Feedback is onmisbaar in elke samenwerking. Feedback is de meest essentiële bouwsteen voor een open communicatiecultuur. In deze workshop worden de 7 gouden regels van het geven én ontvangen van feedback uitgebreid behandeld.
Het was een korte workshop van 2 uur die vol zat met interactie en leuke anekdotes. We hebben veel geleerd en mooie punten meegekregen om aan te denken in het dagelijks leven.
Feedback is onmisbaar in elke samenwerking. Feedback is de meest essentiële bouwsteen voor een open, veilige en ook transparante communicatiecultuur waarin iedereen zich uitgenodigd voelt om elkaar te coachen en te ondersteunen.
In deze workshop worden de 7 gouden regels van het geven én ontvangen van feedback uitgebreid behandeld.
Men dient feedback altijd te richten op het gedrag en niet op de persoon.
Feedback dient daarnaast consequent gebaseerd te zijn op concrete waarnemingen en beschrijvingen en niet op persoonlijke meningen of interpretaties.
De feedback dient altijd specifiek, helder en concreet van aard te zijn.
De feedback moet ook uitgaan van recente en actuele situaties.
Positieve feedback is spiegelend en nooit adviserend.
Goed onderbouwde feedback verwijst ook direct naar de gever van feedback.
Tot slot dient men een onderscheid te maken tussen wat de ander doet en wat jij daarbij voelt.
Doelstellingen, leerpunten en resultaten
Deelnemers trainen en bekwamen zich in de 7 gouden regels en technieken voor constructieve feedback.
Deelnemers leren onderscheid te maken in zichtbaar gedrag en de persoon.
Je wordt als deelnemer getraind in het verkennen van oorzaken en oplossingen voor het gewenste gedrag.
Ze leren om doordringende, onderscheidende, intelligente en creatieve vragen te formuleren.
Deelnemers worden zich bewust van de 4 niveau’s van luistervaardigheid. (suggestief, selectief, actief en empathisch)
Werkwijze
De workshop heeft een zeer interactief karakter en wordt ondersteund met toepasselijk (gedrags-) oefeningen, sprekende praktijkvoorbeelden, filmfragmenten, muziek, improvisaties en enkele creatieve intermezzo’s en illusies.
Doelgroep
HR-Managers, personeelsadviseurs, coaches, trainers, loopbaanbegeleiders, leidinggevenden en teamcollega’s.
Iedereen die constructieve feedback beschouwt als één van de hoogste vormen van communicatie.
Praktische uitvoering & organisatie
– Duur workshop: Minimaal 2 tot maximaal 4 uur. (incl. pauze)
– Aantal deelnemers: Minimaal 8, maximaal 30 personen.
– De workshop kan op elke locatie worden verzorgd.
– Alle beeld- en geluidsapparatuur is inbegrepen.
– Alle overige benodigdheden (waaronder script en hand-out) zijn inbegrepen.
We all need people who will give us feedback. That’s how we improve. – Bill Gates
Interesse in de workshop ‘De Kracht van Feedback’?
Neem contact op via het contactformulier. of telefonisch via 072 750 74 22.
Het was een korte workshop van 2 uur die vol zat met interactie en leuke anekdotes. We hebben veel geleerd en mooie punten meegekregen om aan te denken in het dagelijks leven.
Beschikbaarheid en informatie Workshop De Kracht van Feedback
Wij gebruiken cookies om jou de beste beleving van onze website te geven. Daarnaast gebruiken wij cookies om het verkeer op onze website te analyseren en om jou af en toe een gerichte advertentie te versturen. Accepteer alle cookies, pas jouw instellingen aan of bekijk ons privacybeleid
Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd in uw browser opgeslagen, omdat ze essentieel zijn voor de werking van basisfunctionaliteiten van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe je deze website gebruikt en dit eventueel ook te gebruiken voor marketingdoeleinden. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om je af te melden voor deze cookies. Maar als je je afmeldt voor sommige van deze cookies, kan dit een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk om de website goed te laten functioneren. Deze categorie bevat alleen cookies die zorgen voor basisfunctionaliteiten en beveiligingsfuncties van de website. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.
Alle cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van gebruikers te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingesloten inhoud, worden niet-noodzakelijke cookies genoemd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op jouw website worden geplaatst.