Wanneer u op zoek bent naar geschikte zakelijke workshops voor uw zakelijke evenement, trainingsdag of teambuildingsdag dan kunnen de meeste sprekers op DeSpreker.nl dit voor uw verzorgen. U kunt gebruik maken van de zoekfunctie aan de rechterkant van deze pagina.

Voor een handig overzicht van de beste zakelijke workshops van ervaren sprekers en workshopleiders kunt u ook eens een kijkje nemen op het platform voor zakelijke workshops. Vind snel en gemakkelijk de geschikte zakelijke workshops voor uw congres, seminar, training of evenement via zakelijkeworkshop.nl.

Veel van de sprekers op de despreker.nl geven ook zakelijke workshops over de onderwerpen waar ze over spreken. Anders dan bij een lezing, waarbij meer geluisterd wordt, wordt in een workshop vaak de mogelijkheid tot intensieve discussie en het oefenen en verbeteren van vaardigheden gegeven, waarbij de workshopleider aanwezig is om bij te sturen en additonele informatie te geven.

Neem voor advies contact op via het contactformulier aan de rechterzijde van de pagina. Onderstaand ziet u ook een aantal voorbeelden van een strategiesessie of een zakelijke workshop.

Masterclass Groei in omzet door groei in communicatie

Hoe zorg je ervoor dat je echt contact maakt en het vertrouwen en de geloofwaardigheid laat groeien en vervolgens vasthoudt Dat gaat Walter Vermeer je laten zien, ervaren en voelen tijdens zijn masterclass. Hij gaat met jullie aan de slag met verbale communicatie in de breedste zin van het woord.

Lees verder

Super keynote: To the max presteren

In een wervelend seminar leren oceaanzeiler en prestatiecoach Lucas Schröder en veranderexpert Hans van der Loo je de parallellen tussen de wereld oceaanzeilen en die van eigentijdse organisaties kennen. Voor organisaties die het gedoe van plannen maken en eindeloos praten om draagvlak te creëren beu zijn en die met de spirit van een oceaanzeiler willen presteren.

Lees verder

Workshop Anti-klagen

Waarom zou het normaal zijn om negatief gedrag de overhand te laten krijgen? Wat is de (onderlinge) rol van de medewerker op de vloer? Hoe staat u daar in als manager en leider? Deze vragen worden beantwoord in de workshop Anti-klagen. Je ontdekt hoe je ongecontroleerd klaaggedrag in de kiem smoort en het probleem precies in beeld brengt.

Lees verder

Workshop Anti-sleur

In de Anti-sleur Workshop duik je in de oorsprong van werk, verdiepen ons in de Grote Sleur van bore-out en burn-out en we pakken de grote gemene deler die stress heet direct bij de duivelshoorns. We meten hoe bevingsbestendig we zijn, hoe we zelf de anti-burn-out naar onze hand kunnen zetten en hoe we met anti-sleur weer van baanbalen naar werkplezier gaan.

Lees verder

Workshop Businessplan op 1 A4 met OGSM

OGSM is een businessplan dat leidt van visie naar actie. OGSM is een methodiek dat helpt om dromen en ideeën zo concreet en meetbaar te maken dat ze ook gehaald worden. Tijdens deze workshop maak je kennis met deze methodiek. Je wordt geïnspireerd om met behulp van OGSM jouw onderneming of team vooruit te helpen.

Lees verder

Workshop Create the Future met Nelson Mandela

In de workshop Create the Future met Nelson Mandela worden de vragen: ‘Wat kunnen we van Nelson Mandela leren? Hoe kunnen we innovaties en bedreigingen daarmee in goede banen leiden? Hoe halen we (latent) natuurlijk potentieel in (in-)formeel leiderschap meer naar boven? beantwoord.

Lees verder

Workshop Creativiteit en Innovatie

Hoe kraak ik de code van mijn eigen creativiteit? Deze vraag staat centraal in de workshop over onze geconditioneerde denkkaders. Je leert om efficiënter problemen te inventariseren en op te lossen op de werkvloer. Je bent ook beter in staat om duurzame innovaties te implementeren in de dagelijkse bedrijfsvoering.

Lees verder

Workshop DC Theaterinterventies

Een theaterinterventie is een middel om op interactieve wijze een proces binnen een verandertraject met weinig tot geen weerstand een stap verder te helpen. Door middel van het inzetten van theater en op interactieve wijze bezig te zijn met het veranderproces zal met veel betrokkenheid en openheid de volgende stap in het proces gemaakt kunnen worden.

Lees verder

Workshop De Corporate Tribe

Deelnemers aan een workshop of masterclass over de corporate tribe worden meegenomen op een reis langs verre vreemde volkeren. Thema’s waar uit gekozen kan worden zijn onder meer organisatieverandering, organisatiecultuur, nieuwe manieren van werken, samenwerking en gedragen besluitvorming.

Lees verder

Workshop De Kenniskermis

Met het boek De Kenniskermis omzeil je de kennisparadox en leer je hoe je weer plezier beleeft aan je eigen informatie overload. De kenniskermis besluipt, confronteert en overrompelt je net zo hard als het dagelijkse leven, maar tussen de regels door ontdek je wel mooi de kracht van informatie survival

Lees verder

Workshop De Kracht van Feedback

Feedback is onmisbaar in elke samenwerking. Feedback is de meest essentiële bouwsteen voor een open communicatiecultuur. In deze workshop worden de 7 gouden regels van het geven én ontvangen van feedback uitgebreid behandeld.

Lees verder

Workshop De Kunst van Storytelling

Elke organisatie heeft een uniek verhaal over hun missie, historie, visie en bedrijfswaarden. Maar spreekt dat verhaal nog tot de verbeelding? Deze workshop richt zich op het creëren van het nieuwe verhaal. Een verhaal wat leeft op de fundamenten van de tijd.

Lees verder

Workshop De leidinggevende als dirigent

U wilt als leidinggevende(n) effectiever werken. Met minder energie meer resultaat halen. U wilt meer energie en inspiratie in uw team. U wilt meer duidelijkheid over uw rol, waar liggen uw kwaliteiten en uw focus? Via de metafoor orkest en dirigent gaat u aan deze doelen werken.

Lees verder

Workshop Durf te veranderen!

Met de zangworkshop ‘Durf te veranderen’ levert Fanny Bod een sprankelende, verrassende bijdrage aan het verandervermogen van leidinggevenden en medewerkers. Zij daagt deelnemers tijdens deze workshop uit om uit hun comfortzone te komen. Deelnemers leren hoe zij ermee om moeten gaan en uiteindelijk leren ze vooral dat ze moedig genoeg zijn om iets spannends te doen.

Lees verder

Workshop E-mail Training

E-mail is door bedrijven het meest gebruikte platform om contact met klanten te onderhouden. Met een E-mail training kan er effectief gewerkt worden aan het verbeteren van de processen.

Lees verder

Workshop Eerste Hulp bij Nieuw Organiseren

Nieuw Organiseren is hot. Overal worden zelfsturende teams ingevoerd en gescrumd of het leven van de organisatie ervan afhangt. Maar wat is het eigenlijk? En hoe zet je de eerste stap? Leer tijdens deze interactieve werkplaats hoe je samen effectiever en slimmer organiseert.

Lees verder

Workshop Effectief Beïnvloeden

Je wilt van alles bereiken. Vaak heb je daar anderen bij nodig. Of het je lukt hangt af van de manier waarop je mensen positief weet te beïnvloeden en mensen met je ‘meekrijgt’. Welke beïnvloedingstechnieken gebruiken ervaren onderhandelaars? En hoe kun je deze technieken zelf toepassen? Dit leer je in deze XXL-Workshop ‘Effectief beïnvloeden’.

Lees verder

Workshop Energieker presteren

Hoe werkt energie, hoe kun je stress en sleur voorkomen en hoe kun je ervoor zorgen dat je nieuwe energie krijgt? In deze drie uur durende workshop krijg je het antwoord op deze vragen. En meer dan dat: je verlaat de workshop met ruim 100 tips en oefeningen om van jezelf en je team een powerhouse te maken.

Lees verder

Workshop Het leven zien als topsport

In de wetenschap en psychologie is door verschillende onderzoeken steeds meer bekend over de werking van je lichaam en de invloed van je lifestyle op je vitaliteit. Tijdens de workshop deelt een deskundige deze fascinerende inzichten gericht op het individu en het team.

Lees verder

Workshop Het team als Orkest

U wilt als team soepeler samenwerken. Met meer energie. Meer plezier. Beter op elkaar afgestemd. Waarin ieder zijn eigen partij speelt, maar toch in het geheel past. Door (samen) muziek te maken werkt u aan deze doelen. Concreet, inspirerend, verrassend maar wel gericht op resultaat.

Lees verder

Workshop Humour Resource

In deze workshop wordt het universele belang van humor uiteengezet. Je leert humor als techniek te ontwikkelen ter ondersteuning van je persoonlijke communicatie, visie en verhaal. Ter versterking van de onderlinge saamhorigheid, solidariteit, teamspirit en klantrelaties.

Lees verder

Workshop Innovatie

Aan de ene kant zien we dat technologische ontwikkelingen veel nieuwe innovaties mogelijk maken. Aan de andere kant zijn er veel organisaties die de innovatie- en informatievloedgolven maar moeilijk kunnen trotseren. In een strategiesessie of workshop is het doel het verhogen van het innovatievermogen van medewerkers, teams en organisatie en/of het concreet komen tot nieuwe kansen voor de organisatie.

Lees verder

Workshop Internal Branding

In de workshop geeft Marc van Eck het denken over merken een nieuwe impuls door het belang van het merk aan te tonen voor de dagelijkse praktijk van directies, managers en medewerkers van zowel profit als non-profit organisaties. Hij inspireert de deelnemers door te laten zien wat er kan gebeuren als je het merk als kompas gebruikt in alle facetten van de organisatie.

Lees verder

Workshop Koude Acquisitie

‘Business Blind Date’ geeft je als commercieel verantwoordelijke, inzichten in en oplossingen voor zaken waar je tegenaan loopt tijdens het acquireren door middel van koude acquisitie. Het helpt je over de koudwatervrees heen waar veel commerciële mensen last van hebben. Deze In-company workshop brengt je vaardigheden bij om op effectieve wijze, met zelfvertrouwen en plezier, acquisitie te plegen.

Lees verder

Workshop Lego Serious Play

“To make work feel like play.” Dat is de missie waar Wiro Kuipers aan werkt. Hij geeft interactieve lezingen en workshops over ‘spelen’ en hoe dat kan helpen om serieuze vraagstukken in organisatie en maatschappij op te lossen, waarbij zijn LEGO Serious Play strategiesessie het meest in het oog springt.

Lees verder

Workshop LinkedIn als Acquisitie-tool

LinkedIn is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een geweldig hulpmiddel om je (koude) acquisitie op te warmen, maar de meeste (commerciële) mensen weten niet hoe ze dat kunnen gebruiken. Tijdens deze 3 – 3,5 uur durende workshop, geleid door Victor Bonke, gaan we uitgebreid in op wat LinkedIn zoal te bieden heeft op acquisitie-gebied.

Lees verder

Workshop Managen is Mensenwerk

In deze workshop duiken we in de oorsprong van werk, management en leiderschap, we verdiepen ons in de gevaren van onder-en overbelasting, we herkennen de aard van pieken en dalen in de werkdruk, we leren hoe het brein van de samenwerkende mens is geëvolueerd en we ontdekken dat verandering niet alleen onvermijdelijk maar ook hartstikke goed is.

Lees verder

Workshop Merkpositionering

Een sterk merk bezit niet alleen functionele kenmerken zoals een logo of een slogan, maar ook emotionele. Om dit te kunnen overstijgen hebben deze merken een merkpersoonlijkheid gebaseerd op een archetype, een oerkarakter. In deze workshop leert Marc van Eck jou de geheimen van het archetypisch positioneren van merken.

Lees verder

Workshop Netwerken

Houdt u vast: zeventig procent van de nieuwe klanten komt voort uit één of andere vorm van netwerken. Netwerken is ontzettend leuk, niet moeilijk en zeker niet alleen voor de goed gebekten onder ons. Maar het blijft niet alleen bij theorie; er wordt druk geoefend en genetwerkt in deze workshop. Het is net werken.

Lees verder

Workshop Nieuw leiderschap

Momenteel vinden er binnen veel organisaties veranderingen plaats van de manier waarop er gewerkt wordt. De traditionele machtsstructuur veranderd nu collectief leiderschap toeneemt. Veel organisaties bezinnen zich op een nieuwe rol van de manager en van de organisatiestructuur en cultuur.

Lees verder

Workshop Nieuw Organiseren voor HR of Managers

Welke rol speel jij als HR-manager/professional? Mag jij straks het licht uitdoen, of laat je het licht aan omdat de teams allemaal lekker zelfsturend aan de slag zijn? Willen ze dat eigenlijk wel, zelfsturing? En kunnen ze het ook? Of mag jij ze daar bij helpen, in de rol van coach of trainer? Deze en vele andere vragen worden beantwoord in de Workshop Nieuw Organiseren voor HR

Lees verder

Workshop Personal Branding

Personal Branding, ook wel herkenbare meerwaarde genoemd. Personal branding is het jezelf als merk presenteren aan anderen, waarbij je positieve beelden en associaties oproept. De essentie van personal branding is om anderen van dienst zijn. Een workshop personal branding kan hierbij helpen.

Lees verder

Workshop Pitchen en Personal Branding

Hoe ‘verkoop’ jij jezelf als merk? Wat is jouw reputatie? Wat is jouw doorslaggevende kracht en unieke talent? Hoe maak jij het verschil? En hoe wordt jij door de ander ervaren? Mogen mensen je? Geloven mensen je? Al deze vragen worden behandeld en beantwoord in een zeer effectieve gedragstraining die gebaseerd is op de kunst van het Pitchen en Personal Branding.

Lees verder

Workshop Presenteren

Presenteren, een steeds terugkomend onderwerp binnen organisaties waar veel mensen moeite mee hebben. Bij een presentatie is het belangrijk om te weten hoe je een verhaal goed vertelt. Hoe je dit het beste doet en welke aspecten hier op toepassing van zijn, leer je allemaal in een workshop presenteren.

Lees verder

Workshop Reputatiemanagement

Reputatiemanagement is de strategie om een gunstig imago op te roepen of een ongunstig imago te vermijden. Reputatie ontstaat door communicatie, klantgerichtheid, maatschappelijke verantwoordelijkheid en de kwaliteit van producten en diensten. Een workshop reputatiemanagement kan hier aan bijdragen.

Lees verder

Workshop Sales

Iedere onderneming heeft er wel mee te maken, sales. Het verkopen van een dienst of product en alles wat daar bij hoort. Echter blijk de afhandeling hiervan nog niet zo makkelijk als het lijkt. Als u uw effectiviteit met betrekking op sales wilt verbeteren, kan een workshop sales uitkomst bieden.

Lees verder

Workshop Samenwerken

Samenwerken, iets waar iedereen dagelijks mee te maken heeft. De omgang met je collega’s, klanten en overige partijen. Hierbij is het belangrijk dat er een goede omgang is, zodat er een band ontstaat. Een workshop samenwerken gaat in op de vele aspecten van het samenwerken, om ervoor te zorgen dat het onderlinge gevoel goed is.

Lees verder

Workshop Slimmer (samen)werken

De noodzaak om creatief samen te werken neemt alsmaar toe in een wereld waarin onze wederzijdse afhankelijkheid steeds verder groeit en waarin verandering de enige constante factor lijkt te zijn. Een strategische workshop biedt u de mogelijkheid om op een interactieve manier met de vragen waar uw organisatie mee worstelt aan de slag te gaan.

Lees verder

Workshop Social Media

Social Media wordt steeds belangrijker binnen het bedrijfsleven, het is een middel waarbij eenvoudig in contact gekomen kan worden met potentiële klanten. Bij een Workshop social media wordt er ingegaan op alle aspecten van het goed omgaan met de verschillende social media kanalen.

Lees verder

Workshop Soft Skills voor Professionals

Soft skills oftewel People skills zijn de vaardigheden van de 21e eeuw. Het bedrijfsleven schreeuwt om mensen die naast Hard skills ook Soft skills hebben ontwikkeld en deze roep zal alleen maar groter worden. Met deze interactieve workshop van Angelique van ‘t Riet ga je deze vaardigheden ontwikkelen.

Lees verder

Workshop Tai Chi en Communicatie

Bij de Workshop Tai Chi is veel aandacht voor de praktische toepassingen van Tai Chi in het dagelijks leven en de relatie met klanten en collega’s of’ Tai Chi -principes en leiderschap’ voor managers, ‘omgaan met lastige klanten’, ‘veranderingen op het werk’. Gewoon leuk kan ook.

Lees verder

Workshop Teambuilding en Teamspirit

In deze workshop leer je om een blauwdruk voor een succesvol team te creëren waarin iedereen zich committeert aan de doelstellingen. Ontdekken, begrijpen en kunnen toepassen van de 6 cruciale succesfactoren voor een winnend team. En je leert hoe je de 4 meest krachtige communicatie-elementen voor je blauwdruk kunt toepassen.

Lees verder

Workshop Timemanagement

Hoe blijf je de baas over je eigen tijd? Die vraag staat centraal in deze workshop. Het gaat hierbij niet zozeer om de vraag wat je moet doen om je werk af te krijgen. Maar vooral om wat je moet laten? Dat betekent dat je inzicht moet krijgen in terugkerende en tijdrovende zaken die jouw dierbare, beschikbare tijd ‘opeten’. Dat betekent in bepaalde situaties “Nee” kunnen zeggen.

Lees verder

Workshop Trends naar strategie vertalen

Welke trends zijn relevant voor mijn merk of organisatie en hoe vertaal ik die naar onze strategie? Tijdens deze workshop krijg je inzicht in de ontwikkelingen die op ons af komen en de gevolgen die deze ontwikkelingen hebben op uw organisatie. Zeer nuttig voor o.a. zorg- en onderwijsinstellingen, overheid, retail en zakelijke dienstverlening.

Lees verder

Workshop Veranderen met de spirit van een start-up

Slim, snel en soepel veranderen is tot een cruciale concurrentiefactor uitgegroeid. Kijk maar naar het moordende tempo en de prestaties waarmee start-ups, scale-ups en unicorns aan de weg timmeren. Dat is geen toeval, maar het resultaat van de activering van het vliegwiel van versneld veranderen. Ga samen met je team aan de slag.

Lees verder

Workshop Vitaliteit

Vitaliteit is voor ieder mens een thema: je hebt het nodig om je werk goed te kunnen doen, en je hebt het nodig om goed in je vel te zitten en tevreden te zijn. Bij een workshop vitaliteit kunnen verborgen talenten naar voren gebracht worden.

Lees verder

Workshop Voor Groei

Tijdens deze unieke workshop Voor Groei ga je heel “hands-on” aan de slag met interessante vraagstukken zoals ‘Welke stappen moeten we maken om ons gezamenlijke en persoonlijke doel te bereiken?. Tijdens deze workshop gaat Walter aan de hand van vijf actieve blokken samen met de deelnemers op zoek naar antwoorden.

Lees verder

Workshop Zelfvertrouwen 2.0

Zelfvertrouwen is een spier. Soms heb je het wel en soms heb je het niet. Jouw vaardigheden en jouw waardigheid bepalen samen de mate van zelfvertrouwen die je ervaart. In deze workshop ga je actief aan de slag met elkaar met oefeningen, het delen van verhalen, interactie en diverse werkvormen.

Lees verder

Workshop/Lezing In 1 uur een nieuw Businessmodel

Floris Venneman helpt jou in deze interactieve lezing/workshop de basis neer te zetten voor een nieuwe businessmodel, waar in wendbaarheid centraal staat! Niet alleen een inspirerend en prikkelend verhaal, maar vooral ook vol concrete handvatten om direct zelf aan de slag te gaan!

Lees verder

Workshop/Lezing Veranderen met de Notenkraker

‘De presentatie van Coen was een geweldige belevenis. Via zijn persoonlijke verhalen over zijn werk met leiders nam hij ons mee langs dominante directeuren, onbehouwen ondernemers, angstige Human Resource Managers, Zingende Neanderthalers, onze lievelings-songs, wetenschappelijk onderzoek waar muziek in zit, en waarom we eigenlijk niet willen veranderen.’

Lees verder

Workshops by Edith Bosch

Als organisatie, team en individu wil je blijven ontwikkelen. Samen verder komen vraagt om bewustwording van gedrag. Dit om uitdagingen te ontdekken en de potentie daarvan in te zien. Hoe goed ken jij je collega’s eigenlijk werkelijk? Ervaar jij feedback als kritiek of als aanvulling om je volledige potentie te benutten? Deze vragen worden beantwoordt in de workshops.

Lees verder