Drs. Matthijn de Boer

Drs. Matthijn de Boer: “Mijn visie op MVO: van goed doen naar goed zaken doen”
De meeste bedrijven willen wel aan MVO doen of duurzaam ondernemen. De hamvraag blijft voor velen echter: hoe pak ik dat succesvol aan? Gewapend met een doorwrochte business-visie en jarenlange internationale bedrijfservaring stevent Matthijn de Boer regelrecht af op de kern van duurzaam ondernemen: écht iets betekenen voor uw relaties, ofwel duurzame waardecreatie samen met uw stakeholders.

Waar duurzaamheid aanvankelijk werd gebruikt als inzet voor een beter imago of het speels aanpakken van afvalinzameling, zien de koplopers inmiddels in dat MVO of duurzaamheid veel verder gaat dan het optimaliseren van je energieverbruik; het vormt de basis voor hun business-strategie. Sprekend vanuit relevante ervaring laat Matthijn de Boer zien hoe duurzaamheid is gegroeid van een tactisch issue naar een strategische propositie voor bedrijven en overheden.

Matthijn de Boer heeft jarenlange ervaring in duurzaam ondernemen in een internationale bedrijfscontext. De afgelopen jaren was hij medeverantwoordelijk voor duurzaamheid en MVO in m.n. international finance en de airline en leisure industry. Zijn expertise betreft m.n. duurzame strategievorming en het creëren van duurzaam bewustzijn. Matthijn de Boer is directeur van Atmosphere. Atmosphere ondersteunt middelgrote tot grote bedrijfsorganisaties in de invoering van een duurzaam business model. Hij spreekt tevens wereldwijd op seminars en congressen.

Uitdagende lezingen en presentaties
De lezingen van Matthijn de Boer zijn relevant en gericht op uw organisatie. Op een voor hem kenmerkende enthousiaste wijze brengt Matthijn de mogelijkheden en uitdagingen van MVO en duurzaam ondernemen over het voetlicht. Niet alleen de voordelen komen aan bod, maar ook de valkuilen en (on)mogelijkheden van duurzaamheid worden aan de hand van sprekende voorbeelden en cases belicht. Met een lezing of workshop van Matthijn de Boer heeft u een aantrekkelijke en interactieve sessie waarin u tot de kern van duurzaam ondernemen komt. Alle essentiële elementen zoals visie, leiderschap, durf en doen komen hierin aan bod.

De lezingen, workshops en dagvoorzitterschappen zijn geschikt voor alle soorten organisaties, zoals bijv. bedrijven, universiteiten, overheid en non-profit instellingen.

Inzet:
• Spreker
• Dagvoorzitter
• Workshop
• Strategisch advies

Talen:
– Nederlands
– Engels

Tariefindicatie: 2000 - 3000 Euro

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Drs. Matthijn de Boer SKU UPC Model

Dankjewel voor jouw bijdrage, dat was een heel goed verhaal!Het was een hele goede bijeenkomst. Grappig om te zien dat nu iedereen openstaat voor M

Jan 06, 2016 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Technische Unie 

Dankjewel voor jouw bijdrage, dat was een heel goed verhaal!
Het was een hele goede bijeenkomst. Grappig om te zien dat nu iedereen openstaat voor MVO.
Het heeft wat jaartjes geduurd voordat dit echt is geland. Tijdens de rest van de ochtend was het fantastisch te zien dat men echt betrokken was en dit serieus neemt.
Een hele nieuwe wending. Een frisse wind. Fijn!


5.0 5.0 1 1 Dankjewel voor jouw bijdrage, dat was een heel goed verhaal!Het was een hele goede bijeenkomst. Grappig om te zien dat nu iedereen openstaat voor MVO.Het heeft wat jaartjes ge Drs. Matthijn de Boer

Gerelateerde sprekers

  • Ir. Chris Goemans

    Chris Goemans, ervaren internationaal koploper op het gebied van duurzame energie wil graag zijn enthousiasme delen met anderen. Hij is dan ook een uitstekend gastspreker op bijeenkomsten en conferenties en neemt zijn publiek op een bijzondere, onderhoudende en interactieve manier mee door alle aspecten van de duurzame energiewereld.

     

  • Marga Hoek

    Marga Hoek is een internationale voorloper op het gebied van duurzaam ondernemen en het investeren-en financieren van business die een positieve invloed hebben op duurzame ontwikkeling. Sinds oktober 2016 doet ze dit vanuit haar rol als CEO van Business for Good. Haar boek ‘Zakendoen in de nieuwe economie’ ontving de titel Managementboek van het jaar (2014).