Duurzaam (merk)vertrouwen bouwen in het brein
Wellicht één van de meest intrigerende vragen van deze tijd: Hoe werkt vertrouwen in ons brein? Vertrouwen is essentieel voor verandering en leiderschap. Maar hoe verkrijg je het? En hoe leidt dit tot gewenste gedragsverandering?
In zijn lezingen toont Erik Schoppen hoe duurzaam (merk)vertrouwen op te bouwen en in te zetten.

Drs. Erik Schoppen is een veelgevraagd spreker over vertrouwen en (merk)leiderschap. Hij is merkexpert, neurowetenschapper en gedragsonderzoeker en medeauteur van de bestseller Strategisch merkenmanagement. Hij doet als PhD candidate/researcher onderzoek naar duurzaam (merk)vertrouwen in het brein aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Ontdek hoe vertrouwen werkt in ons brein en de vier principes van (merk)leiderschap. Wat is de functie van vertrouwen bij leiderschap? Welke oeroude evolutionaire mechanismen zitten er achter vertrouwen, en hoe kun je deze beïnvloeden? In zijn lezingen toont hij hoe vertrouwen op te bouwen en in te zetten vanuit een duurzaam, sociaal en resultaat gericht perspectief. Diegene die over deze (voor)kennis beschikt heeft een (on)zichtbare voorsprong…

Weten wat gebruikers denken en voelen bij een bepaald product is de sleutel tot het begrijpen van (consumenten)gedrag, en het voorspellen van toekomstig gedrag. Waarom besluiten consumenten een bepaald product voor langere tijd te gebruiken en het merk te vertrouwen? Omdat we onze keuzes eerst emotioneel maken en dan pas rationeel. Het creëren van emotionele waarde wordt daarom steeds belangrijker voor fabrikanten en dienstverlenende bedrijven. Want succesvolle merken bieden niet alleen instrumentele voordelen, maar vooral emotionele (meer)waarde. Daardoor voelt zo’n merkproduct vertrouwd, motiveert het gebruikers een product langer en vaker te gebruiken en verschaft het een betere gebruiksbeleving. In zijn lezing laat hij zien hoe we met de juiste emoties en motivaties duurzaam (merk)vertrouwen kunnen opbouwen.

Lezingen
Al meer dan 20 jaar houdt Erik Schoppen zich bezig met innovatie, branding, design en menselijk gedrag in de reële en virtuele wereld. Als spreker geeft hij lezingen over ons fascinerende brein, duurzaam leiderschap en geluk, (merk)vertrouwen, merkbeleving en ons eigen gedrag. Wat zijn visueel aantrekkelijke colleges en lezingen onderscheidend maken is het rijke palet aan onderwerpen dat hij behandelt. Hij beheerst de kunst om complexe materie met aanstekelijke humor terug te brengen tot overzichtelijke (voor)beelden, wat hem tot een onderhoudend, origineel en veelzijdig spreker maakt.

In 2017 verschijnt zijn nieuwe boek Build Bridge Bond – Toekomstbestending merkvertrouwen bouwen. Daarnaast is hij de initiator van researchplatform WorldBrainWave.com, hersenonderzoek voor een betere wereld. Hij doceert brand & designmanagement, UX, gedragspsychologie en neuroscience aan de hanzehogeschool Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen.

Zijn belangrijkste missie
“Het promoten van toekomstgericht duurzaam merkdenken, vertrouwen en leiderschap, omdat dit mensen en ondernemingen motiveert hun gedrag te veranderen en positiever naar de toekomst te kijken”

Erik Schoppen inhuren of boeken voor een lezing?
Erik Schoppen inhuren of boeken voor een lezing? Neem contact op via het contactformulier aan de rechterzijde van de pagina.

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Drs. Erik Schoppen MFA SKU UPC Model

Erik gaf een lezing over branding aan middelbare scholieren in de leeftijdscategorie van 15-17 jaar oud op het niveau van de havo. Onze ervaring met E

Oct 02, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: UniC Middelbare school havo/vwo • 
Datum Evenement: 27-9-2013 

Erik gaf een lezing over branding aan middelbare scholieren in de leeftijdscategorie van 15-17 jaar oud op het niveau van de havo. Onze ervaring met Erik is dat hij in staat is wetenschappelijke inzichten met speels gemak te vertalen naar de belevingswereld van de huidige tieners en jongeren. Een aanrader!


De presentatie van Erik over Brandmanagement aan onze marketingdivisies zette ons behoorlijk aan het denken over ons eigen merk, imago en identiteit.

Sep 06, 2012 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Holiday on Ice • 
Datum Evenement: 2011 

De presentatie van Erik over Brandmanagement aan onze marketingdivisies zette ons behoorlijk aan het denken over ons eigen merk, imago en identiteit. Erg leerzaam, maar ook erg vermakelijk.'

N. van Uffelen, Brand & Marketing Coordinator, Holiday on Ice


'Een verrassend inhoudelijke kijk in de wereld van merkenmanagement en hoe we merken opslaan in ons brein. Zeer inspirerend, een echte eye-opener. Som

Sep 06, 2012 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Studiekring Noord / UMCG • 
Datum Evenement: 2012 

'Een verrassend inhoudelijke kijk in de wereld van merkenmanagement en hoe we merken opslaan in ons brein. Zeer inspirerend, een echte eye-opener. Sommige lezingen kosten energie, deze geeft het.'

J. Buitenhuis, Ph.D, Medisch adviseur bij Univé en docent/onderzoeker bij het UMCG


5.0 5.0 3 3 Erik gaf een lezing over branding aan middelbare scholieren in de leeftijdscategorie van 15-17 jaar oud op het niveau van de havo. Onze ervaring met Erik is dat hij in staat is wet Drs. Erik Schoppen MFA

Gerelateerde sprekers

  • Paul Moers

    Paul Moers is een inspirerende spreker die toehoorders écht aan het denken zet. Zijn veelgevraagde lezingen gaan over dienstbaarheid, merken, ondernemen en passie. Alle lezingen zijn op bestsellers gebaseerd.

     

  • Mike Hoogveld MSc RM

    Mike Hoogveld behoort tot de meest gevraagde sprekers over marketing en sales. Als promovendus verricht Mike ook onderzoek naar succesfactoren in omnichannel management. Tevens heeft hij enkele bestsellers die werden genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs en Managementboek van het Jaar.

     

  • Paul Postma

    Paul Postma is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de benadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen. Hij is auteur van onder meer “Het Nieuwe Marketing Tijdperk”, waarmee hij als eerste het verband legde tussen koopgedrag en ons brein: neuromarketing.

     

  • Drs. Marc van Eck RM

    Managing partner Business Openers. Zijn boek ‘Internal Branding in de praktijk’ was volgens het Tijdschrift voor Marketing het marketingboek van het jaar 2008. In sessies van ½ uur tot 2 uur is Marc van Eck in staat groepen tot 1000 man van de eerste tot de laatste minuut te boeien. Marc inspireert aanwezigen om te bouwen aan sterke merken.