Rogier van Kralingen – Storytelling met nieuwe technologie
Rogier van Kralingen is schrijver, storyteller en muzikant. Rogier geldt als een zeldzaam begenadigd spreker, met zowel humor als relativeringsvermogen en indrukwekkende presentaties.

Het hoofdonderwerp van Rogier van Kralingen is storytelling met moderne technologie.
Storytelling en contentmarketing zijn trends waar organisaties nu massaal op inspringen. Maar het goed vertellen van een verhaal is en blijft net zo lastig als altijd. Misschien wel lastiger met alle technologie die op ons af komt. Het vergt zowel kennis van media als een ouderwetse dosis magie.

Vandaar dat schrijver, muzikant en communicatiewetenschapper Rogier van Kralingen ons meeneemt in het hele verhaal over storytelling. Hij gaat doelbewust voorbij aan hypes en clichés en vertelt ons hoe de beste verhalen – van vroeger tot nu en in de toekomst – verteld worden.

Rogier geeft ons les in de hoe, wat en waarom van storytelling zoals niemand anders dat kan: in letterlijk één tekening, om vervolgens uw eigen verhaal live met u te kunnen opmaken. Zijn presentatie is daarmee uniek in Nederland en kan zowel als lezing en als workshop worden ingevuld.

Want niet alleen kent Rogier de ijzeren wetten van storytelling uit de literatuur, muziek, merk, film en televisiewereld, hij koppelt wetenschappelijke kennis aan ruime ervaring met de honderden verschillende verhalen die hij zelf heeft verteld.

Andere lezingen van Rogier van Kralingen

The Outerweb – De toekomst van mens met technologie (Lezing)
De toekomst van het internet is een directe versmelting tussen mens, natuur en machine, waarmee werkelijk alles op aarde straks met elkaar in verbinding staat, vol telepathiehelmen, draadloze elektriciteit, 3D geprinte organen en denkende robots. Het internet gaat ‘naar buiten’, vandaar dat schrijver Rogier van Kralingen zijn nieuwste, meerdere malen met vijf sterren bekroonde boek de naam The Outerweb© heeft gegeven.
Maar… hoe moeten we hier eigenlijk mee omgaan? Deze lezing gaat over de toekomst van technologie, vol bizarre en niet zelden erg grappige voorbeelden. Maar zij gaat ook nadrukkelijk ook over vraag wat we over onszelf als emotioneel gedreven mensen moeten weten om de beste technologie te kunnen maken en optimaal te kunnen gebruiken.

Emotionele Innovatie – Leer innoveren (lezing)
Deze lezing over het wat, waarom en hoe van innovatie is gebaseerd op de boeken De Groeimotor en Emotionele Innovatie. We leren waarom innovatie zo belangrijk is, waarom emoties een cruciale rol spelen en hoe de meest inventieve mensen denken en werken.

Achtergrond Rogier van Kralingen
Rogier is oprichter van media productiebedrijf ‘The Whole Story‘ en is schrijver van het met 5 sterren erkende ‘The Outerweb‘ (2015) naast co-auteur van o.a. ‘De Groeimotor‘ (2007), Emotionele Innovatie (2009) en redacteur van C2B Revolutie (2011). Daarnaast is hij de meest gelezen blogger van Marketing Tribune, gastcolumnist van BNR en Frankwatching en is gepubliceerd in alle grote dagbladen.

Gepubliceerd werk:
– The Outerweb (2015) – Auteur (5 sterren MT, Managementboek, Bol)
– De C2B Revolutie (2011) – Redacteur (winnaar PIM Literatuurprijs)
– Emotionele Innovatie (2009) – Co auteur (nominatie PIM Literatuurprijs)
– Recessie Marketing (2008) – Co auteur (nominatie PIM Literatuurprijs)
– De Groeimotor (2007) – Co auteur (nominatie PIM Literatuurprijs)

Quotes over The Outerweb
“Verbonden” – De Telegraaf
“Prikkelend” – Frankwatching
“Diep” – PSC Magazine
“Groots” – Marketing Tribune

Interesse om een lezing of workshop van Rogier van Kralingen te boeken?
Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of telefonisch via 072 750 74 22.

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Rogier van Kralingen SKU UPC Model

De sessie ‘storytelling’ van Rogier heeft op meerdere fronten onze ogen geopend. Doordat de sessie interactief is en Rogier herkenbare voorbee

Jul 31, 2019 by Anonymous
Bedrijfsnaam: De Speld 

De sessie ‘storytelling’ van Rogier heeft op meerdere fronten onze ogen geopend.

Doordat de sessie interactief is en Rogier herkenbare voorbeelden gebruikt waar hij op enthousiaste wijze een boeiend verhaal bij vertelt voel je je zeer betrokken bij de training. De training biedt niet alleen inzicht in hoe je jouw verhaal het beste vertelt, maar ook waarom dit zo van belang is. Rogier heeft met zijn doortastende manier van werken ons uit onze eigen bubbel gehaald en laten inzien hoe wij ons verhaal het beste aan de wereld kunnen vertellen.


Roos Lust - De Speld


Steekt echt het vuur aan!-Annemarie Roozenboom

Apr 10, 2019 by Anonymous
Bedrijfsnaam: De Postcode Loterij 

Steekt echt het vuur aan!
-Annemarie Roozenboom


Absolute meester in Storytelling!

Nov 29, 2018 by Anonymous
Bedrijfsnaam: PostNL 

Absolute meester in Storytelling!


5.0 5.0 4 4 De sessie ‘storytelling’ van Rogier heeft op meerdere fronten onze ogen geopend. Doordat de sessie interactief is en Rogier herkenbare voorbeelden gebruikt waar hij op enth Rogier van Kralingen
Page:
12