Wim de Vries: “Buiten Winnen is Binnen Beginnen”.
Wim de Vries is identiteitsontdekker, marketingcommunicatiestrateeg (BtB), business mentor, kansenmanager, verbeteraar, ondernemer, inspirator, docent en kenner van alle facetten van interne marketing.

Bedrijven hebben veel moeite met hun “Werkelijke Identiteit”. Meestal blijft men hangen in obligate containerbegrippen en toch wenst men zich in markten te onderscheiden. Door op zoek te gaan naar het DNA van de organisatie komt de authenticiteit en daarmee het onderscheidend kenmerk, aan de oppervlakte. Wim helpt bedrijven om die authenticiteit te ontdekken en het in de eigen organisatie te laten herkennen en te verankeren.

In zijn boeken : -“Interne Marketing” (2003) -“de moed van ondernemingen om zichzelf te zijn” (2011) doet hij uit de doeken dat de waarde van een onderneming besloten ligt bij de eigen mensen van de organisatie. In zijn lezingen en voordrachten leert hij bedrijven dit proces te doorgronden. Zijn lezingen zijn nooit standaard maar hebben onderwerpen zoals:
-“marketing bestaat eigenlijk niet”
-“positionering is alleen relevant als je jezelf kent”
-“identiteit moet echt en eerlijk zijn”
-“het is vaak oorverdovend stil als het om communicatie gaat”
-“wie is de vertegenwoordiger eigenlijk?”
-“interne marketing een stiefkindje of het kind van de rekening?”

Zomaar wat uitspraken n.a.v. zijn lezingen: -“zonder de visie van Wim de Vries was ik in oude gewoonten blijven hangen” -“Wim de Vries leerde mij de waarde van gestructureerde interne marketing herkennen” -“In human capital hoor je te investeren, ik was mij daar nooit van bewust. Na een lezing van de Vries was ik er achter” -“Volgens Wim de Vries bestaat marketing alleen als de gehele onderneming doordesemd is van klantbetrokkenheid”

De achtergrond kenmerken: Nadat Wim de Vries zijn marketing opleiding bij het befaamde marketingonderzoeksinstituut, Makrotest, had afgerond en als marketing consultant bij Knapper & McAlley zijn sporen had verdiend, werd hij gevraagd om samen met Jan Lantink voor FHV/BBDO, een BtB bureau op te richten, FHV/Industrieel, dat sinds enige jaren onder de vlag van Pleon door het leven gaat. Na 10 jaar werknemer te zijn geweest besloot hij voor het vrije ondernemerschap en richtte, samen met drie partners, het bureau Business to Business Communications op, welke hij na 6 jaar verliet. Hij begon Compliance, Geïntegreerde Bedrijfscommunicatie, een marketing adviesbureau met de focus op management consultancy en marketing communications in BtB markten. Vanaf oktober 2001 is hij oprichter en eigenaar van Het Stratégem. Business Mentor. Vanuit zijn ervaringen helpt hij als Business Mentor organisaties in het Midden en Kleinbedrijf, zich structureel te onderscheiden en te verbeteren. Dat leidt tot succes en groei van de ondernemingen.

Tariefindicatie: 1250 - 2000 Euro

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field