Workshop Creativiteit en Innovatie
“Hoe kraak ik de code van mijn eigen creativiteit?”
Deze vraag staat centraal in deze boeiende en verbluffende workshop over onze geconditioneerde denkkaders.

Anno 2017 wordt er op elke professional in zijn of haar vakgebied een steeds groter appèl gedaan op creativiteit, innovatiekracht en kansgericht denken. Creativiteit en innovatie ontstaan echter altijd op het moment dat er iets niet klopt. Creativiteit en innovatie ontstaan ook altijd op de grens van verschillende disciplines. Om grensverleggend te werken, zul je zo nu en dan buiten de eigen denkkaders moeten treden. Daarvoor is lef nodig. Daarvoor zul je risico’s moeten nemen. Zij die geen risico’s durven nemen, maken ook geen fouten. En zij die geen fouten maken, groeien niet.

Doelstellingen, leerpunten en resultaten
– Training in Torrance Test of Creative Thinking. Visual Perception, Osborn-Parnes Model (Solving Problem Process).
– Training in methodieken van Lateral Thinking, Functional Dissociation, Brainstorming en The Power of Imagination.
– Deelnemers worden bewust van de mogelijkheden en de toegevoegde waarde van het divergerend denkproces.
– Deelnemers zijn in staat om efficiënter problemen te inventariseren en op te lossen op de werkvloer.
– Deelnemers zijn in staat om duurzame innovaties te implementeren in de dagelijkse bedrijfsvoering.

Werkwijze
De workshop heeft een zeer interactief karakter en wordt ondersteund met toepasselijke (gedrags-) oefeningen, sprekende praktijkvoorbeelden, filmfragmenten, muziek, improvisaties en enkele creatieve intermezzo’s en illusies

Doelgroep
– Productontwikkelaars, ontwerpers, developers, designers, innovatiemanagers, strategiemanagers, HR-managers.
– Voor iedereen die zowel persoonlijk als professioneel meer creatief rendement uit zichzelf willen halen.

Praktische uitvoering & organisatie
– Duur workshop: Minimaal 2 tot maximaal 4 uur. (incl. pauze)
– Aantal deelnemers: Minimaal 8, maximaal 30 personen.
– De workshop kan op elke locatie worden verzorgd.
– Alle beeld- en geluidsapparatuur worden verzorgd.
– Alle overige benodigdheden (waaronder script en hand-out) zijn inbegrepen.

Stay hungry, stay foolish. We are here to put a dent in the universe. – Steve Jobs

deSpreker.nl werkt samen met de beste workshopleiders.

Workshop creativiteit en innovatie boeken of je laten adviseren?
Neem contact op via het contactformulier of telefonisch via 072 750 74 22 voor een voorstel voor een workshop Creativiteit & Innovatie.

Tariefindicatie: 1250 - 2000 Euro

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Gerelateerde sprekers

  • Ad Bastiaanse

    Al eeuwenlang is het theater de weerspiegeling van de samenleving. Ad spiegelt zijn publiek graag aan de normen en trends van de actualiteit. Ad probeert de verbindende schakel te zijn in de vele samenwerkingsverbanden die onze samenleving rijk is. Beleving en humor is in zijn werk van onschatbare waarde.