Op zoek naar een inspirerende spreker voor jouw (online) bijeenkomst?
Hans van Tellingen
Hans van Tellingen is algemeen directeur van Strabo BV en heeft als missie om te vertellen hoe het werkelijk in de retailmarkt aan toe gaat. Er zijn volgens hem andere oorzaken dan de opkomst van webshops die een veel grotere impact hebben gehad op de omzetten van winkelketens. Hij geeft retailers heldere adviezen hoe ze nog meer uit hun eigen formules kunnen halen.
Of bekijk een video
Claudia Sträter
de samenwerking met "de SPREKER" en Hans is goed bevallen. snel en to the point. de presentatie van Hans zoals we mochten verwachten uit eerdere optredens en werd door het publiek goed ontvangen.
Vastgoedjournaal
Hans van Tellingen is een spreker van de buitencategorie. Hij vertelt geen verhaal omdat het moet maar omdat hij een duidelijke missie heeft. Dat is het publiek vertellen hoe het werkelijk in de retailmarkt aan toe gaat. Compleet met feiten en eigen haarscherpe analyses die gevormd zijn door decennialange ervaring bij Strabo. Bijvoorbeeld bij zijn laatste presentatie op het Bricks and Clicks evenement van Vastgoedjournaal en Retailtrends. Van Tellingen maakte daar korte metten met het vaak gehoorde argument dat webshops de belangrijkste oorzaak zijn van de problemen bij de grote winkelketens. Er zijn andere oorzaken die een veel grotere impact hebben gehad op de omzetten van winkelketens, aldus Van Tellingen. Hij gaf retailers heldere adviezen hoe ze nog meer uit hun eigen formules kunnen halen. Wie de presentatie van Van Tellingen heeft bijgewoond, die gaat naar huis met een hoop toepasbare kennis. Een aanwinst voor de sector!
VCOC
Hans van Tellingen is een begenadigd spreker. In hoog tempo neemt hij zijn publiek mee door het Nederlands winkellandschap dat sterk in ontwikkeling is op dit moment. Op basis van de onderzoeksresultaten van zijn eigen bedrijf geeft hij inzicht in de winnaars en verliezers onder onze winkelcentra en centrumgebieden. Hij is daarbij niet politiek correct, neemt geen blad voor de mond en schuwt geen harde uitspraken. Zo stelt hij duidelijk dat het in eerste instantie de kwaliteit en kwantiteit van het winkelaanbod is dat bepaalt of consumenten er een bezoek willen brengen. Vervolgens is de parkeergelegenheid en het parkeerbeheer bepalend voor het succes van het betreffende winkelgebied. Het verhaal is duidelijk, klip en klaar en er is geen ruimte voor rekbare interpretaties. Door zijn hoge tempo en concrete en heldere uitspraken kan hij wat provocerend overkomen en houdt hij zijn luisterend publiek van het begin tot het eind op het puntje van de stoel. Ik zeg vanuit mijn rol van voorzitter van de Vereniging van eigenaren van Commercieel onroerend goed Utrecht Centrum (VCOC), waar Hans op het symposium dat ik voor alle eigenaren van commercieel onroerend goed in het centrum van Utrecht georganiseerd heb, opgetreden heeft.
Hans van Tellingen
Hans van Tellingen is directeur van onderzoeksbureau Strabo. Hij is een bevlogen spreker met een geheel eigen stijl. In een hoog tempo neemt hij u mee langs webwinkels, parkeergelegenheid, markthallen en gratis toiletten. Een duidelijk verhaal met af en toe harde uitspraken – allemaal gebaseerd op jarenlang onderzoek naar winkels en winkelcentra.
Uiteraard heeft twee jaar covidbeleid erin gehakt. En toch is groot herstel nakende. Omdat mensen elkaar willen ontmoeten, spulletjes willen kopen en willen consumeren in de horeca. Stop met doemdenken en wees overtuigd van de veerkracht van de mens, de veerkracht van de retail en de veerkracht van de horeca.
Thema’s:
Hans van Tellingen maakt in zijn presentatie korte metten met het vaak gehoorde argument dat webshops de belangrijkste oorzaak zijn van de problemen bij de grote winkelketens. Er zijn andere oorzaken die een veel grotere impact hebben gehad op de omzetten van winkelketens, aldus Van Tellingen. Hij geeft retailers heldere adviezen hoe ze nog meer uit hun eigen formules kunnen halen. Wie de presentatie van Van Tellingen heeft bijgewoond, die gaat naar huis met een hoop toepasbare kennis. Hij neemt je mee in zijn verhaal dat zowel feitelijk als optimistisch is.
Hans kan in zijn lezing antwoord geven op vragen als:
- Is de toekomst echt zo dramatisch voor de winkels?
- Waarom kunnen fysieke winkels het nog steeds winnen van webwinkels?
- Zal internet leiden tot 30-50% minder winkelvoorraad?
- Komen complete binnensteden leeg te staan?
- Is de winkelleegstand wel zo hoog als we denken?
- Maken online winkels wel winst?
- Ziet de toekomst van webwinkels er wel rooskleurig uit?
Boek Hans van Tellingen: #WaaromStenenWinkelsWinnen
Waarom Stenen Winkels Winnen? Met de waarheid over de winkelleegstand. Is deze wel zo hoog? Met de waarheid over het percentage dat online besteed wordt. Gaat het eigenlijk wel om grote bedragen? Met de waarheid over de toekomst van webwinkels. Is deze wel zo zonnig? Met de waarheid over online supermarkt Picnic. Kan deze ooit winst maken? Met de waarheid over gratis parkeren. Levert dat nu echt extra winkelomzet op? Met de waarheid over warenhuizen. Zijn dat de toekomstige winstmakers?
Maar ook met de waarheid over de Markthal. Is deze nu wel of juist niet een groot succes? En de waarheid over beleving en blurring. Hebben deze begrippen betekenis? Ook met de waarheid over de toekomst van de retail. Blijft deze grotendeels fysiek? Én met de waarheid over wat je moet doen om van je winkel een winnaar te maken. Draait het uiteindelijk niet gewoon om service en ondernemerschap?
Hans van Tellingen heeft zijn tegendraadse, maar uiterst goed onderbouwde visie op de retail aan het papier toevertrouwd. Prikkelend. En betrouwbaar. Want wat eerst tegendraads leek, blijkt in de praktijk gewoon uit te komen.
-advies. Waarom Stenen Winkels Winnen is het vervolg op het zeer succesvolle #WatNouEindeVanWinkels (juni 2016). Waarom Stenen Winkels Winnen wordt ondersteund door de bijdragen van maar liefst 18 mede-auteurs.
Hans van Tellingen inhuren of boeken voor een lezing?
Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier aan de rechterzijde van de pagina of neem telefonisch contact op via 072 750 74 22.
Taal: Nederlands
Categorieën: Consumentengedrag, Management en Leiderschap, Ondernemerschap, Retail, Sprekers
Tags: Retail
Recensies
Claudia Sträter
de samenwerking met "de SPREKER" en Hans is goed bevallen. snel en to the point. de presentatie van Hans zoals we mochten verwachten uit eerdere optredens en werd door het publiek goed ontvangen.
Vastgoedjournaal
Hans van Tellingen is een spreker van de buitencategorie. Hij vertelt geen verhaal omdat het moet maar omdat hij een duidelijke missie heeft. Dat is het publiek vertellen hoe het werkelijk in de retailmarkt aan toe gaat. Compleet met feiten en eigen haarscherpe analyses die gevormd zijn door decennialange ervaring bij Strabo. Bijvoorbeeld bij zijn laatste presentatie op het Bricks and Clicks evenement van Vastgoedjournaal en Retailtrends. Van Tellingen maakte daar korte metten met het vaak gehoorde argument dat webshops de belangrijkste oorzaak zijn van de problemen bij de grote winkelketens. Er zijn andere oorzaken die een veel grotere impact hebben gehad op de omzetten van winkelketens, aldus Van Tellingen. Hij gaf retailers heldere adviezen hoe ze nog meer uit hun eigen formules kunnen halen. Wie de presentatie van Van Tellingen heeft bijgewoond, die gaat naar huis met een hoop toepasbare kennis. Een aanwinst voor de sector!
VCOC
Hans van Tellingen is een begenadigd spreker. In hoog tempo neemt hij zijn publiek mee door het Nederlands winkellandschap dat sterk in ontwikkeling is op dit moment. Op basis van de onderzoeksresultaten van zijn eigen bedrijf geeft hij inzicht in de winnaars en verliezers onder onze winkelcentra en centrumgebieden. Hij is daarbij niet politiek correct, neemt geen blad voor de mond en schuwt geen harde uitspraken. Zo stelt hij duidelijk dat het in eerste instantie de kwaliteit en kwantiteit van het winkelaanbod is dat bepaalt of consumenten er een bezoek willen brengen. Vervolgens is de parkeergelegenheid en het parkeerbeheer bepalend voor het succes van het betreffende winkelgebied. Het verhaal is duidelijk, klip en klaar en er is geen ruimte voor rekbare interpretaties. Door zijn hoge tempo en concrete en heldere uitspraken kan hij wat provocerend overkomen en houdt hij zijn luisterend publiek van het begin tot het eind op het puntje van de stoel. Ik zeg vanuit mijn rol van voorzitter van de Vereniging van eigenaren van Commercieel onroerend goed Utrecht Centrum (VCOC), waar Hans op het symposium dat ik voor alle eigenaren van commercieel onroerend goed in het centrum van Utrecht georganiseerd heb, opgetreden heeft.
Beschikbaarheid en informatie Hans van Tellingen
- 8,9 op basis van +900 reviews
- Vrijblijvende offerte binnen 1 werkdag
- Corona annulering = kosteloos verzetten
- Snel direct contact met deze spreker