René Mioch

René Mioch heeft meer dan 35 jaar ervaring in de film- en televisiewereld. Hij reist regelmatig met veel plezier de wereld af om de groten van het witte doek te spreken. Sinds 2005 is hij een van de founders van FCCE, een bedrijf dat zich bezighoudt met het produceren, distribueren en exploiteren van film gerelateerde content. Voor Nederland wordt daar onder meer Films en Sterren (RTL) geproduceerd, daarnaast wordt het programma in meer dan 80 landen uitgezonden.

Ook is René de bedenker en initiatiefnemer van de Rembrandt Award en won hij in 2013 een Emmy Award voor The Entertainment Experience, een user-generated concept waarvoor hij samenwerkte met Paul Verhoeven. In 2020 is hij gestart met het YouTube-kanaal Binge Talks. Naar aanleiding van zijn expertise in film en media is hij een graag geziene gast in programma’s als Jinek, Pauw en Shownieuws.

Onderwerpen waar René Mioch over spreekt:

  • New Media: Aan de hand van de shift van Bioscoop via TV en Video/DVD  naar Streaming Services komt hij tot de conclusie dat allen bestaansrecht naast elkaar hebben, sterker nog bioscoop bezoek groeit. Ook bespreekt hij de lancering van het YouTube kanaal Binge Talks dat hij presenteert.
  • Change Management: Veranderingen zijn altijd wennen, maar door nieuwe ontwikkelingen te omarmen en als aanvulling te zien versterkt dat je bedrijf en positie. René laat zien dat hij als radiomaker begonnen is en zich voortdurend aan moest passen aan het veranderende media landschap.
  • User Generated Content: Zijn succesvolle Entertainment Experience business case laat mooi zien hoe hij, samen met Paul Verhoeven, user generated content naar een nieuw niveau heeft weten te brengen, met een Digital Emmy als beloning.
  • Branded Content: René laat aan de hand van voorbeelden uit de film en streaming industrie zien wat de valkuilen en up-sides zijn van branded content. Het moet passen en geloofwaardig zijn en ook naast de film te gebruiken zijn in je communicatie strategie.
  • New business, adaptation: Hij laat onder andere aan de hand van lancering van het YouTube kanaal Binge Talks ten tijde van de corona crisis zien hoe je snel met veranderingen in de marktsituatie om kunt gaan en daar op kan inspelen.
  • Een kijkje achter de schermen van Hollywood.

René Mioch is naast deskundige in de film en media ook rasondernemer. Met deze ervaringen kan hij als geen ander de link leggen tussen showbizz en het bedrijfsleven. Na een lezing van René loopt het publiek naar buiten met nieuwe energie, nieuwe inzichten hoe om te gaan met de uitdagingen binnen het bedrijf en dat op een manier met een hoog entertainment gehalte en een knipoog naar Hollywood.

Over René Mioch

Sinds zijn vijftiende is René Mioch al in de mediawereld. Hij begon op zijn vijftiende beroemdheden te interviewen voor een Amsterdamse ziekenomroep. Op zijn twintigste ging hij voor het eerste naar het filmfestival van Cannes en sprak daar voor de radio met filmsterren als Jack Nicholson, Mel Gibson en Natasja Kinski.

Als freelance radiopresentator werkte hij jaren bij KRO, NCRV en Veronica. In 1985 begon hij met  het televisieprogramma Veronica Film (later Veronica Film en Video en Films en Sterren. Al meer dan 35 jaar is Mioch ‘Mr. Film’ en ‘Een ster onder de sterren’. Sinds 2005 is hij een van de founders van FCCE. Dagelijks produceert FCCE een newsfeed die naar meer dan 49 landen gaat. Er zijn 30 mensen op het hoofdkantoor in Amsterdam werkzaam en heeft ook kantoren in Los Angeles en Kenya.

René Mioch boeken

Als je interesse hebt om een lezing van René te boeken, dan kun je contact opnemen via het contactformulier of via 072 – 750 74 22. Wij helpen je graag verder.

Meer video’s

Schrijf een recensie

Schrijf nu een recensie


Verstuur jouw review
* Verplicht veld



Beschikbaarheid en informatie René Mioch

  • 8,9 op basis van +620 reviews
  • Vrijblijvende offerte binnen 1 werkdag
  • Corona annulering = kosteloos verzetten
  • Snel direct contact met deze spreker