Op zoek naar een inspirerende spreker voor jouw (online) bijeenkomst?

Luc van Bussel
Bewaar als favoriet

Luc van Bussel

Tariefindicatie: 2000 - 3000 Euro

Luc van Bussel is een ondernemer, auteur en spreker. Het is zijn missie om mensen te inspireren over de kracht van hospitality. Luc neemt het publiek mee in de ongekende mogelijkheden van gastvrijheid voor zowel bedrijven, organisaties, instellingen en overheden.

Brouwer & Partners

"Was zeer inspirerend en ‘hartverwarmend’. Kijkend naar de commerciële organisaties in Nederland is er nog heel veel te doen op jouw terrein. Teveel bedrijven zijn te organisatiegericht in plaats van klantgericht."

Luc van Bussel

Luc van Bussel is een gastvrijheid ondernemer, spreker en auteur. Hij inspireert internationale bedrijven, corporate organisaties, instellingen en (semi-publieke) overheden met zijn unieke, eigentijdse en praktische verhaal over gastvrijheid. Zijn verhaal legt de essentie bloot over gastvrijheid. Het ontwikkelen van het thuisgevoel, een warm bad voor medewerkers, gasten en klanten is de persoonlijke ‘purpose’ van Luc geworden.

Gastvrijheidsmodel om te delen

Luc van Bussel ontwikkelde in de afgelopen jaren een verhelderend, inspirerend en tegelijk praktisch gastvrijheidsmodel waar iedere organisatie zich mee kan onderscheiden. Zijn gastvrijheidsformule is een gezonde voedingsbodem voor de ontwikkeling van een warme (interne) bedrijfscultuur en excellente service naar derden. Het authentieke gastvrijheidsdenken en model heeft Luc opgeschreven in zijn bestseller ‘Gastgevers in Geluk’ (2017).

Deze managementroman over gastvrijheid stond vijf weken op plaats 1 in de managementboeken. Het boek kleurt gastvrijheid vanuit een hoogstpersoonlijk perspectief en maakt het tegelijk direct toepasbaar voor organisaties binnen en buiten de gastvrijheidsbranche.

Inspiratiesessie om van te smullen

In zijn inspiratiesessies wordt Luc van Bussel heel persoonlijk en kwetsbaar. Hij vertelt over zijn geboorte in het vijfsterrenhotel Germaine en hoe gastvrijheid hem met de paplepel werd ingegeven. Zijn keynotes zitten vol met anekdotes, humor, emoties en praktische tips. De deelnemers gaan naar huis met een helder, duidelijk en praktisch beeld bij gastvrijheid. In deze digitale samenleving maken mensen het verschil. Als alles digitaal wordt, neemt mensentaal weer de overhand. Dat is de visie van Luc. Hij deelt zijn gastvrijheidsmodel en inspireert tot tranen toe.

Keynote: Hartverwarmende Hospitality in zeven stappen

In een keynote van 45 minuten worden deelnemers meegenomen in de wereld van gastvrijheid. Wat is gastvrijheid? Waarom maakt gastvrijheid het verschil in een digitale samenleving? In zeven stappen naar Hartverwarmende Hospitality is de kern van de keynote. Deze unieke, inspirerende gastvrijheidsformule laat de deelnemers zien dat gastvrijheid altijd door drie ‘warmtezones’ gaat en dat telkens met een actie en reactie. Het maken van een oprecht thuisgevoel voor gasten, klanten, opdrachtgevers, cliënten, patiënten en andere relaties is de output voor alle deelnemers

Masterclass: Hospitality in een digitale samenleving

In een masterclass van 75 minuten krijgt de keynote nog meer beleving en interactie met het publiek. In de masterclass worden de deelnemers meegenomen naar het hoogstpersoonlijke gastvrijheidsverhaal van Luc van Bussel in Hotel Germaine. Het thuisgevoel staat centraal. Hoe maak je dat? De gastvrijheidsformule in zeven stappen en de drie ‘warmtezones’ vormen ook hier de kern van de masterclass

Theatershow: HOME hoe maak je dat?

In een theatershow ‘HOME’ van 90 minuten krijgt het publiek een inspirerende en animerende versie van de masterclass. De theatershow laat het publiek horen, zien en voelen wat de kracht van ‘thuis’ is in een digitale samenleving. De softskills van het thuisgevoel laten bedrijven, organisaties, instellingen en overheden zien dat échte verbindingen niet digitaal zijn, maar mensentaal. Het is hartwerken, maar kent geen kwaad. Het is een gastvrijheidsbeleving met hoge momentkracht voor alle deelnemers.

Over Luc van Bussel

Luc van Bussel is een gastvrijheidsondernemer, spreker, auteur en is mede-eigenaar / CEO van The Onemeeting Company B.V. In de jaren negentig was Luc van Bussel de drijvende kracht achter de innovaties van Center Parcs in Nederland, België en Duitsland en boekte hij spraakmakende successen als CEO in de Automotive branche.

In 2013 werd Luc mede-eigenaar van The Onemeeting Company en ontwikkelde hij een nieuwe visie en gastvrijheidsmodel voor de hospitality branche, maar tegelijkertijd voor bedrijven, organisaties, instellingen en (semi/politieke) overheden. Hospitality is volgens Luc de grootste uitdaging in deze digitale revolutie. “Gastvrijheid is het nieuwe goud in onze digitale samenleving”, is zijn credo.

Ook is Luc auteur van de boeken ‘De Confetti Company’ (2019), ‘Gastgevers in Geluk’ (2017), ‘Alles Kan Beter: 10 Succesfactoren voor Duurzame Groei’ (2013) en ‘INFARCT, de Naderende Stilstand van Nederland’ (2008)

Geïnteresseerd in een lezing van Luc van Bussel?

Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier of telefonisch via 072 – 750 74 22. Wij helpen je graag verder.

Bewaar als favoriet

Meer videos

Beoordelingen

Best Western Plus Hotel

"Tijdens de Hospitality Tour gaf Luc zijn nuchtere en realistische kijk op het belang van gastvrijheid. Het was inspirerend om naar te luisteren én fijn om zijn positieve vibe op te pakken. Een aanrader voor ‘iedereen’ die open staat voor…. gastvrijheid!"

Beschikbaarheid en informatie

Luc van Bussel

Toegewijd advies team

Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur

Sprekers binnen elk budget

8,9 op basis van +1175 reviews

Logo van De Spreker

© 2024 deSpreker.nl | Cookiebeleid | Privacybeleid