Hans Groenhuijsen

“Mijn missie is om mensen mee te nemen in het kijken naar snelheid, complexiteit en impact van verandering, en in het nadenken over het waarom en hoe van zelf veranderen.” – Hans Groenhuijsen

Hans Groenhuijsen vertelt en inspireert. Hij neemt mensen mee in zijn verhalen over innovatie, strategie en technologie. Als “dwarsdenker” komt hij met mooie voorbeelden uit de praktijk, met heldere analyses, met vragen maar ook met antwoorden en conclusies. Hij zoekt snel de interactie met de zaal. Groenhuijsen kijkt naar de toekomst, naar de grote trends, maar met een schuin oog naar verleden en heden. De reis gaat door de drie tijdsdimensies heen: van verleden en heden naar toekomst en van de toekomst terug naar het heden. Hij kijkt naar het grote plaatje en naar de details, legt de verbanden. Dwars denken is een must.

Hans Groenhuijsen daagt uit en inspireert, biedt perspectief en houvast en zet aan tot nadenken. Het draait niet alleen om wat leuke trends. Het gaat om inzicht, om uitzicht en om een vertaalslag van theorie en verhalen naar de praktijk.

Onderwerpen

  • toekomst : trends en voorspellen, visie en strategie
  • innovatie: wat dan, hoe, wat maakt succes
  • transformatie: verbetering, verandering, veranderen = een werkwoord
  • perspectief : zien en kijken, een tijdreis door heden/verleden/toekomst, optimisme en pessimisme
  • verbinding: samenwerking binnen en tussen bedrijven, en tussen sectoren, tussen de traditionele wereld en een nieuwe wereld
  • van auto naar mobiliteit:  connectiviteit en data, autonoom rijden, sharing en elektrisch
  • klimaat: de problemen en de oplossingen, complexiteit en samenhang, “hier en nu” of “daar en later”, kosten of baten

Achtergrond

Hans Groenhuijsen werkte jarenlang als adviseur en interim-manager bij diverse ondernemingen, en in verschillende management- en directiefuncties bij Boer & Croon, Achmea, Athlon, Akzo Nobel, Pon en Rabobank International. Hij was vaak betrokken bij transformaties: reorganiseren en herstructureren, start ups en vernieuwen. Hij werkte in diverse sectoren, met name in de automotive en mobiliteitssector. Inmiddels werkt hij als zelfstandig adviseur op het gebied van strategie, innovatie, en transformatie.

Daarnaast is hij actief als spreker en dagvoorzitter, en publiceert hij regelmatig via columns en blogs. Zijn brede opleiding (geschiedenis en bedrijfskunde) en ervaring vormen de achtergrond in zijn verhaal. Innovatie is de rode draad.

Hans Groenhuijsen boeken of inhuren voor een lezing?

Hans is inzetbaar als (key note) speaker, dagvoorzitter en discussieleider. Daarnaast kan hij ook optreden als moderator/consultant bij strategie-sessies, werkconferenties en in-company meetings.

Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier. Of telefonisch via 072 750 7422.

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Hans Groenhuijsen SKU UPC Model

"Wij bewegen ons hoofdzakelijk en in de brede zin in de autobranche. Gezien de ervaring van Hans Groenhuijsen in de sector, is hij voor ons een goede

Oct 05, 2018 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Aftersales Magazine 

"Wij bewegen ons hoofdzakelijk en in de brede zin in de autobranche. Gezien de ervaring van Hans Groenhuijsen in de sector, is hij voor ons een goede en ook graag geziene gastheer. Zij sterke punt is niet alleen de voorbereiding, maar juist ook de wrap-up die wij altijd graag door de dagvoorzitter gemaakt zien worden. Behalve zijn aanwezigheid op de events en congressen is Hans op verzoek van ons ook sparringpartner bij de voorbereiding geweest."

Jos Veldhuisen


"Diverse malen mee samengewerkt. Van lezingen tot dagvoorzitterschap. Kort oordeel: inspirerend, kritisch, innemend, to the point en prettig om mee sa

Oct 05, 2018 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Automotive Insiders 

"Diverse malen mee samengewerkt. Van lezingen tot dagvoorzitterschap. Kort oordeel: inspirerend, kritisch, innemend, to the point en prettig om mee samen te werken!"

Ric van Vugt


"Begin 2010 hebben wij Hans benaderd met de opdracht om een onderzoek namens BMW Group NL te verrichten in de markt naar de rol van Fleetconsultants.

Oct 05, 2018 by Anonymous
Bedrijfsnaam: BMW Group Nederland 

"Begin 2010 hebben wij Hans benaderd met de opdracht om een onderzoek namens BMW Group NL te verrichten in de markt naar de rol van Fleetconsultants. Dit is een nieuwe, opkomende partij in de autobranche waar wij als auto-importeur mee te maken hebben. Om hier adequaat op te kunnen reageren wilden wij de positie van deze partij duidelijk in kaart hebben gebracht. Hans heeft hiervoor een uitgebreid onderzoek verricht, waarbij de mening van de grotere Fleetowners in Nederland en die van de grotere leasemaatschappijen getoetst is ten opzichte van de rol van deze Fleetconsultants. De uitslag van dit onderzoek heeft Hans tussentijds met BMW Group NL besproken en uiteindelijk omgezet in een rapport voor de directie van BMW Group NL. Tevens heeft Hans hiervoor een presentatie gegeven tijdens het jaarlijkse “ BMW Mobiliteit Seminar”. Hier waren dit jaar zo’n 80 personen aanwezig die eindverantwoordelijk zijn voor het wagenpark bij de Top 300 bedrijven van Nederland.

Hans is door BMW Group NL benaderd voor zijn grote (brede) kennis binnen de autobranche en ook door zijn onafhankelijkheid binnen deze doelgroep. Wij zijn zeer te spreken over de uitvoer van zijn onderzoek en zijn presentatie tijdens ons Seminar."

Ton de Rooy, Manager Corporate Sales


5.0 5.0 7 7 "Wij bewegen ons hoofdzakelijk en in de brede zin in de autobranche. Gezien de ervaring van Hans Groenhuijsen in de sector, is hij voor ons een goede en ook graag geziene gastheer. Hans Groenhuijsen
Page:
123

Gerelateerde sprekers