Mathijs Koper

Mathijs koper is een bevlogen ondernemer en bovendien expert op het gebied van innovatie en impact. Zijn passie is het creëren van ‘new business for positive change’. In zijn interactieve keynotes neemt Mathijs zijn publiek mee langs praktijkvoorbeelden. Hij reikt vernieuwende tools aan waarmee men direct aan de slag kan gaan om het verschil te maken, binnen én buiten de organisatie. Ga samen met Mathijs de strijd aan met de status-quo!

Een keynote van Mathijs Koper

‘New business for positive change’ Mathijs Koper is een verbinder in hart en nieren. Zijn passie en kracht liggen in het verbinden van mensen, binnen en buiten organisaties. Om hen vervolgens ertoe aan te sporen maatschappelijke uitdagingen op een ondernemende manier aan te pakken. Zijn missie is dan ook het verenigen van economische en maatschappelijke belangen.
Hij schudt organisaties, ondernemers en medewerkers wakker om zo een volgende stap te zetten in duurzaamheid en van Corporate Social Responsibility naar Corporate Social Entrepreneurship te gaan.

Keynotes over innovatie, ondernemerschap en impact

Tijdens zijn presentaties activeert Mathijs de aanwezigen om aan de slag te gaan met het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten die hun organisatie toekomstbestendig maakt. Door middel van voorbeelden uit de praktijk en vernieuwende tools en technieken worden handvatten aangereikt waarmee men direct mee aan de slag kan.
Mathijs neemt je mee langs de verschillende mogelijkheden om innovatie kansen te realiseren. Bijvoorbeeld van buiten de organisatie, ingegeven door een klant, een baanbrekende startup of gewoon een leverancier met wie je op een andere manier kunt samenwerken.

Maak kennis met (social) intrapreneurship!

Mathijs weet hoe je een bestaande organisatie in beweging krijgt. Veel bestaande organisaties hebben kwaliteiten die onmisbaar zijn in de toekomst, maar zij moeten wel gericht worden op een toekomstbestendige missie en relevante producten en diensten. Naast innovatie van buiten, spelen ook ondernemende medewerkers binnen bedrijven hierin een sleutelrol.

Onderwerpen waarover Mathijs graag spreekt:
– Innovatie
– Ondernemerschap
– Sociale impact & business
– Startups & andere stakeholders
– (Social) Intrapreneurship
– Customer value
– Creativiteit en Design Thinking
– Maatschappelijke uitdagingen en de Sustainable Development Goals

Achtergrond Mathijs Koper

Mathijs Koper startte 15 jaar geleden zijn eerste bedrijf en is momenteel actief als medeoprichter en directeur van Outside Inc (2013) en World Startup Factory (2015). Hiernaast is hij de drijvende kracht geweest achter initiatieven die zijn gericht op een systeemverandering en een actieve bijdrage leveren aan de transitie naar een duurzame wereld, zoals ‘Fair Medicine’ en ‘Our Oceans Challenge’.
Binnen alles wat Mathijs doet staan maatschappelijke uitdagingen, ondernemerschap en innovatie centraal. Op een ondernemende manier een duurzame en toekomstbestendige wereld te creëren is dat waar Mathijs zich mee bezig houdt.
Naast ondernemen geeft Mathijs regelmatig presentaties en workshops of treed hij op als dagvoorzitter.

Interesse in een lezing van Mathijs koper of heeft u een vraag?
Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of telefonisch via 072 750 74 22.

Tariefindicatie: 750 - 1250 Euro / 1250 - 2000 Euro

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Gerelateerde sprekers

  • Arko van Brakel

    Arko van Brakel is een ras-ondernemer en een inspirator die zijn publiek met veel energie en haast encyclopedische vakkennis meeneemt in de strategische én menselijke aspecten van het ondernemerschap. Onderwerpen zoals: Vitaliteit en Werkstress, zelfsturing en autonomie, ondernemerschap, innovatie, online trends en e-Business.

     

  • Christian Kromme

    Christian Kromme is een ervaren entrepreneur en spreker. Tijdens zijn presentaties neemt Christian je aan de hand van sprekende voorbeelden mee in de exponentieel veranderende wereld waarin steeds meer disruptieve technologieën en business modellen zorgen voor een grote nachtverschuiving richting de consumenten en slimme communities.

     

  • Marieke den Nijs

    Marieke is een expert op het gebied van corporate social entrepreneurship. Als ondernemer bij Outside Inc. begeleidt zij bedrijven bij het aanjagen van intern ondernemerschap om tot nieuwe innovaties (impact ventures) te komen die waarde creëren voor zowel het bedrijf als de maatschappij.

     

  • Menno Lanting

    Menno Lanting werkt als strateeg en innovator met directies en Raden van Bestuur van verschillende organisaties. Thema’s waar hij zich op richt zijn digitaal leiderschap, organisatievernieuwing & het nieuwe werken, connectivity, strategie en business innovatie. Menno Lanting schreef o.a. Connect, verkozen tot Managementboek van het Jaar.