Cees Harmsen: Mindset van Succes
Bedrijven en organisaties die Cees Harmsen inhuren voor educatieve optredens, zijn geïnteresseerd in de vraag hoe ze blijvend succesvol kunnen zijn op hun vakgebied, door het ontwikkelen van een krachtige mindset. Een mindset is een denkkader, dat richting geeft aan je doen en laten. Vergelijk het met een venster, waardoor je naar de buitenwereld kijkt. Dat venster kan helder zijn, omdat het recent is schoongemaakt, maar ook troebel en ondoorzichtig, omdat het volzit met stof en vuil dat in de loop van de jaren is verzameld.

De mindset van succes is een glasheldere mindset, ontdaan van stoffige denkbeelden, die niet meer passen bij de kenmerken van deze tijd en het speelveld waarop professionals en bedrijven actief zijn. De wereld verandert snel en onontkoombaar. Gekoesterde posities en verworven zekerheden komen sterk onder druk te staan: opkomende economieën maken de wereld dynamisch en onvoorspelbaar, carrières worden opgebouwd over meerdere banen en werk in organisatieverband gaat meer en meer via het ‘Hollywood-model’, waarin specialisten met elkaar een hoogwaardig product afleveren en daarna op zoek gaan naar een plek in een ander interessant project.

Op individueel niveau betekent dit dat je veel meer ondernemer van je eigen werk zal moeten worden. Je kunt niet gewoon hetzelfde blijven doen als altijd, in een wereld die in alle opzichten verandert. Je zult als individu en bedrijf een professionaliseringsslag moeten maken om een sterke positionering als erkend expert te bereiken en te behouden. Het gaat daarbij zeker niet alleen om toepasbare kennis en kunde, maar ook om expertise in proces- en programmamanagement. Maar het allerbelangrijkste voor het maken van deze professionaliseringsslag is het ontwikkelen van een nieuwe mindset, stevig gefundeerd op de drie bouwstenen van succes:

Persoonlijk ondernemerschap: een ambitieuze houding in het opbouwen van vakkennis en het actief uitbouwen van toepassingsmogelijkheden.
Talentontwikkeling: in staat zijn om je van nature gegeven kwaliteiten productief toe te passen binnen een werkomgeving.
Personal branding: jezelf en je prestaties op een aansprekende manier onder de aandacht van anderen weten te brengen.

Als u meer van deze mindset wilt weten, bent u bij mij aan het goede adres. Ik ben een kennisgoeroe op deze drie gebieden en weet dat goed over te dragen op mijn publiek. Mijn manier van presenteren is zeer interactief, mooi verzorgd met aansprekende beelden en biedt de toehoorders een leerervaring die lang bijblijft. Om continu vooraan te blijven lopen op mijn vakgebied ben ik ook een productieve schrijver. Ik heb vijf managementboeken op mijn naam staan en schrijf columns en artikelen voor diverse managementsites. Goed verkochte titels van de laatste drie jaar zijn: This is your Wake-Up Call (2008), Opmerkelijke Ik (2011) en Present! (2012).

Persoonlijk missie Cees Harmsen: het productief toepassen van talent.

Tariefindicatie: 1250 - 2000 Euro

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field