Een sterk merk bezit niet alleen functionele kenmerken zoals een logo of een slogan, maar ook emotionele. Om dit te kunnen overstijgen hebben deze merken een merkpersoonlijkheid gebaseerd op een archetype, een oerkarakter. In deze workshop leert Marc van Eck jou de geheimen van het archetypisch positioneren van merken.
Workshop Merkpositionering, bouw een sterk merk en creëer fans.
Het is bekend dat de sterke merken zich van de markt onderscheiden door hun herkenbare merkpersoonlijkheid. Toch slagen er nog maar weinig merken in een authentieke, relevante en bovenal onderscheidende merkpersoonlijkheid te communiceren naar hun klanten, medewerkers en andere belangrijke belanghebbenden.
Een sterk merk bezit niet alleen functionele kenmerken zoals een logo of een slogan, maar ook emotionele. Om het functionele niveau te kunnen overstijgen hebben deze sterke merken een merkpersoonlijkheid gebaseerd op een archetype, een oerkarakter. Door een merk duidelijk te positioneren vanuit één archetype versterk je de herkenbaarheid van en het vertrouwen in jouw merk, omdat mensen er onbewust mee bekend zijn.
Benieuwd naar wat archetypes voor jouw merk kunnen doen? In deze workshop doet Marc van Eck niet alleen de geheimen van het archetypisch positioneren van merken uit de doeken, maar ook hoe je jouw merk vervolgens op een onderscheidende en niet kopieerbare manier kan activeren.
Tijdsduur: Dagdeel (circa 3 uur)
Groepsgrootte: 4-40 personen
De Workshopleider van de workshop Merkpositionering:
Workshopleider is Marc van Eck. Marc is managing partner van strategisch marketingadviesbureau Business Openers en is tevens internationaal een veelgevraagd topspreker die snel tot de kern komt en je raakt. Van Eck heeft de gave om groepen tot 1000 man van de eerste tot de laatste minuut te boeien met zijn lezingen en workshops. Hij gebruikt hierbij altijd veel humor en beeldende voorbeelden die iedereen aanspreken en beklijven.Marc van Eck is auteur van onder andere ‘Business Plan op 1 A4; word succesvol met OGSM’ en het boek ‘Internal Branding in de praktijk, het merk als kompas’ dat door het Tijdschrift van Marketing uitgeroepen is tot het beste marketingboek van 2008. Een vervolg op het boek is in de maak, ‘Het succes van Internal Branding’.
Interesse in de workshop merkpositionering of heeft u een vraag?
Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier of telefonisch via 072 750 74 22.
Wij gebruiken cookies om jou de beste beleving van onze website te geven. Daarnaast gebruiken wij cookies om het verkeer op onze website te analyseren en om jou af en toe een gerichte advertentie te versturen. Accepteer alle cookies, pas jouw instellingen aan of bekijk ons privacybeleid
Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd in uw browser opgeslagen, omdat ze essentieel zijn voor de werking van basisfunctionaliteiten van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe je deze website gebruikt en dit eventueel ook te gebruiken voor marketingdoeleinden. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om je af te melden voor deze cookies. Maar als je je afmeldt voor sommige van deze cookies, kan dit een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk om de website goed te laten functioneren. Deze categorie bevat alleen cookies die zorgen voor basisfunctionaliteiten en beveiligingsfuncties van de website. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.
Alle cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van gebruikers te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingesloten inhoud, worden niet-noodzakelijke cookies genoemd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op jouw website worden geplaatst.