OGSM is een businessplan dat leidt van visie naar actie. OGSM is een methodiek dat helpt om dromen en ideeën zo concreet en meetbaar te maken dat ze ook gehaald worden. Tijdens deze workshop maak je kennis met deze methodiek. Je wordt geïnspireerd om met behulp van OGSM jouw onderneming of team vooruit te helpen.
Een krachtig jaarplan is juist nu belangrijker dan ooit. Het zijn roerige tijden. Nu we midden in de 2e recessie zitten en de toekomst onzeker is, is het nog belangrijker voor een onderneming om goed te weten waar je naartoe wilt en hoe je daar gaat komen. Onderzoek laat zien dat bedrijven die dit doen, succesvoller zijn. Ook als het economisch minder gaat. Maar niemand wil of kan nu veel tijd besteden aan het schrijven van dikke plannen. Gelukkig hoeft dit ook niet met OGSM, een businessplan op 1A4.
OGSM is een businessplan dat leidt van visie naar actie. OGSM staat voor Objectives, Goals, Strategies en Measures en is een methodiek dat helpt om dromen, ideeën en plannen zo concreet en meetbaar te maken dat ze ook gehaald worden. Want dromen of plannen hebben is leuk, maar goede plannen hebben en deze waarmaken is veel leuker.
Tijdens de interactieve workshop businessplan op 1 A4 met OGSM maak je kennis met deze methodiek. Je wordt geïnspireerd aan de hand van aansprekende voorbeelden om met behulp van OGSM jouw onderneming of team vooruit te helpen.
Tijdsduur: dagdeel (circa 3 uur)
Groepsgrootte: 4-40 personen
De Workshopleider van de workshop Businessplan op 1 A4 met OGSM:
Workshopleider is Marc van Eck. Marc is managing partner van strategisch marketingadviesbureau Business Openers en is tevens internationaal een veelgevraagd topspreker die snel tot de kern komt en je raakt. Van Eck heeft de gave om groepen tot 1000 man van de eerste tot de laatste minuut te boeien met zijn lezingen en workshops. Hij gebruikt hierbij altijd veel humor en beeldende voorbeelden die iedereen aanspreken en beklijven. Marc van Eck is auteur van onder andere ‘Business Plan op 1 A4; word succesvol met OGSM’ en het boek ‘Internal Branding in de praktijk, het merk als kompas’ dat door het Tijdschrift van Marketing uitgeroepen is tot het beste marketingboek van 2008. Een vervolg op het boek is in de maak, ‘Het succes van Internal Branding’.
Interesse in de workshop businessplan op 1 A4 of heeft u een vraag?
Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of telefonisch via 072 750 74 22.
Wij gebruiken cookies om jou de beste beleving van onze website te geven. Daarnaast gebruiken wij cookies om het verkeer op onze website te analyseren en om jou af en toe een gerichte advertentie te versturen. Accepteer alle cookies, pas jouw instellingen aan of bekijk ons privacybeleid
Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd in uw browser opgeslagen, omdat ze essentieel zijn voor de werking van basisfunctionaliteiten van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe je deze website gebruikt en dit eventueel ook te gebruiken voor marketingdoeleinden. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om je af te melden voor deze cookies. Maar als je je afmeldt voor sommige van deze cookies, kan dit een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk om de website goed te laten functioneren. Deze categorie bevat alleen cookies die zorgen voor basisfunctionaliteiten en beveiligingsfuncties van de website. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.
Alle cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van gebruikers te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingesloten inhoud, worden niet-noodzakelijke cookies genoemd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op jouw website worden geplaatst.