TRENDANALIST CHRISTINE BOLAND
Trendanalist Christine Boland brengt op energieke wijze consumententrends en -drijfveren in beeld. En vooral ook de kansen die deze bieden. Wereldnieuws en massapsychologie liggen ten grondslag aan haar analyses. Wat gebeurt er in de samenleving? En wat is het effect daarvan in de dagelijkse praktijk? Christine Boland kijkt op deze manier vanuit verschillende perspectieven samen met bedrijven en organisaties naar trends en ontwikkelingen.

De consument centraal
Christine Boland is inmiddels een veel gevraagd spreker in binnen- en buitenland. Vanuit Trends & Mindsets verzorgt ze lezingen, congressen, seminars, workshops en strategische sessies. De algemene beschouwingen van Christine over de tijdgeest en de consequenties daarvan voor diensten en producten, heeft een reikwijdte van misschien wel een decennium en meer en bieden aanknopingspunten voor vernieuwing in vrijwel elke sector. Op korte termijn en op lange termijn. Direct toepasbaar en van meer strategische waarde.

Buitengewoon inspirerend voor retail, food, beauty en lifestyle maar net zo goed een eye opener voor conceptontwikkelaars binnen de overheid, de zorg, het onderwijs, en ruimtelijke ordening.

Kansen voor nu en de toekomst
“Er zijn zoveel toekomsten mogelijk, maar welke kies je uit?” Het wankele fundament van de huidige tijd en alle bijbehorende verschuivingen maakt bedrijven en merken onrustig en onzeker. Een gegeven dat centraal staat binnen de analyses van Christine Boland. Ze geeft deze bedrijven handvatten om vertrouwen in de toekomst te krijgen, met de bedoeling een doorvertaling te maken naar vormen, producten, diensten en nieuwe mogelijkheden.

Trendboek
In een handzame uitgave zijn de analyses en ideeën van Christine Boland na een lezing nog eens rustig na te lezen. Dit trendboek is eventueel ook te customizen voor de gelegenheid.

Vertalen naar de praktijk
Naast haar aansprekende lezingen, helpt Christine Boland in haar rol als inspirator tijdens interactieve workshops bedrijven en organisaties ook om inzichten door te vertalen naar hun eigen bedrijfsvoering. Een veelgehoord geluid is dat zij de energie en het vertrouwen geeft om vanuit de eigen verbeelding en kennis verder te denken over een dienst of product. De workshop is opgebouwd uit een presentatie, waarin Christine navigeert in de grenzeloze zee aan mogelijkheden, en een reflectie om meer context aan te brengen. Alle deelnemers ontvangen een digitale samenvatting.

Facts:
– Award winner van de Trend watcher of the year award 2012;
– Haar trendinzichten worden gebruikt door bedrijven als Apple, Estee Lauder, Rituals, Bugaboo, Hornbach, John Lewis, Marks & Spencers en RIVM;
– De werkwijze van Christine Boland is vastgelegd in de documentaire Trend Beacons – Follow the past, find the future Hiervoor werd de trendanalist twee jaar gevolgd en gefilmd.
– Deelnemer van het eerste uur van de Trendrede.

Christine Boland inhuren of boeken voor een lezing of workshop?
Christine Boland inhuren of boeken voor een lezing of workshop? Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier aan de rechterzijde van de pagina.

Tariefindicatie: 3000 - 4000 Euro / Boven 4000 Euro

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Christine Boland SKU UPC Model

“It’s always a challenge to find a speaker for our opening session who can connect with the diverse audience of business people who attend the Tro

Mar 06, 2015 by Anonymous
Bedrijfsnaam: TPIE global conference 2015 • 
Datum Evenement: 2015 

“It’s always a challenge to find a speaker for our opening session who can connect with the diverse audience of business people who attend the Tropical Plant Industry Exhibition. We have corporate buyers, sole proprietors, producers and manufactures, retail and service, from all over the world who attend TPIE. Christine Boland’s presentation on “Navigating the New Consumers’ Needs” hit the mark for all in attendance. She very effectively drew from recognized world-wide events and trends, making a connection from those societal events to consumer attitudes and then to design and product development with which our audience could easily identify. Our only regret was that we hadn’t scheduled a longer session for Christine. The audience was eager to learn more from her.”
Linda Adams-Chief Operations Officer
Florida Nursery, Growers & Landscape Association, USA


want to introduce you to a remarkably inspiring person, Christine Boland. Christine is a trend analyst who advises – and inspires – some of the wo

Mar 06, 2015 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Edelman • 
Datum Evenement: 2015 

want to introduce you to a remarkably inspiring person, Christine Boland. Christine is a trend analyst who advises – and inspires – some of the world’s leading consumer and retail brands on strategy and, in some cases, specifically on style. Christine presented at our annual Dutch market Edelman Trust Barometer event (where we present the Dutch data from an annual 27-country research into the public’s trust in business, government, NGOs and media). Christine has a keen sense for changes in the world around us and a hunger to make sense of things and draw the lessons for businesses and brands. And she brings her insights powerfully and personally.

Thomas McNeill • Director Corporate • Edelman
Gustav Mahlerplein 66a, 1082 MA, Amsterdam, The Netherlands


5.0 5.0 2 2 “It’s always a challenge to find a speaker for our opening session who can connect with the diverse audience of business people who attend the Tropical Plant Industry Exhibitio Christine Boland

Gerelateerde sprekers

  • Adjiedj Bakas

    Adjiedj Bakas is een veelgevraagd spreker (circa 200 lezingen per jaar) en dagvoorzitter op congressen, strategiesessies en andere gelegenheden. Bakas geldt als boeiend, prikkelend, visionair, humoristisch en inspirerend. Hij spreekt onder meer over trends binnen de economie, technologie, voeding, overheid, zorg, arbeidsmarkt, spiritualiteit, liefde.

     

  • Drs. Andrea Wiegman

    Andrea Wiegman (1973) is van origine historicus en oprichter, uitgever van het trend platform en magazine Second Sight. Ruim 15 jaar is ze bezig met trend-onderzoek; studie naar de tijdgeest doet ze al veel langer. Andrea is goed in het duiden en verklaren van bepaalde ontwikkelingen in trends.

     

  • Ruud Veltenaar

    “De wereld ondergaat een transformatie naar de volgende fase in onze beschaving. Trendwatcher en filosoof Ruud Veltenaar verzorgt masterlezingen en multimediale keynotes over de megatrends en de invloed op ons werk en leven. Met een gemiddelde score van 9,1 behoort hij tot de best beoordeelde sprekers in de markt.”

     

  • Hilde Roothart

    Overzichtelijke informatie en overtuigende inspiratie voor creatie en innovatie. Dat is wat Hilde Roothart, trendwatcher en oprichter van Trendslator, te bieden heeft. Ze doet onderzoek naar de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij en laat zien wat de kansen en mogelijkheden zijn voor de vertaling ervan naar markten en merken.