Op zoek naar een inspirerende workshop voor jouw (online) bijeenkomst?

De Kunst van Storytelling
Bewaar als favoriet

Workshop De Kunst van Storytelling

Tariefindicatie: 1250 - 2000 Euro

Elke organisatie heeft een uniek verhaal over hun missie, historie, visie en bedrijfswaarden. Maar spreekt dat verhaal nog tot de verbeelding? Deze workshop richt zich op het creëren van het nieuwe verhaal. Een verhaal wat leeft op de fundamenten van de tijd.

Workshop De Kunst van Storytelling

Na 10 turbulente crisisjaren zijn veel organisaties weer op zoek naar hun corporate story. Het verhaal waarmee ze met de buitenwereld communiceren. “Wie zijn wij? Waar komen we vandaan? Waar gaan we heen?” Elke organisatie heeft een uniek verhaal over hun missie, historie, visie en bedrijfswaarden. Maar spreekt dat verhaal nog tot de verbeelding?

Deze workshop richt zich op het creëren van het nieuwe verhaal. Een verhaal wat leeft op de fundamenten van de tijd. De workshop is geïnspireerd op de klassieke drie-eenheid uit de “Ars Rhetorica” van de Griekse filosoof Aristoteles:
Logos – De logische samenhang en feitelijke onderbouwing van je verhaal.
Pathos – Het inspelen op de emoties en belevingswereld van de ander om zo het beoordelend vermogen te beïnvloeden.
Ethos – Het beroep dat de spreker doet op zijn of haar eigen moraliteit, urgentie, ethiek, kwalificaties en autoriteit.

Doelstellingen, leerpunten en resultaten

– Deelnemers leren de missie, visie en bedrijfswaarden te vertalen naar indringende en spraakmakende verhalen.
– Deelnemers worden getraind in de dramaturgische logica en de impact van inspirerende verhalen uit de praktijk.
– Deelnemers leren met narratieve vaardigheden diep door te dringen in de belevingswereld van hun publiek.
– Deelnemers worden getraind in het gebruik van metaforen, stijlfiguren, verhaalopbouw, beeldspraak en humor.
– Deelnemers worden getraind in lichaamstaal, stemgebruik, tekstbehandeling, ritme en het creëren van interactie.

Werkwijze

De workshop heeft een zeer interactief karakter en wordt ondersteund met toepasselijke (gedrags-) oefeningen, sprekende praktijkvoorbeelden, filmfragmenten, muziek, improvisaties en enkele creatieve intermezzo’s en illusies.

Doelgroepen

– CEO’s, leidinggevenden, PR-mensen, woordvoerders, marketing- en communicatie managers, sales account managers.
– Voor iedereen die gefascineerd is door de kracht en impact van oprechte, waarachtige en krachtige bedrijfsverhalen.

Praktische uitvoering & organisatie

– Duur workshop: Minimaal 2 tot maximaal 4 uur. (inclusief pauze)
– Aantal deelnemers: Minimaal 8, maximaal 30 personen.
– De workshop kan op elke locatie worden verzorgd.
– Alle beeld- en geluidsapparatuur is inbegrepen.
– Alle overige benodigdheden (waaronder script en hand-out) zijn inbegrepen.

“Don’t tell me who you are or what you think. Just tell me a story.” – Ad Bastiaanse

deSpreker.nl werkt samen met de beste workshopleiders. Neem contact op via het contactformulier voor een voorstel voor een workshop De Kunst van Storytelling.

Bewaar als favoriet

Beoordelingen

Beschikbaarheid en informatie

Workshop De Kunst van Storytelling

Toegewijd advies team

Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur

Sprekers binnen elk budget

8,9 op basis van +1200 reviews

Logo van De Spreker

© 2024 deSpreker.nl | Cookiebeleid | Privacybeleid