Corine Jansen: Chief Listening Officer
Corine Jansen laat u de relatie tussen geëngageerd luisteren, vertrouwen, innovatie, inzicht, motivatie en resultaten ervaren. “Als je echt luistert naar je doelgroep is sneller en beter duidelijk wat er in een organisatie, proces of dienst moet veranderen.”

Kent u de behoeften van uw klanten, cliënten, patiënten? Weet u of wat u biedt ook is wat uw doelgroep echt wil, waarin u het verschil kunt maken? Goede communicatie met uw doelgroep betekent dat u 2/3 van de tijd luistert en 1/3 van de tijd praat. Dit wordt nog al eens omgedraaid. Graag inspireert Corine Jansen u, houdt ze uw organisatie een spiegel voor en geeft ze u en uw collega’s inzichten in de winst die luisteren kan opleveren voor de organisatie.

Achtergrond Corine Jansen
Van september 2009 – november 2014 werkte Corine Jansen bij Radboud REshape & Innovation Center, onderdeel van het Radboudumc als Chief Listening Officer. Bij TEDxMaastricht (2010 en 2011) en TEDxNijmegen (2012 en 2013) was Corine Jansen speakerliaison. Sinds augustus 2012 heeft ze haar eigen bedrijf JoConnect. Corine luistert naar de behoeften, gevoelens, vragen en zorgen van mensen in de rol van patiënt, bewoner, burger, klant, medewerker door naar hun verhalen te luisteren. Ze traint, spreekt op congressen en geeft inspiratiesessies bij bedrijven en instellingen.

Vanaf december 2012 is Corine Jansen actief lid van The International Listening Association en was ze deelnemer van het International Certified Listening Professional Program. Ze studeerde maart 2014 af op het onderwerp: ‘Listening to narratives of people who live with medical illness’. Met plezier is Corine Jansen mede-initiatiefnemer en jurylid van het Gouden oor Award voor de Zorg. De Gouden Oor Award voor de Zorg is een prijs voor het effectief luisteren naar mensen die zorg gebruiken. Wie zorg nodig heeft, wil niet alleen ‘geholpen worden’, maar vooral gehoord worden. Juist in de zorgsector is luisteren van groot belang. Organisaties die zorgvuldig luisteren naar hun klanten leveren de beste, meest veilige zorg en meest effectieve zorg.

Namens Radboud REshape & Innovation Center, Skipr en The international Listening Association was Corine Jansen initiatiefnemer en mede-organisator van de European Listening and Healthcare Conference in Nijmegen. In haar vrije tijd is ze lid van de Raad van Advies van de Stichting IKONE en ambassadeur van Changeday Nederland.

Referenties
Voorbeelden van bedrijven, organisaties en stichtingen waarvoor Corine Jansen mag en/of heeft mogen werken:
Radboudumc, Omring, LOC, Nationale Nederlanden, Radboud Universiteit, Huis van de Zorg, KWF Kankerbestrijding, Albert Schweitzerziekenhuis, Denkproducties, National Customer Contact Congres, Stichting Gouden Oor, Zorgbelang Brabant, ‘ s Heerenloo, Pro Persona, Agora, Glaxo Smith Kline, CVision, Provincie Overijssel, Gemeente Breda, Zorggroep Solis, Nationale Ombudsman, CBO, Multichannel 2014, Zorgnet Vlaanderen, GGZ Centraal, VNU exhibitions, Vlaams Centrum voor Kwaliteitszorg, Summit Bouw 2014, Summit Zorg 2012, GGZ Centraal, Gemeente Nijmegen, Erasmus Universiteit, JOAZ, Verenso, Eneco, KWH, Scem, Beweging 3.0, Hogeschool Inholland, B Braun, Zorg en ICT 2015

Persoonlijke missie Corine Jansen: Effective listeners remember that “words have no meaning, people have meaning.” — Larry Barker

Lees hier het afscheidsinterview bij RadboudREshape.
Lees hier een artikel in Sigma, Platform voor Kwaliteitsprofessionals.

Tariefindicatie: 1250 - 2000 Euro

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Corine Jansen SKU UPC Model

Nogmaals een groot compliment voor je presentatie, was zéér succesvol en is zeer goed ontvangen. Ondanks dat het aan het einde van een zware drukke

Feb 06, 2015 by Anonymous
Bedrijfsnaam: B. Braun Medical B.V. • 
Datum Evenement: 29-1-2015 

Nogmaals een groot compliment voor je presentatie, was zéér succesvol en is zeer goed ontvangen. Ondanks dat het aan het einde van een zware drukke dag was, heeft niemand dat als zodanig ervaren. En dat zegt wat! De knuppel die je in het hoenderhok hebt gegooid, heeft heel wat losgemaakt. En dat is precies wat we wilden!
Kest Huijsman Managing Director


5.0 5.0 1 1 Nogmaals een groot compliment voor je presentatie, was zéér succesvol en is zeer goed ontvangen. Ondanks dat het aan het einde van een zware drukke dag was, heeft niemand dat als Corine Jansen

Gerelateerde sprekers

  • Drs. Philip J. Idenburg MBA

    Philip J. Idenburg is trendwatcher en toekomststrateeg met een grote staat van dienst. Hij is auteur van het in 2005 genomineerde boek “Oog voor de toekomst” en initiatiefnemer en auteur van het best verkochte managementboek over de toekomst van de Nederlandse gezondheidszorg: “Diagnose 2025”.

     

  • Rudolf Juliet

    Rudolf Juliet (trainer / ondernemer) verzorgt deze sessie over klantgerichter werken in de zorg. Personeel laat te vaak kansen liggen op het gebied van klantgerichtheid en klantbeleving. Rudolfs missie is om communicatiekracht en inlevingsvermogen te vergroten, Zodat teams écht contact maken en beter samenwerken.

     

  • Menno Lanting

    Menno Lanting werkt als strateeg en innovator met directies en Raden van Bestuur van verschillende organisaties. Thema’s waar hij zich op richt zijn digitaal leiderschap, organisatievernieuwing & het nieuwe werken, connectivity, strategie en business innovatie. Menno Lanting schreef o.a. Connect, verkozen tot Managementboek van het Jaar.

     

  • Paul Wormer

    Paul Wormer is een ervaren en inspirerende spreker, workshopleider en dagvoorzitter. Zijn medische én bedrijfskundige achtergrond staan garant voor levendige en goed onderbouwde presentaties en bijdragen. Begin 2016 verscheen van zijn hand de ‘Vitaliteitsbijbel’ waarin hij in negen stappen uitlegt hoe je je vitaliteit kunt versterken.