Hoe kraak ik de code van mijn eigen creativiteit? Deze vraag staat centraal in de workshop over onze geconditioneerde denkkaders. Je leert om efficiënter problemen te inventariseren en op te lossen op de werkvloer. Je bent ook beter in staat om duurzame innovaties te implementeren in de dagelijkse bedrijfsvoering.
“Hoe kraak ik de code van mijn eigen creativiteit?” Deze vraag staat centraal in de boeiende en verbluffende workshop Creativiteit en Innovatie over onze geconditioneerde denkkaders.
Er wordt op elke professional in zijn of haar vakgebied een steeds groter appèl gedaan op creativiteit, innovatiekracht en kansgericht denken. Creativiteit en innovatie ontstaan echter altijd op het moment dat er iets niet klopt. Creativiteit en innovatie ontstaan ook altijd op de grens van verschillende disciplines. Om grensverleggend te werken, zul je zo nu en dan buiten de eigen denkkaders moeten treden. Daarvoor is lef nodig. Daarvoor zul je risico’s moeten nemen. Zij die geen risico’s durven nemen, maken ook geen fouten. En zij die geen fouten maken, groeien niet.
Doelstellingen, leerpunten en resultaten
Training in Torrance Test of Creative Thinking. Visual Perception, Osborn-Parnes Model (Solving Problem Process).
Training in methodieken van Lateral Thinking, Functional Dissociation, Brainstorming en The Power of Imagination.
Deelnemers worden bewust van de mogelijkheden en de toegevoegde waarde van het divergerend denkproces.
Deelnemers zijn in staat om efficiënter problemen te inventariseren en op te lossen op de werkvloer.
Deelnemers zijn in staat om duurzame innovaties te implementeren in de dagelijkse bedrijfsvoering.
Praktische informatie over de Workshop Creativiteit en Innovatie
Werkwijze
De workshop heeft een zeer interactief karakter en wordt ondersteund met toepasselijke (gedrags-) oefeningen, sprekende praktijkvoorbeelden, filmfragmenten, muziek, improvisaties en enkele creatieve intermezzo’s en illusies
Doelgroep
– Productontwikkelaars, ontwerpers, developers, designers, innovatiemanagers, strategiemanagers, HR-managers.
– Voor iedereen die zowel persoonlijk als professioneel meer creatief rendement uit zichzelf willen halen.
Uitvoering & organisatie
– Duur workshop: Minimaal 2 tot maximaal 4 uur. (incl. pauze)
– Aantal deelnemers: Minimaal 8, maximaal 30 personen.
– De workshop kan op elke locatie worden verzorgd.
– Alle beeld- en geluidsapparatuur worden verzorgd.
– Alle overige benodigdheden (waaronder script en hand-out) zijn inbegrepen.
Workshop Creativiteit en Innovatie boeken?
Neem contact op via het contactformulier of telefonisch via 072 750 74 22 voor een voorstel voor een workshop Creativiteit & Innovatie.
Wij gebruiken cookies om jou de beste beleving van onze website te geven. Daarnaast gebruiken wij cookies om het verkeer op onze website te analyseren en om jou af en toe een gerichte advertentie te versturen. Accepteer alle cookies, pas jouw instellingen aan of bekijk ons privacybeleid
Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd in uw browser opgeslagen, omdat ze essentieel zijn voor de werking van basisfunctionaliteiten van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe je deze website gebruikt en dit eventueel ook te gebruiken voor marketingdoeleinden. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om je af te melden voor deze cookies. Maar als je je afmeldt voor sommige van deze cookies, kan dit een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk om de website goed te laten functioneren. Deze categorie bevat alleen cookies die zorgen voor basisfunctionaliteiten en beveiligingsfuncties van de website. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.
Alle cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van gebruikers te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingesloten inhoud, worden niet-noodzakelijke cookies genoemd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op jouw website worden geplaatst.