Reputatiemanagement

Reputatie staat bovenaan de agenda bij bestuurders, dat is niet verwonderlijk. Want een sterke reputatie is belangrijk voor het aantrekken van talent, het creëren van ondernemingsruimte en het werven en behouden van klanten. In de workshop reputatiemanagement kom je te weten hoe je je reputatie verbeterd en hoe je slechte reputatie voorkomt.

Reputaties zijn op hetzelfde moment kwetsbaar. Negatieve klantervaringen, maatschappelijke issues en incidenten verspreiden zich razendsnel in het nieuwe social media landschap. Inhoud en feiten worden steeds vaker overschaduwd door de emoties en interpretaties. Iedereen verwacht dat ondernemingen maatschappelijke issues adresseren. Ook verwacht iedereen dat ze bijdragen aan de oplossingen ervan. Als dat niet gebeurt is reputatieschade het gevolg.

In de workshop reputatiemanagement wordt concreet handvatten aan organisaties geboden om hun reputatie te versterken. Je kunt antwoorden verwachten op vragen als:  Hoe ontwikkel je een reputatiestrategie? Hoe meet je de reputatie van een organisatie? En hoe ga je om met acute bedreigingen van je reputatie?

Onderwerpen

  • Veranderende medialandschap en maatschappelijke turbulentie
  • Purpose, alignment en reputatie
  • Meten van reputatie
  • Identificeren en involveren van stakeholders
  • Issuemanagement en crisiscommunicatie
  • Corporate empathie

Deze workshop reputatiemanagement wordt gegeven door Jeroen Duijvestijn.

Workshop reputatiemanagement boeken?
Neem contact op via het contactformulier of telefonisch via 072 750 74 22

Tariefindicatie: Tarief op aanvraag

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Gerelateerde sprekers