Cas van Arendonk: Sociaal ondernemen en circulariteit
Cas van Arendonk is een doener en ziet graag resultaten. Resultaten waarin economische en sociale doelen verenigd worden. 100% relevant voor alle stakeholders en altijd zoekend naar samenwerking door collectief ondernemerschap! Daar spreekt hij bevlogen over, liefst op een interactieve manier, om zo samen nog meer resultaat te boeken. Cas geeft graag gastcolleges waaronder het jaarlijks terugkerende college Sociaal Ondernemen op Nyenrode.

Cas van Arendonk studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. In 2000 richt hij samen met Ivar Davids en Han Hendriks het ondernemende transformatiebureau Kirkman Company op. Sinds 2017 behoren ze tot de beste 10% B-Corp ter wereld. Daarnaast is hij mede-oprichter van YSE, We Beat The Mountain, Aim for the moon en Outside Inc. Tot slot is hij mede-initiator van Powered By Meaning; een collectief van betekenisvolle ondernemingen.

Momenteel werkt Cas samen met Ruud Koornstra als bestuurder bij de Stichting Smart Climate Opportunities (SCO) waar o.a. Willem Vermeend een toezichthoudende rol vervult. SCO gaat de strijd aan met klimaatverandering door middel van het opstarten van initiatieven als Nul op de meter in de sociale woningbouw, De waterstofkorrel en Fotonica.

Naast het geven van gastcolleges is hij keynote speaker/dagvoorzitter op verschillende events. De afgelopen jaren heeft Cas zijn expertise op circulariteit en circulair inkopen sterk ontwikkeld en het gedachtegoed hierover helpen vormgeven. Hij is mede-initiatiefnemer van de Green Deal Circulair Inkopen: winnaar van de prijs Beste Green Deal 2016. Hij is nauw betrokken geweest bij het opzetten van C-Creators, de bakermat voor de circulaire economie in Hoofddorp.

Zijn laatste wapenfeit is het mede-oprichten van de Social Impact Factory (SIF), in 2017 feestelijk geopend door Koningin Maxima. Deze hotspot in het centrum van Utrecht laat zien dat sociaal ondernemerschap dé manier is om maatschappelijke problemen structureel op te lossen. Een goede publiek private samenwerking is hier essentieel.

Persoonlijke missies Cas van Arendonk:
– Iedere organisatie in Nederland wordt een Social Enterprise
– Total Value of Usership neemt het stokje over van Total Cost of Ownership

Tariefindicatie: 750 - 1250 Euro / 1250 - 2000 Euro

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field