Frank geldt als DE autoriteit op het gebied van sportsponsoring in Nederland. Je kent deze sportmarketinggoeroe van zijn concepten als Het Holland Heineken House, Volvo Ocean Race, de PTT Telecompetitie en de KPN Eredivisie. Passie voor sport, passie voor communicatie en ruim dertig jaar ervaring.
Frank van den Wall Bake is een autoriteit op het gebied van sportsponsoring. Hij heeft al ruim 40 jaar ervaring in het creëren en invullen van partnerships in sport. Hij wordt door velen zelfs de grondlegger van dit vakgebied genoemd. Zo stond hij aan de wieg van succesvolle en gerenommeerde vindingen op het gebied van sponsoring, zoals de KPN Eredivisie, de Amstel Cup, het Holland Heineken House en de billboarding van NOS Studio sport.
Inzetbaarheid Frank van den Wall Bake
Keynotes: Sport en sponsoring en de reputatie van beide partijen. In zijn lezingen pleit hij voor meer aandacht voor kwalitatief denken (en handelen) dan voor het kwantitatieve denken (en handelen) dat vooral gericht is op zichtbaarheid. De sleutel tot succes van sponsoring zit hem in associatieve waarde
Dagvoorzitterschap
Achtergrond Frank van den Wall Bake
Frank staat in Nederland te boek als de ‘godfather’ van sponsoring in de sport. In 1978 begon hij het bedrijf Trefpunt Sports and Leisure Marketing, dat in snel tempo uitgroeide tot marktleider op het gebied van sport en marketing. Zijn bekendste successen:
Hij stond aan de wieg van succesvolle en gerenommeerde vindingen op het gebied van sponsoring, zoals de KPN Eredivisie, de Amstel Cup, het Rabobank Wielerplan en de Team Telfort-schaatsploeg.
Ook begeleidde hij het sponsorcontact tussen onder meer Essent en het schaatsen en Fortis en Feyenoord. Ook bij het begin van de billboarding van NOS Studio sport, de Rabobank sponsoring voor het wielrennen, ING en het Nederlands Elftal en KPN en schaatsen.
Van den Wall Bake bedacht tevens het Holland Heineken House in opdracht van Heineken. De bierbrouwer wilde een ontmoetingsplaats creëren voor de Nederlandse Olympische sporters, hun familie en relaties.
In 2000 verkocht hij zijn succesvolle bedrijf ‘Trefpunt Sports and Leisure Marketing’ om onder zijn eigen naam opnieuw voor zichzelf te beginnen: Van den Wall Bake Consult. Hierachter zit ruim 40 jaar kennis, kunde, netwerken en bovenal veel gevoel voor de unieke plaats van sport in de samenleving. Frank helpt bij het creatieve en het strategisch benutten van alle elementen die de sport in zich heeft. De sociaal-maatschappelijke waarden van een betrokkenheid in sport kunnen een reputatie van een onderneming of organisatie bepalen. Sport bereikt niet alleen, maar beraakt. Het is zoveel meer dan de wedstrijd op zondag. Hij toont aan dat de waarde van sport hoger is dan de prijs die je er voor betaalt.
Interesse in een lezing van Frank?
Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of bel ons op 072 – 750 74 22. Wij helpen je graag verder.
Wij gebruiken cookies om jou de beste beleving van onze website te geven. Daarnaast gebruiken wij cookies om het verkeer op onze website te analyseren en om jou af en toe een gerichte advertentie te versturen. Accepteer alle cookies, pas jouw instellingen aan of bekijk ons privacybeleid
Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd in uw browser opgeslagen, omdat ze essentieel zijn voor de werking van basisfunctionaliteiten van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe je deze website gebruikt en dit eventueel ook te gebruiken voor marketingdoeleinden. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om je af te melden voor deze cookies. Maar als je je afmeldt voor sommige van deze cookies, kan dit een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk om de website goed te laten functioneren. Deze categorie bevat alleen cookies die zorgen voor basisfunctionaliteiten en beveiligingsfuncties van de website. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.
Alle cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van gebruikers te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingesloten inhoud, worden niet-noodzakelijke cookies genoemd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op jouw website worden geplaatst.