Philip Idenburg

Philip Idenburg is trendwatcher en toekomststrateeg met een grote staat van dienst. Tevens is hij auteur van het in 2005 genomineerde boek “Oog voor de toekomst” en initiatiefnemer en auteur van het best verkochte managementboek over de toekomst van de Nederlandse gezondheidszorg: “Diagnose 2025”.

Naast andere publicaties zoals “Diagnose Diabetes” en “De toekomst van winkelen” geeft hij regelmatig colleges en verzorgt hij workshops op het gebied van strategie en innovatie. Al met al is die kennis en visie over de toekomst alleen maar relevant als we deze weten om te zetten in strategie en uiteindelijk vernieuwing: Bijvoorbeeld van uw organisatie, producten, diensten of processen!

Onderwerpen waarvoor Philip Idenburg te boeken is

  • Waar geeft uw klant haar geld uit?: Trends in consumeren en innovaties in retail;
  • Sociaal Wonen 2030: Ontwikkelingen in sociale huisvesting;
  • Vernieuw het werken: innovaties in HR en het nieuwe werken.

Persoonlijke missie

“De toekomst begint vandaag.”

Achtergrond

Philip Idenburg is oprichter van BeBright. Hij heeft Bestuurskunde en Internationale Politiek gestudeerd en zijn MBA behaald aan de Erasmus Universiteit. Hij startte zijn carrière bij Reed-Elsevier waar hij heeft kunnen werken met een aantal grote personen binnen de managementbranche van onze tijd waaronder; Henry Mintzberg, Philip Kotler en Arie de Geus.  Hierna zette zijn carrière voort als Senior Consultant bij Nolan, Norton & Co. (NNC), de Business- en IT-strategy unit van het voormalige KPMG Consulting.

Philip publiceert regelmatig in management magazines en is ook auteur van het boek”Diagnose 2025: over de toekomst van de Nederlandse gezondheidszorg” en ook “Oog voor de Toekomst: over marketing en consumenten in een veranderende samenleving”, door het Platform Innovatie in Marketing genomineerd voor de titel beste marketingboek. In 2011 bracht hij een nieuw luisterboek uit: “De Toekomst op de agenda”.

Idenburg boeken of huren voor een lezing of als trendwatcher?

Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of telefonisch via 072 750 74 22.

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Gerelateerde sprekers

  • Adjiedj Bakas

    Adjiedj Bakas is een veelgevraagd spreker (circa 200 lezingen per jaar) en dagvoorzitter op congressen, strategiesessies en andere gelegenheden. Bakas geldt als boeiend, prikkelend, visionair, humoristisch en inspirerend. Hij spreekt onder meer over trends binnen de economie, technologie, voeding, overheid, zorg, arbeidsmarkt, mobiliteit en onderwijs.

     

  • Prof. dr. Cor Molenaar

    Cor Molenaar is niet alleen bekend van de trends en ontwikkelingen in het marketing vak, maar voorspelt, voorziet en doorziet ook het gedrag van consumenten en winkeliers. Het publiek boeien met een praktische presentatie over de kansen van internet en de uitdaging van de toekomst.

     

  • Christine Boland

    Christine Boland is werkzaam als trendanalist en consultant in consumententrends op een zeer breed gebied. Haar grote kracht is dat zij op heldere wijze maatschappelijke trends en ontwikkelingen analyseert en in kaart brengt. Zij weet die ontwikkelingen te destilleren die voor uw organisatie relevant zijn.