Op zoek naar een inspirerende spreker voor jouw (online) bijeenkomst?

Filip De Groeve
Bewaar als favoriet

Filip de Groeve

Tariefindicatie: 2000 - 3000 Euro

Een humoristische spreker over taboes op de werkvloer, zoals menstruatie, zwangerschapswens of loon. Welke doelgroep hij ook spreekt, ze hebben steeds last van taboes. Hoog tijd om taboes te doorbreken en inclusie te creëren.

Filip de Groeve

Keynote spreker Filip de Groeve is al 20 jaar actief in marketing. Als marketing director voor farmaceutische firma’s heeft hij voorafgaand aan het ontwikkelen van campagnes honderden vrouwen wereldwijd gesproken over hun zwangerschapsreis of eerste maanden als kersverse moeder.

Deze vele onderzoeken, interviews en gesprekken over een periode van 13 jaar hebben hem uiteindelijk naar het podium geleid. Hier deelt hij op humoristische wijze zijn ervaringen en praktische inzichten over thema’s als taboes doorbreken, vrouw en inclusie.

Tegenwoordig gaat hij voor Coloplast dagelijks in gesprek met Nederlanders die last hebben van intieme gezondheidsproblemen. Kortom, welke doelgroep hij ook spreekt, ze hebben steeds last van taboes. Tijd om daar iets aan te doen!

Keynotes van Filip de Groeve

1. TaBOOH
In zijn wervelende keynote ‘taBOOH’ neemt Filip je mee op een reis door veelvoorkomende taboes aan de hand van humor en bizarre feiten. Met deze keynote wordt een startschot gegeven om in jouw organisatie taboes aan te pakken. Denk aan taboes als:

  • zwangerschap in een sollicitatiegesprek,
  • verlofdagen voor menstruatiepijn,
  • onbegrip door cultuurverschillen,
  • vooroordelen bij chronische ziekten
  • wrevel door onvrede over beloning
  • niet (meer) fulltime werken als man

Hij overhandigt je drie sleutelwoorden en de perfecte gespreksstarters om taboes te doorbreken. Wees voorbereid, want na deze keynote zal geen taboegesprek nog hetzelfde zijn.

2. Inclusie en leiderschap
Op de werkvloer leven nog veel taboes die vooral vrouwen benadelen: menstruatie, menopauze, loon, … In de maatschappij zorgen medische taboes zoals incontinentie en een stoma voor onnodig veel schaamte. Taboes doorbreken is dan ook inclusie creëren. En praten is nodig! Immers: “taboes blijven leven, als je ze doodzwijgt!”

Achtergrond Filip de Groeve

Filip de Groeve werd geboren in Aalst (België) en studeerde af als apotheker, maar werd al vroeg in zijn carrière verliefd op marketing. Als marketeer en people manager voor farmaceutische firma’s mocht hij tal van consumer campagnes opzetten. Filip verhuisde met zijn familie naar Turkije, Duitsland en uiteindelijk Nederland. In zijn internationale loopbaan zijn vooral de vele gesprekken over “zwangerschap en vrouw zijn” in Iran, Rusland, Turkije en Kenya bijgebleven.

Filip slaagt erin als man vrouwen te boeien over hun taboes. Filip laat mannen inzien hoe weinig inclusief hun wereld wel is. Als apotheker en marketing director kan Filip als geen ander de unieke link te leggen tussen medische taboes en taboes die inclusie in de weg staan.

Interesse in een lezing door Filip de Groeve?

Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier. Of telefonisch via  072 – 750 7422.

Bewaar als favoriet

Meer videos

Beoordelingen

Beschikbaarheid en informatie

Filip de Groeve

Toegewijd advies team

Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur

Sprekers binnen elk budget

8,9 op basis van +1250 reviews

Logo van De Spreker

© 2024 deSpreker.nl | Cookiebeleid | Privacybeleid