Op zoek naar een inspirerende spreker voor jouw (online) bijeenkomst?
Paul Postma
Paul is een internationaal erkende marketingautoriteit en grondlegger van CRM. Hij legde als eerste het verband tussen koopgedrag en het menselijk brein. Hij bracht ‘zijn’ organisatie PPMC in de top 3 van Nederlandse Adviesbureaus.
Of bekijk een video
Paul Postma
Paul is een internationaal erkende marketingautoriteit, en grondlegger van CRM. Hij legde als eerste het verband tussen koopgedrag en het menselijk brein. Bracht PPMC in de top 3 van Nederlandse Adviesbureaus
Paul Postma is een van de weinige Nederlandse marketeers wiens boeken worden verkocht tot aan Amerika en China toe. Als spraakmakend marketingdirecteur van Wehkamp werd hij in één klap bekend met zijn boek ‘Succes in Marketingpraktijk’ en een bijpassende coverstory in Intermediair ‘Het grote falen van de marketingtheorie’. Hij bleek daarmee de basis te hebben gelegd voor de marktbenadering die met internet een miljardenbusiness is geworden: customer relationship management, kortweg CRM, ofwel databasegestuurde marketing via media.
Hij zei Wehkamp vaarwel en bouwde als partner van Ernst & Young Consulting een internationale marketingadviespraktijk op. Vervolgens ging hij als zelfstandig bedrijf verder met Paul Postma Marketing Consultancy B.V., dat is uitgegroeid tot het toonaangevende adviesbureau voor commerciële vraagstukken. PPMC behoort al jaren tot de top 3 van Marketing & Business consultancy bedrijven van Nederland, samen met McKinsey en de Boston Consulting Group, volgens onderzoek van TNS-Nipo en Motivaction onder gebruikers van deze diensten.
Mogelijke onderwerpen lezing Paul Postma
- CRM
- Marketing: neuromarketing, gezondheidszorg, fact based marketing, direct marketing
- Consument nog nooit zo voorspelbaar geweest als nu
- Binden en boeien van klanten
- Met het web kunnen we eindelijk normaal marketing bedrijven
Over Paul Postma
Paul Postma is directeur van Marketing Consultancy B.V. (PPMC) te Nieuwegein, het organisatieadviesbureau voor commerciële vraagstukken. PPMC adviseert bedrijven en organisaties in de business-to-business en in de consumentensector bij keuze en uitvoering van hun commerciële strategie. PPMC staat op basis van onderzoek door TNS NIPO al jaren in de top 3 van beste marketing- en businessconsultancy bedrijven in Nederland met Mc Kinsey en de Boston Consulting Group.
De Amerikaanse marketinggoeroe Philip Kotler: “Paul Postma is one of those rare marketing thinkers whose deep technical knowledge and psychological insights make him a perfect guide to illuminate for “old era marketers” the rich opportunities which are being opened up by the new electronic media.”
Interessant en amusant, een ‘edutainer’ over het gedrag van klanten, managers en marketeers. “Luister nooit naar de klant, maar kijk wat hij doet.” Is zijn devies. Aan de hand van de werking van het brein laat hij zien hoe dat zit. Dat de klant zichzelf graag wijsmaakt dat hij aan de macht is, is een mooie illusie om te koesteren.
Paul Postma inhuren of boeken voor lezing of workshop?
Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier op deze pagina. Wij helpen u graag verder.
Taal: Nederlands
Categorieën: Consumentengedrag, CRM, Innovatie, IT en Innovatie, Klantgerichtheid, Marketing, Marketing en Sales, Neuromarketing, Ondernemerschap, Online marketing, Retail, Social media, Sprekers
Tags: CRM, Cultureel ondernemerschap, Discussieleider, Masterclass, Neuromarketing, Social media
Schrijf een recensie
Beschikbaarheid en informatie Paul Postma
- 8,9 op basis van +900 reviews
- Vrijblijvende offerte binnen 1 werkdag
- Corona annulering = kosteloos verzetten
- Snel direct contact met deze spreker