Sprekers ook online inzetbaar
Groot (inter)nationaal netwerk
Sprekers ook online inzetbaar
Groot (inter)nationaal netwerk
Rogier geldt als een zeldzaam begenadigd spreker, met zowel humor als relativeringsvermogen en indrukwekkende presentaties. Zijn hoofdonderwerp is storytelling met moderne technologie. Rogier geeft ons les in de hoe, wat en waarom van storytelling: in letterlijk één tekening, om vervolgens uw eigen verhaal live met u te kunnen opmaken.
“Het is mijn missie om de belangrijkste lessen van Storytelling door de eeuwen heen te delen én dit vervolgens direct door te vertalen naar jouw hedendaagse praktijk.” – Rogier van Kralingen
Schrijver, spreker en muzikant Rogier van Kralingen maakt, publiceert en verspreidt al sinds jongs af aan verhalen in allerlei verschijningsvormen, waaronder ook organisatieverhalen voor het bedrijfsleven en de publieke en culturele sector als basis voor positioneringen en strategieën.
Hij is oprichter van productiebedrijf The Whole Story, die films, interviews, artikelen, presentaties, boeken, documentaires en muziek creëert. Daarnaast is Rogier communicatiewetenschapper, geboren verhalenverteller, veelgelezen marketingblogger, heeft een eigen podcast en theatershow, is gepubliceerd in alle grote dagbladen en heeft les gehad van scriptgoeroe Robert McKee. Rogier is meermalen genomineerd en winnaar van de PIM-Literatuurprijs met boeken over innovatie, crowdsourcing, marketing, emoties, technologie en media.
Rogier geldt als een zeldzaam begenadigd spreker, met zowel humor als relativeringsvermogen, veel zelfspot en altijd indrukwekkende presentaties.
1) Storytelling met moderne technologie
Wat zijn verhalen? Waarom vertellen we ze aan elkaar? Hoe worden ze opgebouwd? En verspreidt? En wat is er uniek aan uw eigen verhaal?
Storytelling en contentmarketing zijn trends waar organisaties nu massaal op inspringen. Maar het goed vertellen van een verhaal is lastig. Vandaar dat schrijver, muzikant en wetenschapper Rogier van Kralingen zijn publiek meeneemt in het hele verhaal over storytelling. Hij gaat voorbij aan de trends en de hypes en vertelt hoe de beste verhalen – vroeger, nu en in de toekomst – het beste tot hun recht komen.
Want niet alleen kent Rogier de ijzeren wetten van storytelling uit de literatuur, muziek, merk, film en televisiewereld, hij koppelt wetenschappelijke kennis aan zijn ruime ervaring met de honderden verschillende verhalen.Hij maakt daarnaast live met de zaal een nieuw verhaal. Zijn presentatie is daarmee uniek in Nederland en kan zowel als lezing en als workshop worden ingevuld.
2) Lezing – Web3 en de Toekomst van het Internet
De toekomst van het internet is een directe versmelting tussen mens, natuur en machine. Hoe moeten we -in een tijd van grote onzekerheid- omgaan met al die nieuwe technologie? In ons werk en daarbuiten? Wat komt er aan? Welke hypes, zoals virtuele munten, metaverse, mixed reality of quantum computing moeten we serieus nemen? En welke niet? Rogier zijn Web3-lezing gaat nadrukkelijk over de vraag hoe wij emotioneel gedreven mensen het beste kunnen maken van nieuwe technologie.
lezing is een interactief spel tussen analoog en digitaal, mens en machine en logica en gevoel, die antwoord geeft op vragen over jouw bottomline, onze duurzaamheid en de toekomst van de mensheid.
3) Masterclass – Meaningful Merken, Marketing en Media (i.s.m. Havas)
Bouw in een dag tijd met jouw team aan een sterker merk op de onderwerpen Storytelling, Purpose Marketing, Meaningful Brands & Media, Branded Content, Data Interpretatie en Sociale Betekenis. Onder leiding van Rogier en ondersteunt door best-in-class experts uit zijn netwerk werk je aan jouw merkverhaal, nieuwe functionele en emotionele voordelen, frisse branded content, een betere sociale rol en een nieuwe mediastrategie.
Schrijver, spreker en muzikant Rogier van Kralingen is oprichter van productiebedrijf The Whole Story. Hij is meermalen genomineerd en winnaar van de PIM-Literatuurprijs met boeken over innovatie, crowdsourcing, marketing, emoties, technologie en media. Hij is daarnaast communicatiewetenschapper, veelgelezen marketingblogger, heeft een eigen podcast en theatershow, is gepubliceerd in alle grote dagbladen en heeft les gehad van scriptgoeroe Robert McKee. Daarnaast is hij de meest gelezen blogger van Marketing Tribune, gastcolumnist van BNR en Frankwatching en is gepubliceerd in alle grote dagbladen.
Gepubliceerd werk:
– Mediastorm (2020)
– Restart (2018)
– The Outerweb (2015) – Auteur (5 sterren MT, Managementboek, Bol)
– De C2B Revolutie (2011) – Redacteur (winnaar PIM Literatuurprijs)
– Emotionele Innovatie (2009) – Co auteur (nominatie PIM Literatuurprijs)
– Recessie Marketing (2008) – Co auteur (nominatie PIM Literatuurprijs)
– De Groeimotor (2007) – Co auteur (nominatie PIM Literatuurprijs)
Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of telefonisch via 072 – 750 74 22. Wij denken graag met je mee.
Sprekers ook online inzetbaar
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Groot (inter)nationaal netwerk
8,9 op basis van +1120 reviews
Selecteer 1 voorkeur
Selecteer 1 voorkeur
Meerdere opties aanvinken mogelijk
Sprekers ook online inzetbaar
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Groot (inter)nationaal netwerk
8,9 op basis van +1120 reviews
Sprekers ook online inzetbaar
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Groot (inter)nationaal netwerk
8,9 op basis van +1120 reviews