Hans van Tellingen

Hans van Tellingen vertelt geen verhaal omdat het moet maar omdat hij een duidelijke missie heeft. Dat is het publiek vertellen hoe het werkelijk in de retailmarkt aan toe gaat. Compleet met feiten en eigen haarscherpe analyses die gevormd zijn door decennia lange ervaring bij Strabo. Bijvoorbeeld bij zijn presentatie op het Bricks and Clicks evenement van Vastgoedjournaal en Retailtrends.

Hans van Tellingen maakt in zijn presentatie korte metten met het vaak gehoorde argument dat webshops de belangrijkste oorzaak zijn van de problemen bij de grote winkelketens. Er zijn andere oorzaken die een veel grotere impact hebben gehad op de omzetten van winkelketens, aldus Van Tellingen. Hij geeft retailers heldere adviezen hoe ze nog meer uit hun eigen formules kunnen halen. Wie de presentatie van Van Tellingen heeft bijgewoond, die gaat naar huis met een hoop toepasbare kennis. Een aanwinst voor de sector!

Thema’s:

“#WatNouEindeVanWinkels, over de zonnige toekomst van winkels, winkelcentra en winkelgebieden”
“#WaaromStenenWinkelsWinnen, over de redenen waarom fysieke winkels nog steeds winnen van webwinkels”

Kernvragen die beantwoord worden:

  • Is de toekomst echt zo dramatisch voor de winkels als sommige doemdenkers ons willen doen geloven?
  • Zal internet leiden tot 30-50% minder winkelvoorraad?
  • Komen complete binnensteden leeg te staan?
  • Is de winkelleegstand wel zo hoog als we denken?
  • Maken online winkels wel winst?
  • Ziet de toekomst van webwinkels er wel rooskleurig uit?

De waarheid hier over kent vele gedaanten en is in ieder geval lang niet zo somber als iedereen denkt, in ieder geval niet “branchebreed”. Hans neemt je mee in zijn verhaal dat zowel feitelijk als optimistisch is.

Boek Hans van Tellingen:  #WaaromStenenWinkelsWinnen

Waarom Stenen Winkels Winnen? Dat is logisch, toch? Dit boek van Hans van Tellingen beschrijft waarom. Met de waarheid over de winkelleegstand. Is deze wel zo hoog? Met de waarheid over het percentage dat online besteed wordt. Gaat het eigenlijk wel om grote bedragen? Met de waarheid over de toekomst van webwinkels. Is deze wel zo zonnig? Met de waarheid over online supermarkt Picnic. Kan deze ooit winst maken? Met de waarheid over gratis parkeren. Levert dat nu echt extra winkelomzet op? Met de waarheid over warenhuizen. Zijn dat de toekomstige winstmakers?

Maar ook met de waarheid over de Markthal. Is deze nu wel of juist niet een groot succes? En de waarheid over beleving en blurring. Hebben deze begrippen betekenis? Ook met de waarheid over de toekomst van de retail. Blijft deze grotendeels fysiek? Én met de waarheid over wat je moet doen om van je winkel een winnaar te maken. Draait het uiteindelijk niet gewoon om service en ondernemerschap?

Hans van Tellingen heeft zijn eigen, eigenzinnige, tegendraadse, maar uiterst goed onderbouwde visie op de retail aan het papier toevertrouwd. Prikkelend. Onderhoudend. Én lekker leesbaar. Altijd gefundeerd. Feitelijk. En betrouwbaar. Want wat eerst tegendraads leek, blijkt in de praktijk gewoon uit te komen.

Hans van Tellingen is directeur van Strabo bv. Dé specialist in winkelcentrumonderzoek en

-advies. Waarom Stenen Winkels Winnen is het langverwachte vervolg op het zeer succesvolle #WatNouEindeVanWinkels (juni 2016). Waarom Stenen Winkels Winnen wordt ondersteund door de bijdragen van maar liefst 18 mede-auteurs.

Hans van Tellingen inhuren of boeken voor een lezing?

Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier aan de rechterzijde van de pagina of neem telefonisch contact op via 072 750 74 22.

Tariefindicatie: 3000 - 4000 Euro

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Hans van Tellingen SKU UPC Model

Hans van Tellingen heeft zich binnen zeer korte tijd ontwikkeld tot een bijzonder goed spreker met een geheel eigen stijl. Bevlogen, soms brutaal maar

Jan 17, 2019 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Supermarkt & Ruimte 

Hans van Tellingen heeft zich binnen zeer korte tijd ontwikkeld tot een bijzonder goed spreker met een geheel eigen stijl. Bevlogen, soms brutaal maar altijd open en eerlijk to the point, neemt hij zijn publiek in een hoog tempo mee langs nieuwe ontwikkelingen in het Nederlandse winkellandschap. Dankzij eigen onderzoeksresultaten zijn de observaties niet alleen raak maar ook gestoeld op degelijke data. Hans van Tellingen als spreker staat garant voor een gebalanceerde mix tussen inhoud, inspiratie en humor.


5.0 5.0 4 4 de samenwerking met "de SPREKER" en Hans is goed bevallen. snel en to the point. de presentatie van Hans zoals we mochten verwachten uit eerdere optredens en werd door het publiek Hans van Tellingen
Page:
12