TRENDANALIST CHRISTINE BOLAND
‘Het begin van een trend ontstaat als het antwoord op een behoefte.’ Kort maar krachtig is de omschrijving die trendanalist Christine Boland geeft aan het woord trend. Om die behoefte te onderzoeken analyseert ze o.a. het nieuws, de wetenschap en de reactie van mensen daarop. ‘Om de tijdsgeest te kunnen doorgronden.’

Volgens Boland speelt er op dit moment in de markt vooral een behoefte aan bakens. Dat legt ze uit aan de hand van de volgens haar belangrijkste huidige omgevingsfactoren: verbrokkeling enerzijds, en een wereld die liquide wordt anderzijds. ‘Geld, verdraagzaamheid; we zien de wereld onder onze voeten wegglijden. Bovendien lijkt alles in de wereld in beweging, waardoor houvast verdwijnt. Kijk maar naar de techwereld: internet of everything meets artificial intelligence, meets humanist robots. Het gaat razendsnel.’

Het doorgronden van de tijdsgeest is de eerste stap naar het raken van de juiste snaar bij de consument. Het gaat erom de relevante omgevingsfactoren te filteren uit de overweldigende hoeveelheid gebeurtenissen in dit turbulente tijdsframe. Wanneer we inzoomen op deze relevante omgevingsfactoren ontdekken we de specifieke invloeden, die effect hebben op wat we als mens willen of nodig hebben. Daar ligt de basis van de consumententrends.

PRINCIPLES OF PROGRESS
Wat hebben we nodig op vooruit te komen in deze onstuimige tijd? Welke bakens kunnen ons door de turbulentie heen gidsen. Boland formuleert daarop een antwoord in de vorm van vier zogeheten ‘Principles of Progress’ die zij in een visueel zeer aantrekkelijke en dynamische presentatie laat zien. “Ik destilleer de pijlers van de tijdgeest en concludeer voor bedrijven wat ze nodig hebben. Zo heeft ook mijn vak zich ontwikkeld: van voorspeller naar relevantiefilter. Uit álles wat er speelt, filter ik: wat is voor jou interessant en hoe kunnen wij – jij en ik – dat samen vertalen, zodat jij relevant bent en blijft voor je klant.”

Onderwerpen:
– Inspirerende Analyses van de Tijdsgeest
– Keynotes & Workshops ‘Let’s create the future’
– De (consu)mens centraal
– Toekomst van retail

Christine Boland inhuren of boeken voor keynote lezing of workshop
Naast haar aansprekende lezingen, helpt Christine Boland in haar rol als inspirator tijdens interactieve workshops bedrijven en organisaties ook om inzichten door te vertalen naar hun eigen bedrijfsvoering. Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier of telefonisch via 072 750 74 22.

Tariefindicatie: Boven 4000 Euro

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Christine Boland SKU UPC Model

.Mijn complimenten voor uw buitengewoon boeiende, prettige en in meerdere opzichten zeer inspirerende presentatie ‘Trends & Transities in Retail’

Dec 04, 2017 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Trends & Transities in Retail’ 

.Mijn complimenten voor uw buitengewoon boeiende, prettige en in meerdere opzichten zeer inspirerende presentatie ‘Trends & Transities in Retail’ in het WTC.


.De reacties uit de zaal waren heel positief, met name omdat ze zo goed naar onze organisatie en het dagelijks leven werden doorvertaald aan de hand v

Dec 04, 2017 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Organisator 

.De reacties uit de zaal waren heel positief, met name omdat ze zo goed naar onze organisatie en het dagelijks leven werden doorvertaald aan de hand van voorbeelden. Daardoor werd het verhaal goed opgepakt en in de middag al toegepast!


“It’s always a challenge to find a speaker for our opening session who can connect with the diverse audience of business people who attend the Tro

Mar 06, 2015 by Anonymous
Bedrijfsnaam: TPIE global conference 2015 

“It’s always a challenge to find a speaker for our opening session who can connect with the diverse audience of business people who attend the Tropical Plant Industry Exhibition. We have corporate buyers, sole proprietors, producers and manufactures, retail and service, from all over the world who attend TPIE. Christine Boland’s presentation on “Navigating the New Consumers’ Needs” hit the mark for all in attendance. She very effectively drew from recognized world-wide events and trends, making a connection from those societal events to consumer attitudes and then to design and product development with which our audience could easily identify. Our only regret was that we hadn’t scheduled a longer session for Christine. The audience was eager to learn more from her.”
Linda Adams-Chief Operations Officer
Florida Nursery, Growers & Landscape Association, USA


5.0 5.0 4 4 .Mijn complimenten voor uw buitengewoon boeiende, prettige en in meerdere opzichten zeer inspirerende presentatie ‘Trends & Transities in Retail’ in het WTC. Christine Boland
Page:
12

Gerelateerde sprekers

  • Adjiedj Bakas

    Adjiedj Bakas is een veelgevraagd spreker (circa 200 lezingen per jaar) en dagvoorzitter op congressen, strategiesessies en andere gelegenheden. Bakas geldt als boeiend, prikkelend, visionair, humoristisch en inspirerend. Hij spreekt onder meer over trends binnen de economie, technologie, voeding, overheid, zorg, arbeidsmarkt, spiritualiteit, liefde.

     

  • Drs. Andrea Wiegman

    Andrea Wiegman (1973) is van origine historicus en oprichter, uitgever van het trend platform en magazine Second Sight. Ruim 15 jaar is ze bezig met trend-onderzoek; studie naar de tijdgeest doet ze al veel langer. Andrea is goed in het duiden en verklaren van bepaalde ontwikkelingen in trends.

     

  • Ruud Veltenaar

    “De wereld ondergaat een transformatie naar de volgende fase in onze beschaving. Trendwatcher en filosoof Ruud Veltenaar verzorgt masterlezingen en multimediale keynotes over de megatrends en de invloed op ons werk en leven. Met een gemiddelde score van 9,1 behoort hij tot de best beoordeelde sprekers in de markt.”

     

  • Hilde Roothart

    Overzichtelijke informatie en overtuigende inspiratie voor creatie en innovatie. Dat is wat Hilde Roothart, trendwatcher en oprichter van Trendslator, te bieden heeft. Ze doet onderzoek naar de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij en laat zien wat de kansen en mogelijkheden zijn voor de vertaling ervan naar markten en merken.