Andrea Wiegman
Andrea Wiegman (1973) is van origine historicus en oprichter, uitgever van het trend platform en magazine Second Sight. Ruim 15 jaar is ze bezig met trend-onderzoek; studie naar de tijdgeest doet ze al veel langer. Dat is immers waar haar studie geschiedenis ook over ging!

Andrea Wiegman is goed in het duiden en verklaren van bepaalde ontwikkelingen in trends. Ze heeft altijd direct contact met de trendsetters, daardoor kan ze goed uitleggen waarom dingen veranderen en waarom er een bepaalde mate van aanpassing nodig is.

Naast trend onderzoek en trend forecasting, weet Andrea Wiegman veel over storytelling (sinds 2002 is ze hierin gespecialiseerd), uitgeven en de netwerk economie. Al vanaf 1997 werkt ze via de netwerkstructuur, als uitgever is ze altijd een non-comformist geweest. Eén met visie! Dat is iets dat juist nu, nu de wereld zich opnieuw aan het herpositioneren is, een pré.

Interesse?
Gebruik het contactformulier voor meer vragen of voor informatie over een lezing van Andrea Wiegman. Of neem telefonisch contact op of via 072 750 74 22.

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Gerelateerde sprekers

  • Freija van Duijne

    Freija van Duijne weet de vinger te leggen op de trends en ontwikkeling die de wereld gaan veranderen. Haar aanpak en manier van kijken is uitermate effectief om los te komen van een denkmodus die vooral uit gaat van projecties en rekenmodellen. Ze laat zien hoe je vanuit systeemdenken kan inspelen op de grote transities –zoals voedsel, energie en burgerschap.

     

  • Ruud Veltenaar

    “De wereld ondergaat een transformatie naar de volgende fase in onze beschaving. Trendwatcher en filosoof Ruud Veltenaar verzorgt masterlezingen en multimediale keynotes over de megatrends en de invloed op ons werk en leven. Met een gemiddelde score van 9,1 behoort hij tot de best beoordeelde sprekers in de markt.”

     

  • Christine Boland

    Christine Boland is werkzaam als trendanalist en consultant in consumententrends op een zeer breed gebied. Haar grote kracht is dat zij op heldere wijze maatschappelijke trends en ontwikkelingen analyseert en in kaart brengt. Zij weet die ontwikkelingen te destilleren die voor uw organisatie relevant zijn.