Op zoek naar een inspirerende spreker voor jouw (online) bijeenkomst?

Hans van Tellingen
Bewaar als favoriet

Hans van Tellingen

Tariefindicatie: 3000 - 4000 Euro

Retail-expert Hans van Tellingen heeft als missie om te vertellen hoe het werkelijk in de retailmarkt aan toe gaat. Hij gelooft oprecht, op basis van feiten, in de kracht van de stenen retail. Want stenen winkels winnen, maar daar moet je wél je stinkende best voor doen. Hans vertelt ook hoe je dat moet doen.

Claudia Sträter

"de samenwerking met "de SPREKER" en Hans is goed bevallen. snel en to the point. de presentatie van Hans zoals we mochten verwachten uit eerdere optredens en werd door het publiek goed ontvangen."

Hans van Tellingen

Hans van Tellingen is directeur van onderzoeksbureau Strabo, een van de landelijke specialisten op het gebied van winkelcentrumonderzoek en -advies. Hij staat bekend om zijn optimistische en realistische visie op de retail. In een hoog tempo neemt hij u mee langs webwinkels, parkeergelegenheid, markthallen en gratis toiletten. Een duidelijk verhaal met af en toe harde uitspraken – allemaal gebaseerd op jarenlang onderzoek naar winkels en winkelcentra.

Hij komt graag bij u langs om te spreken over de toekomst van winkelen en over zijn nieuwste boek ‘Retail Is Mensenwerk (hoe stenen winkels winnen: een handleiding)’.

Mogelijke thema’s lezing Hans van Tellingen

Hans van Tellingen maakt in zijn presentatie korte metten met het vaak gehoorde argument dat webshops de belangrijkste oorzaak zijn van de problemen bij de grote winkelketens. Er zijn andere oorzaken die een veel grotere impact hebben gehad op de omzetten van winkelketens, aldus Van Tellingen. Hij geeft retailers heldere adviezen hoe ze nog meer uit hun eigen formules kunnen halen.

Hans kan in zijn lezing antwoord geven op vragen als:

  • Omzet en marktaandeel stenen winkels nemen toe. Het belang van thuiswinkelen neemt af. De retailleegstand daalt. Heeft transformeren wel zin?
  • Marketing, beleving en het mengen van functies. Veel ‘retailtermen’ komen voorbij en wat kun je er eigenlijk mee?
  • Het overheidsbeleid. Het kabinet moet ondernemers niet beperken en zwaarder belasten.
  • Retailmissers. Wat kan er beter? Leveren gratis parkeren en gratis toiletten niet meer winkelomzet op?
  • Retail is mensenwerk. Houd bijvoorbeeld kassa’s met echte mensen in stand. Of laat bedienend personeel de bestelling opnemen en gebruik geen QR-code hiervoor.

Achtergrond Hans van Tellingen

Hans van Tellingen is Geograaf en Regioloog en studeerde af aan de RijksUniversiteit Groningen (RUG) met als specialisaties: vastgoed, onderzoek, organisatiekunde, marketing, communicatie en consumentengedrag. Hij heeft hierna enkele jaren gewerkt bij een Rotterdams vastgoedonderzoeksbureau én een vastgoedreclamebureau. Daarna ging hij aan de slag bij Strabo bv. Sinds 1995 is hij hier directeur-eigenaar.

Publicaties
Hans publiceert sinds jaar en dag – onder meer in EW (Elsevier), De Ondernemer, SCN Today (Shopping Centre News), RetailTrends, Vastgoedjournaal en Property NL – artikelen en blogs waarin hij zijn visie op winkels, winkelcentra en winkelgebieden in binnen- én buitenland etaleert.

Boeken

  1. In 2016 verscheen het uiterst succesvolle ‘#WatNouEindeVanWinkels’. Een boek over de zonnige toekomst van (fysieke) winkels. Waarbij ook de input van elf professionele mede-auteurs vermeld dient te worden. Elk gespecialiseerd in een of meerdere deelsectoren van retail of retailvastgoed. Zoals onderzoek, advies, centrummanagement of procesmanagement.
  2. In 2018 volgde het nóg succesvollere ‘Waarom Stenen Winkels Winnen’ (met input van 18 mede-auteurs).
  3. Op 3 november 2023 is ‘Retail is Mensenwerk’ verschenen.

Hans van Tellingen boeken voor een lezing?

Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier aan de rechterzijde van de pagina of neem telefonisch contact op via 072 750 74 22.

Bewaar als favoriet

Meer videos

Beoordelingen

Vastgoedjournaal

"Hans van Tellingen is een spreker van de buitencategorie. Hij vertelt geen verhaal omdat het moet maar omdat hij een duidelijke missie heeft. Dat is het publiek vertellen hoe het werkelijk in de retailmarkt aan toe gaat. Compleet met feiten en eigen haarscherpe analyses die gevormd zijn door decennialange ervaring bij Strabo. Bijvoorbeeld bij zijn laatste presentatie op het Bricks and Clicks evenement van Vastgoedjournaal en Retailtrends. Van Tellingen maakte daar korte metten met het vaak gehoorde argument dat webshops de belangrijkste oorzaak zijn van de problemen bij de grote winkelketens. Er zijn andere oorzaken die een veel grotere impact hebben gehad op de omzetten van winkelketens, aldus Van Tellingen. Hij gaf retailers heldere adviezen hoe ze nog meer uit hun eigen formules kunnen halen. Wie de presentatie van Van Tellingen heeft bijgewoond, die gaat naar huis met een hoop toepasbare kennis. Een aanwinst voor de sector!"

VCOC

"Hans van Tellingen is een begenadigd spreker. In hoog tempo neemt hij zijn publiek mee door het Nederlands winkellandschap dat sterk in ontwikkeling is op dit moment. Op basis van de onderzoeksresultaten van zijn eigen bedrijf geeft hij inzicht in de winnaars en verliezers onder onze winkelcentra en centrumgebieden. Hij is daarbij niet politiek correct, neemt geen blad voor de mond en schuwt geen harde uitspraken. Zo stelt hij duidelijk dat het in eerste instantie de kwaliteit en kwantiteit van het winkelaanbod is dat bepaalt of consumenten er een bezoek willen brengen. Vervolgens is de parkeergelegenheid en het parkeerbeheer bepalend voor het succes van het betreffende winkelgebied. Het verhaal is duidelijk, klip en klaar en er is geen ruimte voor rekbare interpretaties. Door zijn hoge tempo en concrete en heldere uitspraken kan hij wat provocerend overkomen en houdt hij zijn luisterend publiek van het begin tot het eind op het puntje van de stoel. Ik zeg vanuit mijn rol van voorzitter van de Vereniging van eigenaren van Commercieel onroerend goed Utrecht Centrum (VCOC), waar Hans op het symposium dat ik voor alle eigenaren van commercieel onroerend goed in het centrum van Utrecht georganiseerd heb, opgetreden heeft."

Supermarkt & Ruimte

"Hans van Tellingen heeft zich binnen zeer korte tijd ontwikkeld tot een bijzonder goed spreker met een geheel eigen stijl. Bevlogen, soms brutaal maar altijd open en eerlijk to the point, neemt hij zijn publiek in een hoog tempo mee langs nieuwe ontwikkelingen in het Nederlandse winkellandschap. Dankzij eigen onderzoeksresultaten zijn de observaties niet alleen raak maar ook gestoeld op degelijke data. Hans van Tellingen als spreker staat garant voor een gebalanceerde mix tussen inhoud, inspiratie en humor."

Beschikbaarheid en informatie

Hans van Tellingen

Toegewijd advies team

Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur

Sprekers binnen elk budget

8,9 op basis van +1200 reviews

Logo van De Spreker

© 2024 deSpreker.nl | Cookiebeleid | Privacybeleid