Paul Posta
Paul Postma (econoom, Universiteit van Amsterdam) is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen. Na een loopbaan in het bedrijfsleven bouwde hij als partner van Ernst & Young een internationale CRM praktijk op. Paul Postma is een veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland, en auteur van onder meer “Het Nieuwe Marketing Tijdperk”, waarmee hij als eerste het verband legde tussen koopgedrag en ons brein: neuromarketing. Bij McGraw-Hill New York gepubliceerd als “The New Marketing Era – new media same message” met een voorwoord van Philip Kotler, en in veel talen vertaald, waaronder Chinees.

Paul Postma schreef ook “Verstandig Denken Infantiel Handelen” en “Het Breinboek voor Managers – wat je moet weten van denken en gedrag”. Met zijn opmerkelijke ontdekkingen over de verbanden tussen ons brein en ons gedrag als manager en marketeer, trok hij internationaal aandacht. Paul Postma is daarnaast bekend van zijn ”Verkoopefficiency” methode voor prestatieverbetering in de persoonlijke verkoop. In 2010 verscheen een nieuwe versie onder de titel ’Personal Sales Management’. Zijn meest recente boek is de herziene versie van het standaardwerk “Handboek Direct Marketing 3.0 – online & offline” (Kluwer 2012). Met actuele cases onder meer met Hyves, Marktplaats en over de kracht van gaming laat hij zien hoe commerciële processen in het webtijdperk optimaal kunnen worden vormgegeven.

Paul Postma is directeur van Marketing Consultancy B.V. (PPMC) te Nieuwegein, het organisatieadviesbureau voor commerciële vraagstukken. PPMC adviseert bedrijven en organisaties in de business-to-business en in de consumentensector bij keuze en uitvoering van hun commerciële strategie. PPMC staat op basis van onderzoek door TNS NIPO al jaren in de top 3 van beste marketing- en businessconsultancy bedrijven in Nederland met Mc Kinsey en de Boston Consulting Group.

Philip Kotler: “Paul Postma is one of those rare marketing thinkers whose deep technical knowledge and psychological insights make him a perfect guide to illuminate for “old era marketers” the rich opportunities which are being opened up by the new electronic media.”

Interessant en amusant, een ‘edutainer’ over het gedrag van klanten, managers en marketeers. “Luister nooit naar de klant, maar kijk wat hij doet.” Is zijn devies. Aan de hand van de werking van het brein laat hij zien hoe dat zit. Dat de klant zichzelf graag wijsmaakt dat hij aan de macht is, is een mooie illusie om te koesteren.

Paul Postma inhuren of boeken voor lezing of workshop?
Paul Postma inhuren of boeken voor lezing of workshop? Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier aan de rechterzijde van de pagina.

Tariefindicatie: 2000 - 3000 Euro

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field