Bedrijfseconoom en veranderdokter Dirk-Jan de Bruijn begeleidt al meer dan een kwart eeuw veranderprocessen in het publieke domein. Missie: creëren van waarde middels veranderingen – gericht op tevreden gebruikers en afnemers.
Bedrijfseconoom en veranderdokter Dirk-Jan de Bruijn begeleidt al meer dan een kwart eeuw veranderprocessen in het publieke domein. Gesterkt door flink wat vlieguren – opgedaan in een scala van veranderkeukens – heeft hij zijn eigen praktijktheorie ontwikkeld. Zoals het investeren in een sense of excitement, vinden van de balans tussen sturing en zelforganisatie én het denken in gemeenschappelijk winnen. Om zo mensen in beweging te brengen. Energie te genereren. En om zo met elkaar maximale waarde te creëren. Gericht op tevreden gebruikers of afnemers. Met veel plezier uiteraard. Iedere dag weer opnieuw!
Onderwerpen
Van startup naar scale-up: hoe je vanuit een ecosysteem-benadering in co-creatie mét de relevante partijen succesvolle innovaties kunt te realiseren
Werk vanuit een gedragen visie: begin met de beantwoording van de ‘why vraag’ (Golden Circle – Simon Sinek)
Zonder orde kan niets bestaan, zonder chaos kan niets ontstaan: onderscheid tussen reguliere en innovatie processen
Realiseer je dat vernieuwingen tot stand komen tussen organisaties – niet in of binnen een organisatie – verbindingen creëren in 4O verband (Overheden, Ondernemers, Onderwijsinstellingen en Omgeving)
Werken in cocreatie, mét de belanghebbenden
Waardecreatie
Achtergrond
Gesterkt met zo’n 35 jaar aan vlieguren – opgedaan bij onder meer IBM, Bakkenist, Deloitte, Rijkswaterstaat, ABD/I-Interim Rijk en het ministerie van IenW – heeft bedrijfseconoom Dirk-Jan de Bruijn zich gespecialiseerd in het operationaliseren van netwerkleiderschap. Om zo als regisseur van een community stappen te kunnen zetten van startup naar scale-up. In co-creatie mét alle relevante spelers, gericht op dat gemeenschappelijke hoger doel – waarbij iedere partij wordt aangesproken op z’n verantwoordelijkheid. Vanuit die rol heeft hij ook meerdere succesvolle innovaties geoperationaliseerd. Daarnaast heeft hij twee decennia ervaring als toezichthouder, is hij een veelgevraagd spreker (o.a. TED-X), columnist heeft hij meerdere titels van geprezen managementboeken op z’n naam staan.
Dirk-Jan is co-auteur van het boek ‘Ladders tegen wolken, excelleren in het 5e innovatietijdperk’. In dit boek maken ze inzichtelijk hoe nieuwe vormen van sturing en leiderschap eruitzien en in de taaie praktijk succesvol kunnen worden toegepast.
Dirk-Jan de Bruijn inhuren voor een lezing of als dagvoorzitter?
Neem contact op via het contactformulier. Of telefonisch via 072 – 750 7422.
Wij gebruiken cookies om jou de beste beleving van onze website te geven. Daarnaast gebruiken wij cookies om het verkeer op onze website te analyseren en om jou af en toe een gerichte advertentie te versturen. Accepteer alle cookies, pas jouw instellingen aan of bekijk ons privacybeleid
Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd in uw browser opgeslagen, omdat ze essentieel zijn voor de werking van basisfunctionaliteiten van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe je deze website gebruikt en dit eventueel ook te gebruiken voor marketingdoeleinden. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om je af te melden voor deze cookies. Maar als je je afmeldt voor sommige van deze cookies, kan dit een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk om de website goed te laten functioneren. Deze categorie bevat alleen cookies die zorgen voor basisfunctionaliteiten en beveiligingsfuncties van de website. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.
Alle cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van gebruikers te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingesloten inhoud, worden niet-noodzakelijke cookies genoemd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op jouw website worden geplaatst.