met zowel humor als relativeringsvermogen en indrukwekkende presentaties.

Het hoofdonderwerp van Rogier van Kralingen is storytelling met moderne technologie.
Storytelling en contentmarketing zijn trends waar organisaties nu massaal op inspringen. Maar het goed vertellen van een verhaal is en blijft net zo lastig als altijd. Misschien wel lastiger met alle technologie die op ons af komt. Het vergt zowel kennis van media als een ouderwetse dosis magie.

Vandaar dat schrijver, muzikant en communicatiewetenschapper Rogier van Kralingen ons meeneemt in het hele verhaal over storytelling. Hij gaat doelbewust voorbij aan hypes en clichés en vertelt ons hoe de beste verhalen – van vroeger tot nu en in de toekomst – verteld worden.

Rogier geeft ons les in de hoe, wat en waarom van storytelling zoals niemand anders dat kan: in letterlijk één tekening, om vervolgens uw eigen verhaal live met u te kunnen opmaken. Zijn presentatie is daarmee uniek in Nederland en kan zowel als lezing en als workshop worden ingevuld.

Want niet alleen kent Rogier de ijzeren wetten van storytelling uit de literatuur, muziek, merk, film en televisiewereld, hij koppelt wetenschappelijke kennis aan ruime ervaring met de honderden verschillende verhalen die hij zelf heeft verteld.

Andere lezingen van Rogier van Kralingen

The Outerweb – De toekomst van mens met technologie (Lezing)
De toekomst van het internet is een directe versmelting tussen mens, natuur en machine, waarmee werkelijk alles op aarde straks met elkaar in verbinding staat, vol telepathiehelmen, draadloze elektriciteit, 3D geprinte organen en denkende robots. Het internet gaat ‘naar buiten’, vandaar dat schrijver Rogier van Kralingen zijn nieuwste, meerdere malen met vijf sterren bekroonde boek de naam The Outerweb© heeft gegeven.
Maar… hoe moeten we hier eigenlijk mee omgaan? Deze lezing gaat over de toekomst van technologie, vol bizarre en niet zelden erg grappige voorbeelden. Maar zij gaat ook nadrukkelijk ook over vraag wat we over onszelf als emotioneel gedreven mensen moeten weten om de beste technologie te kunnen maken en optimaal te kunnen gebruiken.

Emotionele Innovatie – Leer innoveren (lezing)
Deze lezing over het wat, waarom en hoe van innovatie is gebaseerd op de boeken De Groeimotor en Emotionele Innovatie. We leren waarom innovatie zo belangrijk is, waarom emoties een cruciale rol spelen en hoe de meest inventieve mensen denken en werken.

Achtergrond Rogier van Kralingen
Rogier is oprichter van media productiebedrijf ‘The Whole Story‘ en is schrijver van het met 5 sterren erkende ‘The Outerweb‘ (2015) naast co-auteur van o.a. ‘De Groeimotor‘ (2007), Emotionele Innovatie (2009) en redacteur van C2B Revolutie (2011). Daarnaast is hij de meest gelezen blogger van Marketing Tribune, gastcolumnist van BNR en Frankwatching en is gepubliceerd in alle grote dagbladen.

Gepubliceerd werk:
– The Outerweb (2015) – Auteur (5 sterren MT, Managementboek, Bol)
– De C2B Revolutie (2011) – Redacteur (winnaar PIM Literatuurprijs)
– Emotionele Innovatie (2009) – Co auteur (nominatie PIM Literatuurprijs)
– Recessie Marketing (2008) – Co auteur (nominatie PIM Literatuurprijs)
– De Groeimotor (2007) – Co auteur (nominatie PIM Literatuurprijs)

Quotes over The Outerweb
“Verbonden” – De Telegraaf
“Prikkelend” – Frankwatching
“Diep” – PSC Magazine
“Groots” – Marketing Tribune

Interesse om een lezing of workshop van Rogier van Kralingen te boeken?
Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of telefonisch via 072 750 74 22.

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Rogier van Kralingen SKU UPC Model

Steekt echt het vuur aan!-Annemarie Roozenboom

Apr 10, 2019 by Anonymous
Bedrijfsnaam: De Postcode Loterij 

Steekt echt het vuur aan!
-Annemarie Roozenboom


Absolute meester in Storytelling!

Nov 29, 2018 by Anonymous
Bedrijfsnaam: PostNL 

Absolute meester in Storytelling!


"Absoluut Fantastisch!"Sybrand Pietersma

Oct 05, 2017 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Decaan Johan Cruyff Academy 

"Absoluut Fantastisch!"

Sybrand Pietersma


5.0 5.0 3 3 Steekt echt het vuur aan!-Annemarie Roozenboom Rogier van Kralingen

Gerelateerde sprekers

  • Peter Heshof

    Wil je een inspirerend verhaal over de veranderende Tijdgeest en wat deze trends betekenen voor klant en merk? Dan ben je bij tijdgeest-watcher en strateeg Peter Heshof aan juiste adres. Zijn heldere inzichten komen uit zijn Tijdgeest onderzoek en opdrachten, zoals voor Unilever, Rabobank, Hema, Facilicom, NCRV en Eneco.

     

  • Tim Meuleman

    Tim Meuleman is Managing Partner bij C2B, een veelgevraagd spreker, en staat momenteel op de 27e plaats van Best Young Professionals. Met zijn boek De C2B revolutie heeft hij de PIM Marketing literatuurprijs gewonnen voor het beste marketingboek van 2011. Tim spreekt over de C2B markt, waarin consumenten unieke waarde aan bedrijven kunnen leveren.

     

  • Cyriel Kortleven

    Het hoofdonderwerp van de presentaties van Cyriel Kortleven is het ontwikkelen van een creatieve attitude. Op een praktische en eenvoudige manier maakt hij het mogelijk dat de deelnemers de kracht van creatief denken en doen kunnen ervaren.

     

  • Drs. Marc van Eck RM

    Marc van Eck is auteur van onder andere ‘Business Plan op 1 A4; word succesvol met OGSM’ en het boek ‘Internal Branding in de praktijk, het merk als kompas’. In sessies van ½ uur tot 2 uur is Marc van Eck in staat groepen tot 1000 man van de eerste tot de laatste minuut te boeien. Marc inspireert aanwezigen om te bouwen aan sterke merken.