Vind een spreker in de categorie Trendwatchers. Neem direct contact op met de spreker of trendwatcher van uw voorkeur. Wanneer gewenst geven we u ook graag een advies op maat. De ene trendwatcher is bijvoorbeeld meer gespecialiseerd in een bepaalde branche terwijl andere trendwatchers ook geschikt zijn voor bijvoorbeeld een algemeen trendverhaal voor uw (klanten)bijeenkomst.

Tijdens een workshop of lezing van een trendwatcher krijg je inzicht in de ontwikkelingen die op ons af komen en de gevolgen die deze ontwikkelingen hebben op uw organisatie of de maatschappij. Veel sectoren zullen grote veranderingen ondergaan ten gevolge van politieke, economische, technologische en sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen. Deze veranderingen brengen naast bedreigingen ook veel nieuwe kansen..

Vragen die aan de orde kunnen komen:
– Welke megatrends zijn er?
– Welke trends zijn relevant voor mijn merk of organisatie en hoe vertaal ik die naar onze strategie?
– Hoe staat ons bedrijf er over 5 jaar voor?
– Welke organisatievormen, leiderschapskwaliteiten en business modellen zijn straks nodig?
– Welke technologische ontwikkelingen komen eraan en welke gevolgen zijn er voor onze sector of organisatie?
– Hoe ziet de wereld er uit in 2025?
– Welke gevolgen hebben alle trends en ontwikkelingen voor ons werk en leven?
– Welke gevolgen hebben alle trends en ontwikkelingen op Zorg, Onderwijs,Overheid, Retail, Financiële instellingen etc.?
– Hoe kunnen we met onze organisatie inspelen op de veranderingen die op ons af komen?

Christian Kromme

Christian Kromme is een ervaren entrepreneur en spreker. Tijdens zijn presentaties neemt Christian je aan de hand van sprekende voorbeelden mee in de exponentieel veranderende wereld waarin steeds meer disruptieve technologieën en business modellen zorgen voor een grote nachtverschuiving richting de consumenten en slimme communities.

Lees verder

Freija van Duijne

Freija van Duijne weet de vinger te leggen op de trends en ontwikkeling die de wereld gaan veranderen. Haar aanpak en manier van kijken is uitermate effectief om los te komen van een denkmodus die vooral uit gaat van projecties en rekenmodellen. Ze laat zien hoe je vanuit systeemdenken kan inspelen op de grote transities –zoals voedsel, energie en burgerschap.

Lees verder

Chris van Vleuten

Trendwatcher Chris van Vleuten neemt u mee op een reis naar de toekomst die vandaag al is begonnen. Na een inspirerende kick-off gaan de deelnemers aan het werk tijdens een creation class. In de finale worden alle plannen gepitcht en beoordeeld. En als kers op de taart zal er een top-3 van beste ideeën ontstaan waarmee uw organisatie future proof is.

Lees verder

Dr. Marcus van der Erve

Experienced leadership advisor and author, Marc van der Erve holds a BSc in Applied Physics and a PhD in Sociology. His speeches focus on leadership ethos, our ability to foretell the development of nation states and corporations, and our changing perception of organizational reality. Architect of the first iPad App for leaders.

Lees verder

Ruud Veltenaar

“De wereld ondergaat een transformatie naar de volgende fase in onze beschaving. Trendwatcher en filosoof Ruud Veltenaar verzorgt masterlezingen en multimediale keynotes over de megatrends en de invloed op ons werk en leven. Met een gemiddelde score van 9,1 behoort hij tot de best beoordeelde sprekers in de markt.”

Lees verder

Farid Tabarki

Farid Tabarki (Trendwatcher of the Year 2012-2013) is een veelgevraagd dagvoorzitter en gespreksleider en spreekt over thema’s als radicale transparantie, systeemverandering en decentralisatie, maar ook over de toekomst van onderwijs, voedsel, energie, marketing, financiële instellingen en werk in het algemeen.

Lees verder

Peter van der Wel

Een lezing van Peter van der Wel is behalve humoristisch en leerzaam ook een echte “wake up call”. Met 25 jaar aan ervaring als econoom, organisatieadviseur en futuroloog biedt hij u en de overige toehoorders verrassende, nieuwe en vooral bruikbare inzichten. “Prikkelend, verrassend en soms ook schokkend maar bovenal heel erg inspirerend”.

Lees verder

Adjiedj Bakas

Adjiedj Bakas is een veelgevraagd spreker (circa 200 lezingen per jaar) en dagvoorzitter op congressen, strategiesessies en andere gelegenheden. Bakas geldt als boeiend, prikkelend, visionair, humoristisch en inspirerend. Hij spreekt onder meer over trends binnen de economie, technologie, voeding, overheid, zorg, arbeidsmarkt, spiritualiteit, liefde.

Lees verder

Dr. Susanne Piët

Susanne Piet is psycholoog, met als specialisaties communicatie en emoties. Voor als je wilt weten waar we staan en waar het heen gaat. Wie gaan we worden? Welke fenomenen worden relevant? Workshops, expertmeetings, voorzitterschap en presentaties.

Lees verder

Klaas Weima

Klaas Weima is oprichter en managing director van interactief bureau Energize. Energize helpt merken met het genereren van verdiende aandacht. Klaas schrijft en blogt regelmatig over sociale merkcommunicatie en -activatie. Hij geeft hij presentaties en workshops over interactieve marketing, trends en merken.

Lees verder

Prof. dr. Cor Molenaar

Cor Molenaar is niet alleen bekend van de trends en ontwikkelingen in het marketing vak, maar voorspelt, voorziet en doorziet ook het gedrag van consumenten en winkeliers. Het publiek boeien met een praktische presentatie over de kansen van internet en de uitdaging van de toekomst.

Lees verder

Menno Lanting

Menno Lanting werkt als strateeg en innovator met directies en Raden van Bestuur van verschillende organisaties. Thema’s waar hij zich op richt zijn digitaal leiderschap, organisatievernieuwing & het nieuwe werken, connectivity, strategie en business innovatie. Menno Lanting schreef o.a. Connect, verkozen tot Managementboek van het Jaar.

Lees verder

Christine Boland

Christine Boland is ruim twintig jaar werkzaam als trendanalist en consultant in consumententrends voor de retail, vastgoed, mode en media-industrie. Haar grote kracht is dat zij op heldere wijze maatschappelijke trends en ontwikkelingen analyseert en in kaart brengt. Zij weet die ontwikkelingen te destilleren die relevant zijn.

Lees verder

Bruno Fabre FFP MCA

Bruno Fabre is Mass Change Agent: hij speurt naar de jongste trends en vernieuwingen en helpt organisaties een stap vooruit te maken in denken en doen. Technologie en psychologie, gemengd met innovatieve marketing hebben zijn voorkeur. Hij is gediplomeerd in Neuro Linguistic Programmeren (NLP) en Artificial Intelligence (AI).

Lees verder

Igor Beuker

Igor is een internationale topspreker op gebied van marketing, media, digitale transformatie en trend-driven innovatie. Achter de schermen is Igor award-winnend marketing strateeg voor merken als Nike, Amazon, L’Oréal en Unilever, trendwatcher voor Fortune 500s, ondernemer met meerdere exits op zijn naam en angel investor.

Lees verder

Jarno Duursma

Bedrijven helpen toekomst bestendiger worden in een steeds sneller veranderende digitale wereld, dát is de missie van Jarno Duursma. Hij is iemand die de hedendaagse nieuwe media en tech-onderwerpen energiek, vermakelijk, eenvoudig en vol passie overbrengt op zijn publiek. Jarno houdt van de toekomst en is trendwatcher op het gebied van nieuwe media en technologische trends.

Lees verder

Joeri van den Bergh

Joeri Van den Bergh has extensive experience of all aspects of branding, marketing and advertising to kids, teens and young adults. His clients include global customers such as Lego, Nokia, MTV Networks and Coca-Cola, for whom he has provided youth research and advice on how to target the youth market.

Lees verder

Vincent Everts

Wie is Vincent: Ik ben trendwatcher, gepassioneerd spreker, CEO bij Innovader.nl, video colomnist met http://baldopinions.com en recensent. Vanuit mijn rol als trendwatcher geef ik enthousiaste presentaties en lezingen en daarnaast interview ik graag mensen en maak daar video reportages van.

Lees verder

Bas van de Haterd

Bas van de Haterd koppelt technologische ontwikkelingen aan sociaal-maatschappelijke trends en vertaalt deze naar de economie en de arbeidsmarkt. Hij helpt organisaties bewust te worden van al deze ontwikkelingen en de impact die deze zullen gaan hebben op de manier waarop de organisatie werkt en zijn geld verdient.

Lees verder

Hajo Smit

Hajo’s lezingen zijn optimistische werveling van gedachten over verleden en toekomst. Over mens en natuur. In dialoog met de zaal of uw team worden ook de hardste noten gekraakt. In de context van de doelen van uw organisatie ontstaat zicht op de mogelijkheden en onmogelijkheden van een toekomstige hoogtechnologische duurzame samenleving.

Lees verder

Peter Heshof

Wil je een inspirerend verhaal over de veranderende Tijdgeest en wat deze trends betekenen voor klant en merk? Dan ben je bij tijdgeest-watcher en strateeg Peter Heshof aan juiste adres. Zijn heldere inzichten komen uit zijn Tijdgeest onderzoek en opdrachten, zoals voor Unilever, Rabobank, Hema, Facilicom, NCRV en Eneco.

Lees verder

Drs. Philip J. Idenburg MBA

Philip J. Idenburg is trendwatcher en toekomststrateeg met een grote staat van dienst. Hij is auteur van het in 2005 genomineerde boek “Oog voor de toekomst” en initiatiefnemer en auteur van het best verkochte managementboek over de toekomst van de Nederlandse gezondheidszorg: “Diagnose 2025”.

Lees verder

Drs. Andrea Wiegman

Andrea Wiegman (1973) is van origine historicus en oprichter, uitgever van het trend platform en magazine Second Sight. Ruim 15 jaar is ze bezig met trend-onderzoek; studie naar de tijdgeest doet ze al veel langer. Andrea is goed in het duiden en verklaren van bepaalde ontwikkelingen in trends.

Lees verder

Fountainheads

Jan-Henk Bouman en Wim van Rooijen nemen mensen die op een positieve manier kunnen en willen veranderen met een sneltreinvaart mee op reis om de toekomst te verkennen. Fountainheads laat zien hoe anderen omgaan met technologische ontwikkelingen en waarom het belangrijk is om een hoog adaptief vermogen te hebben of te ontwikkelen.

Lees verder

Andreas Oerlemans

Wie Andreas Oerlemans het verhaal laat vertellen kan er zeker van zijn dat de boodschap overkomt en dat het onderwerp ‘met smaak verteld’ word. Andreas kan ook lezingen geven over bijvoorbeeld Trends in (Hotel) Gastronomie, Trends in Food Ingredients en Customer Care of ingezet worden als dagvoorzitter.

Lees verder

Tom Haak

Tom Haak is de oprichter en directeur van het HR Trend Institute. Het HR Trend Instituut detecteert, volgt en stimuleert slim en creatief gebruik van trends op het gebied van mensen en organisaties. Tom schrijft veel over HR trends en innovaties, hij inspireert (HR) teams om de impact van HR te vergroten.

Lees verder

Rick Mans

Rick Mans is sinds 2007 werkzaam bij Capgemini, waar hij al snel dé social media strategist werd. Hij werkte hier reeds aan een groot aantal nationale en internationale cases voor verschillende (Fortune 500) klanten. Hij geeft daarnaast gastcolleges op verschillende universiteiten met betrekking tot social design.

Lees verder

Kitty Koelemeijer (prof.dr.ir)

Prof.dr.ir. Kitty Koelemeijer is hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit en directeur van het Center voor Marketing & Supply Chain Management. Ze spreekt over de laatste ontwikkelingen op het gebied van retailmanagement en daar aan gerelateerde onderwerpen.

Lees verder

Hilde Roothart

Overzichtelijke informatie en overtuigende inspiratie voor creatie en innovatie. Dat is wat Hilde Roothart, trendwatcher en oprichter van Trendslator, te bieden heeft. Ze doet onderzoek naar de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij en laat zien wat de kansen en mogelijkheden zijn voor de vertaling ervan naar markten en merken.

Lees verder